Wie werkt er bij de belastingdienst kinderopvangtoeslag

Discussion in 'De lounge' started by Sabrina25, Dec 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    In maart 2009 is mijn zoontje geboren, sinds oktober 2009 zit hij op het kdv. Ik zit nu via het uwv sinds juli 2009 in de ziektewet.
    Ik krijg dus kinderopvangtoeslag omdat ik in januari 2009 nog gewerkt heb.

Nu zit ik dus nog steeds in de ziektewet en weet niet voor hoelang nog maar ik wil de kinderopvangtoeslag aanpassen aangezien het kdv omhoog is gegaan. Maar nu ben ik dus bang als ik mijn gegevens invul dat ik geen recht meer heb op kinderopvangtoeslag omdat ik dus nog steeds een ziektewetuitkering krijg.

Wie weet of ik dus nog recht hierop heb. Volgens mij wel.
    Heb wel een partner die werkt ( fulltime) en ik krijg dus mijn ziektewetuitkering.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je kind zit dus nog wel op het kdv?

3. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    ja hij zit er nog steeds op.

4. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    als je geen antwoord krijgt vraag ik woensdag ff een collega van mij die heeft er nl gewerkt dus zij weet het wel.

5. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

Aug 28, 2009
    1,350
    0
    36
    NULL
    NULL
  6. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Dank je wel abc.

Ik ga morgen langs de belastingdienst. ooo wat vindt ik dit erg he. Ik hoop zo dat hij mag blijven zitten.
    Ik moet begin volgend jaar bij de arts komen van het uwv en dan zien we verder.
    Ik ben in de ziektewet geraakt omdat ik een ppd kreeg na mijn bevalling. De ppd is weg alleen heb ik nu wat andere dingen. Ik loop bij psyq en daar lopen nog een aantal onderzoeken en behandelmethodes. er is ook vastgesteld dat ik adhd heb. ( tja dat vermoeden heb ik al mijn hele leven gehad) en sinds kort zit ik aan de ritalin. En houden ze me bij psyq in de gaten en volg ik het medicatietraject.

Dat ik misschien straks terug moet betalen maakt mij eigenlijk nog geen eens zoveel uit. Alleen vindt ik het zo jammer dat hij van het kdv af moet. Hij heeft het daar zo ontzettend naar zijn zin...

7. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hij mag wel op kdv blijven toch?
    alleen word je eigen bijdrage meer
    of heb ik het mis?

8. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Als je even deze link aanklikt,dan weet je meteen het antwoord.
    Ht informatieplatform voor recht en regel
    En stel dat je het terug moet betalen,dan kan je zoontje toch gewoon naar het kdv blijven gaan.Als het financieel toch niet uit maakt.

9. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

Mar 1, 2007
    836
    0
    16
    Volgens mij mag je kind gewoon op de kdv blijven als je een uitkering krijgt. Want bij proefberekening kan je ook invullen dat je een uitkering krijgt dus dan krijg je wel gewoon toeslag.

10. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Dank jullie wel voor de reacties.

Pfff zit echt met mijn handen in mijn haar.
    Ik zit dus vanaf ongeveer augustus 2009 in de ziektewet van het uwv. Mijn partner werkt gewoon en krijgen vanaf het moment dat mijn zoontje naar de opvang gaat kinderopvangtoeslag.
    Ik heb dit hele jaar nog niet gewerkt. En mijn ziektewetuitkering loopt natuurlijk nog gewoon. Ik weet niet hoe het gaat als ik straks bij de arts moet komen.
    Psyq zegt wel dat ik er nu nog niet aan toe ben om te werken, dit omdat ik ook net aan de medicatie zit en er nog een aantal dingetjes zijn.

11. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Als ik bij die proefberekening aanvink dat ik niet werk dan heb ik dus geen recht op toeslag.

In 2010 was het wel weer de bedoeling dat ik zou gaan werken maar dit ging gewoon niet doordat ik nog niet lekker in mijn vel zat.
    Maar het zit er wel in dat ik in 2011 weer ga werken, maar dat is aankijken hoe het gaat.

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Lees ik nou goed dat je in 2009 voor het laatst gewerkt hebt en niet meer in 2010?
    Volgens mij heb je dan geen recht gehad op toeslag dit jaar?

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Oei dat is niet zo mooi. Je hebt geen recht op kinderopvangtoeslag als je niet gewerkt hebt dit jaar, of bezig bent geweest met reintegratie.
    Ik ben bang dat je wat terug moet betalen.

14. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik ben wel een aantal keer bij de reintegratiearts geweest en moest vrijwilligerswerk gaan doen. Dit doe ik nu wel....
    Dus ik weet het niet ?

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik krijg Geen kinderopvangtoeslag en it ook in ziektewet zwangerschapsgerelateerd -zwangeschapsverlof nu daarna ww.

Maar geen opvang hoor ook niet als ik dus ziektewet zou blijven zitten.. zou dit even gauw uitgaan zoeken..
    ik weet dat je dus ik in 2011 in ieder geval geen toeslag meer krijg ook al zit ik in ziktewet.Hoe dat met2010 zou zijn weet ik niet..

16. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik ga morgen gewoon direct bellen en dan zie ik het wel.

Maar het is toch zo dat als je 1 dag in het jaar wel werkt je dan wel recht heb op kinderopvangtoeslag?

Want dan ga ik gewoon 1 dag werken ofzo. Ik weet het anders ook niet, maar dan ben ik voor dit jaar iig wel uit de problemen.

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Hopelijk kan het op basis van je vrijwilligerswerk als dit bijdraagt aan de reintegratie! Weet niet precies hoe dat zit.

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

In de loop van het jaar langdurig ziek of werkloos geworden

Krijgt u kinderopvangtoeslag, maar bent u in de loop van het jaar langdurig ziek of werkloos geworden? Of is uw toeslagpartner langdurig ziek of werkloos geworden? Dan kunt u de rest van het jaar nog kinderopvangtoeslag krijgen. Geef wel door dat uw inkomen is veranderd. Dan passen wij uw toeslag aan.
    Gaat u in het volgende jaar niet werken? Zet uw kinderopvangtoeslag dan stop per 1 januari van het volgende jaar. Zie ook: Ik wil een wijziging doorgeven.

Volgens de site van de toeslagen heb je dus inderdaad geen recht op kinderopvangtoeslag. In een jaar dat je niet gewerkt hebt.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat klopt maar moet dan wel volledig op papier he.. Dus dat zou dan niet zomaar kunnen, daaar komt een betermelding en dergelijke wel bij kijken..

20. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ja weet het ook niet meer.

Wat een k*t situatie....
    Ga morgen bellen en hoop dan meer te weten.

Mijn zoontje zit niet voor niets op het kdv. Het is een stukje rust voor mij, en hij heeft het echt SUPER naar zijn zin daar. Het zou gewoon erg voor hem zijn om hem eraf te halen.

Share This Page