Advies gezocht van ervaren mama's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door riv, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    We hebben een zoontje van 4 maanden oud. Zijn slaapritme was super. Maar sinds hij op zijn eigen kamertje slaapt is het wel minder.
    Eerst ging het super maar komt nu wel vaak s' nachts weer. En nu sinds 3 dagen wil de kleine man niet meer op bed. Als ik hem alleen al neer leg is het brullen, gillen huilen. En houdt niet meer op. Zodra ik hem op pak gaat het redelijk, ook blijft hij dan nog wel jengelen. Neem je hem mee naar beneden dan is het goed zodra hij de tv ziet. Dan is hij afgeleid.

Hij heeft nu ook last van zijn buikje. Hij kan maar heel moeilijk poepen. Ik heb vandaag van de huisarts laxo gekregen dus ik hoop dat het helpt.
    Wie heeft er tips?

Ik kan hem echt niet lang laten liggen en dat hij dan alles bij elkaar gilt.

2. fafje

fafje Niet meer actief

mss een klokje waar de secondewijzer hard tikt....kan rust geven door het ritmische tikken, zogenaamde nabootsing van mama's hartslag zeggen ze...

eventueel wat donkerder maken, mocht het te licht zijn!?

een doek(je) in zn bed wara jouw geur op zit

mss bedje eventjes voorverwarmen..deed ik nog wel es zomaar voor het lekkere :)

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Niet echt tips maar onze dochter had het ook rond die tijd. Ze was niet ziek of had ergens last van dus we zijn er gewoon in meegegaan en 's nachts weer een klein flesje gegeven en als ze niet naar bed wilde, legden we haar in de box waar ze wel in slaap viel en dan na de laatste voeding (23 uur) legden we haar in bed..

4. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Maar 1 kind, misschien niet heel veel ervaring, maar ze is wel een goede slaper...

Gewoon op zijn eigen kamertje neerleggen zoals je dat altijd al deed op het andere kamertje als hij ging slapen. Het kan zijn dat hij een beetje van slag is omdat zijn buik niet zo lekker aanvoelt. Maar dat gaat over als het goed is. Vaste patronen raad ik aan... & volhouden.

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Een cd zachtjes aanzetten met relax muziek.
    Om de paar minuten even bij m kijken, aai over bol en weer gaan.

6. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    Onze dochter had ook erg veel last van dr buikje. Huilen huilen als we dr in dr bedje legden. Toen we haar op haar buikje legden sliep ze binnen 5 minuten.... even wachten tot ze in diepe slaap was en dan voorzichtig omdraaien. Wel hebben we toen zo'n speciaal matje gekocht zodat ze niet kon stikken in dr matras.

7. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Niet dat alle ouders erin geloven maar het wordt wel een beetje "sprongentijd". Volgens mij hebben ze rond die leeftijd een sprongetje (uit het boek 'oei, ik groei'). Ik zelf was erg sceptisch maar merk toch dat mijn oudste dochter rond de tijd van de aangegeven sprongetjes wat onrustiger was en nu bij mijn tweede dochter weer. Lees het eens, misschien heb je er wat aan!

8. fafje

fafje Niet meer actief

@sprongetjes, tja hier wa shet echt telkens zo....de ene sprong heftiger dan de ander...ben er wat dat betreft wel ehct in gaan geloven..omdat het gewoon echt zo uitkwam steeds

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook een kindje dat last heeft van 'de' sprongen.... Dus ja ik geloof er ook in.

Maar, is het echt zo begonnen met de overgang naar eigen bedje, of heeft ie eerst wel goed geslapen in eigen bed?
    Het zou nl ook niet eens zo raar zijn als hij er gewoon nog niet aan toe is, als je het mij vraagt. :) Voor mij zou langer bij me houden zeker een optie zijn.

10. fafje

fafje Niet meer actief

ja idd wat duchess zegt, ook met mijn zoontje geprobeert rond 3/4 mnd....nou dat werd em nie...bij 5 mnd nog es geprobeerd en vanaf toen wa shet helemaal oke...en sliep ie als ene roosje

11. Dani3lle

Dani3lle Lid

19 feb 2011
    27
    0
    0
    Admi. medew.
    Haarlem
    Hoi,

Wellicht dat het nog even wennen is zo alleen op z'n kamertje. Die van ons (nu 8) heeft de eerste dagen/week erg gehuild van de overgang onze slaapkamer naar de zijne. Ik vond het hartverscheurend om het gehuil aan te horen maar na een week of anderhalf ging het steeds beter en sliep na 2 weken gewoon door. Je gaf ook aan dat hij last heeft van zijn buikje. Mijn zoon heeft nogal last gehad van darm/buikkramnpjes waardoor hij ook ontroostbaar was. Ik gaf bv en had het advies gekregen om 1 a 2 kopjes venkelthee te drinken, ik weet niet of je bv of flesv. geeft, miss. dat je de kleine een lepeltje venkelthee kan geven. Vragen bij het consult. of dat kan/mag bij flesv.

Suc6!

12. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi dames,
    heel erg bedankt voor de tips.

De kleine man heeft eerst prima geslapen op zijn eigen kamer. En oei ik groei boek heb ik ook. Het zal vast ook met zijn sprongen te maken hebben. Ik geef volledig bv en hij krijgt nu sinds 3 dagen ook venkelthee bij.

Gisteren legde ik hem in zijn bed en begon gewoon te spelen en lachen, Maar na een kwartier was het niet leuk meer en begon toen met jengelen. Heb hem laten liggen en een kwartier later sliep hij. Hij was er wel om half 1 en om kwart voor 5 en om kwart voor 8. Dus nog wel weer snachts.

Bedankt dames.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hmm ik weet er het fijne niet van, maar volgens mij wordt het wel afgeraden om venkelthee direct aan je baby te geven. Ik heb het hier wel vaker gelezen in ieder geval. Ik zou het liever zelf drinken, ook omdat het advies toch 6 maanden exclusief BV is.

14. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi hoi,

Mijn huisarts gaf aan dat het zal helpen. Ik weet niet of het wel of niet kan. maar tot nu toe elke keer aangeboden maar kleintje neem geen slok. Dus tja ha ha. Ik vind het echt vies.
    Ik moet donderdag weer naar het cb zal eens vragen. Hmmm als het maar eens op gang kwam. Hij krijgt al wel elke dag nu een half potje peer. Hij vind het heerlijk.
    Bedankt voor je reactie

15. fafje

fafje Niet meer actief

ik kreeg bij de apotheek te horen dat dat ehct niet meer mag, vroeger deden ze het wel..maar nu "mag" het niet meer...

maargoed, ik zou het alleen geven wannee rhet nodig is, en het liefst zelf drinken

Deel Deze Pagina