Hoi dames, Ik zit er over te denken mijn zoontje een trybike cadeau te doen voor zijn eerste verjaardag volgende maand. Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Bevalt het fietsje? En vanaf welke leeftijd paste ze er goed op? Alvast bedankt!
Ik heb mijn dochter een trybike gegeven voor haar eerste verjaardag. T is een hele mooi en degelijke loopfiets. Hij is nog wel echt te groot, op internet staat vanaf 1,5 jaar en ik denk dat dat ook wel klopt. Ze kon nu op haar teentjes net bij de grond maar ze moet dus nog wel iets groter groeien. Ik heb verder nog geen echte gebruikservaring
Ik zie heel vaak met van die fietsen die 2 achterwielen hebben dat de hiel elke keer bij het wiel blijft ‘hangen’ Omdat ze vooruit rijden en met de voeten afzetten gaan de voeten natuurlijk naar achter, tegen de wielen waardoor ze vaak ‘struikelen’
Maar met 1 jaar kunnen ze toch nog lang niet op een loopfiets met 2 wielen? Hier kreeg dochter voor de 1e verjaardag de puky wutsch met 4 wielen en voor de 2e verjaardag een loopfiets met 2 wielen en daar kan ze nu net sinds een paar weken goed mee uit te voeren. Daarvoor was het lopen met een fiets tussen de benen.
Een trybike kun je ook als tweewieler gebruiken Mijn zoontje heeft er ook een voor zijn verjaardag gekregen. Is er inderdaad nog iets te klein voor, kan nu wel meelopen maar nog niet zelf echt lopen. Ik moet ook zeggen dat hij nog niet echt motorisch toe is aan zelf met zo’n ding aan de gang gaan, maar we duwen hem er vaak op door de kamer en dat vind hij geweldig. Ik denk dat anderhalf een prima leeftijd is om hem echt effectief te gaan gebruiken.
Mijn zoontje heeft er ook eentje. Ondertussen is het een loopfiets met 2 wielen (dat kan bij trybike's ook). Hij gebruikte de driewiel variant veel en goed. Echt effectief vanaf iets ouder dan 1. richting de 1.5 meer. Bij 2 jaar 3 maanden overgegaan naar 2 wielen. Hier heel goed bevallen! Wel alleen voor buiten. Voor binnen had hij een kleine pucky.