hou dr wel rekening mee dat je met HBO psychologie erg veel lappen tekst moet lezen , ik denk dat dat erg lastig is wanneer je kids erbij zijn! of wil je dat savonds gaan doen?
Mijn man heeft ook een LOI opleiding gevolgd. In het stage gedeelte loop je net als bij een gewone HBO gewoon al je uren en bij een erkend bedrijforganisatie Hij heeft nog nooit een werkgever gehad die daar over viel.
ik heb toegepaste psyhologie gedaan en het is een erg leuke studie, maar voor het werk dat je wilt doen idd niet geschikt. ik zou ook mwd gaan doen, maar de werkgelegenheid is niet geweldig.
Ik zou als werkgever in de hulpverlening NOOIT iemand aannemen die zo weinig stage heeft gelopen! Wat je volgens mij beter zou kunnen doen, is kijken of je een werkgever kunt vinden die jou al lerend aan wil nemen. Informeer ook eens bij jeugdzorg zelf wat ze daarover adviseren! Wat doe je nu, als ik vragen mag? Sluit dat aan? Daarmee zou je weer meer kans maken op een lerend-werken contract, dan als je nu heel iets anders doet.
Rozemarijke heeft een goed punt. normaal gesproken loop je dat aantal uren aan stage al in het eerste halve jaar, en dan moet je nog 3,5 jaar... bij mij was het: eerste jaar 20x 4 uur tweede jaar 35x8 uur derde jaar hele jaar 4 dagen per week, dus tel maar uit vierde jaar, weinig stage maar wel begeleiding aan medestudenten die stage liepen dus dan 48 en 96 uur echt veeeeel te weinig.
Zou ik inderdaad ook doen. Doe je meteen veel ervaring op.... Een baan met regelmatige werktijden als gezinsbegeleider is erg geliefd.... de kans dat je daar aangenomen wordt met heel weinig ervaring is niet zo groot, de kans is groter dat er tegelijk met jou dan iemand solliciteert met veel meer ervaring. Dus hoe meer ervaring op doen, hoe meer kans!! Hou er wel rekening mee dat je, om ervaring op te kunnen doen, ook misschien een tijdje in onregelmatige diensten moet werken.... tenzij je bijv. bij Bureau Jeugdzorg gaat werken als jeugdhulpverlener/ ambulant begeleider e.d. maar ook daar vragen ze ervaring!
Oh en nog een tip, google eens op vacatures die je aanspreken... wat vragen ze voor opleiding en ervaring in die vacaturetekst?? Dan weet je meteen wat je nodig hebt!!!
Hier vergelijkbaar idd. Eerste jaar 30 x 4 uur Tweede jaar 6 x 32 uur Derde jaar 46 x 32 uur Vierde jaar stagebegeleiding aan eerstejaars, (optioneel, heb ik dus wel gedaan ).