Hallo Ik vroeg me af of er iemand is die tranexaminezuur gebruikt tijdens haar menstruaties. Ik heb dit vandaag voorgeschreven gekregen van de gyn om hevig bloedverlies (stolsels enzovoorts) in te dammen in de hoop dat ik dan wel weer bruikbaar ben tijdens bloedingen. Minder bloed is minder pijn is de redenatie erachter. Kan er weinig tot niets over vinden dus dacht eens even polsen hier!
Ik heb het weleens tijdelijk gehad. Omdat ik o.a. Behoorlijk heftig bloedverlies had. Wat wil je er over weten? Ik vind persoonlijk de redenatie: minder bloedverlies zou minder pijn kunnen opleveren niet perse logisch in de oren klinken...maar ja ik ben dan ook geen arts. ( ik ben wel bekend met veel menstruatiepijn, oorzaak endometriose) Ging je naar de gyn voor de menstruatiepijn?
Ja ik ging naar de gyn voor menstruatiepijn en heftig bloedverlies en pijn rondom eisprong. Ik heb dat altijd al maar het is sinds de bevalling veel erger geworden. Ik heb even de pil geslikt maar kreeg daar doorbraakbloedingen bij en bloedde 3 van de 4 weken zeg maar. Ik heb een echo gehad om te kijkenof er vleesbomen zaten maar die waren niet te zijn. Ze heeft me eierstokken gevoeld en die waren goed. Verder uitstrijkje gehad en vaginale kweek en bloedprikken op stolling en schildklier, die uitslagen volgen nog. We zijn sindskort ook weer begonnen met klussen voor een tweede en hebben het daar ook even over gehad met haar. Maar ik mag zoals altijd pas einde van het jaar naar een fert arts. Ikzelf heb ook vaak gevoel gehad dat ik misschien endo heb en had eigenlijk verwacht dat gyn hierna zou kijken. Maar misschien dat ze eerst de andere onderzoeken wilt afwachten? Ze doelt op minder bloed is minder stolsels is minder kramp. Misschien als het niet werkt dat ze dan andere oorzaak gaat zoeken? Ze denkt dat ik zoveel stolsels en bloed heb door mijn langere cyclus waardoor ik meer baarmoederslijmvlies zou hebben. Ik merk dat ik echt leek ben op zwanger word gebied en andere 'foutjes'. Toen we voor de vorige bezig waren concentreerde ik me meer op alle miskraamonderzoeken enzovoorts dan op mogelijk endo en of pijntjes en bloed.
Ik zou graag willen weten of je bloedverlies inderdaad minder werd. Of je bijwerkingen kreeg en of door het mindere bloedverlies je ook minder pijn had. Maar goed ik gok van niet aangezien je endo hebt.. of werkt het ook tegen de pijn die je dan hebt?
Vervelend is dat he, die klachten. Jammer dat de pil niet werkte voor je. Dat kan soms echt uitkomst bieden. Die cyclokapron heb ik toen een tijdje gebruikt, ik kan me er geen spectaculaire dingen van herinneren.. Dus het zal niet veel gedaan hebben gedaan ( is alweer tijdje terug). Maar wie weet helpt het je! Volgens is de werking van dat spul trouwens wel dat je bloed juist gaat stollen...., ik weet nog dat ik dat toen ik het zelf gebruikte ook niet bepaald logisch vond... Heeft je gyn her helemaal niet over Endo gehad? Ik zou daar toch ook aan denken. Maar ja om dat vaat te stellen blijft soms lastig als heen Endo cysten hebt... Dat kun je alleen nog een kijkoperatie doen. Maar als pijn aan houd misschien wel overweging waard?
Ja ik las ookal dat het juist stolt.. lijkt me bij mij niet wenselijk want heb ooit oppervlakkige trombose gehad zal het als ik de uitslag krijg van de onderzoeken nog eens navragen of ik dat echt wel kan hebben. Als ik pijn houdt ga ik wel aankaarten dat ik zelf bang voor endo ben en wellicht kijkoperatie wil. Want het belemerd echt mijn dagelijkse bezigheden. Had gehoopt dat je uitermate goede ervaringen met tranexaminezuur had haha maar helaas. Eerst eens zien of ik het daadwerkelijk mag en zo ja of het hier wel drastisch helpt.
Ik hoop het voor je. En zeg dat van die trombose maar even goed erbij... Want dat weet ik dan ook niet hoor.. Of dat zo'n goed plan is. Verder weet hij wat he voelt.. En als het he dagelijks leven belemmerd dan is dat echt niet oké! Hoe dan ook moet er dan gekeken worden naar een oorzaak lijkt mij..sterkte!