Vrijdagochtend 10:30 werd ik gebeld door school, onze dochter was niet lekker. Ik ga haar halen en zie een lijkbleek kind, niet zo lekker was wat zacht uitgedrukt (waardoor ik dus met de fiets was gegaan ipv met de auto). Klam van het zweet en ijskoud was ze. Ze merkte me eerst niet op, pas toen ik voor haar stond. Direct erna begint ze te spugen, tot 3 keer toe. Gauw achterop de fiets naar huis. Op de bank trekt ze de deken over haar hoofd, want licht was erg fel. Begint vervolgens meermaals te spugen en klaagt over erge hoofdpijn. Daarna viel ze gelukkig voor een uur in slaap. Rond half 2 trekt ze wat bij, half 4 loopt ze wat rond en vanaf half 6 doet ze alles weer Eten als een bouwvakker, heerlijk rondspringen met haar broertje. Ja ze had nog wel een heeeeel klein beetje hoofdpijn. Vervolgens meld ze dat ze in de ochtend voordat ze hoofdpijn kreeg niets meer zag links en rechts, alleen voor zich. Iemand ervaring met een kind met migraine? Ik denk nl dat dit het was en ben benieuwd of er nog een naar gevolg aan zit of dat dit eenmalig kan zijn....
Ik heb hier geen ervaring mee, maar zou even met de huisarts overleggen. Lijkt me goed om dit even in de gaten te houden.
Ik denk eerder een virus of maag/darminfectie. Onze beide dochters hebben het toevallig ook gehad, veel spugen en duurde hooguit een nacht en een ochtend, daarna gedroegen ze zich weer alsof er niks aan de hand was. Meerdere kinderen hier in de buurt/school en kinderdagverblijf hebben datzelfde ziektebeeld gehad in een korte tijd. Inclusief 1 moeder Mocht je het niet vertrouwen en komt het regelmatig terug, dan zeker even naar de huisarts gaan!
Kan migraine zijn, maar daar zou ik ook niet zomaar vanuit gaan. Ik vraag me ook af of je wel gaat zweten van migraine. Mijn vriend doet dat namelijk ook niet als hij migraine heeft.
Ik heb zelf kindermigraine gehad, er zijn veel verschillende soorten migraine, maar als het zo erg is dat je ervan moet spugen is het niet na een paar uur over. Ik denk dat je eerder te maken heb gehad met 'gewoon' een ziek kind. Hou het wel in de gate hoor. Migraine is vreselijk en als kind raakte ik echt in paniek van de pijn.
Ik hou het zeker in de gaten. Ik dacht in eerste instantie ook aan buikgriep oid, vandaar dat ik de huisarts niet inschakelde. De volgende keer zal ik uiteraard contact opnemen. De symptomen die ze had,zeker met haar zichtproblemen erbij wijzen volgens diverse infopagina's wel op migraine. Mijn oma schijnt het ook gehad te hebben op kinderleeftijd en een tante van haar ook helaas, beiden nu nog steeds.
Heel herkenbaar, mijn jongste zoon had het ook op die leeftijd en bij hem ging het toen ook sneller over als bij mij.
Mijn oudste heeft het ook (gehad) . Net als mijn man. En op dezelfde momenten: Bij heel veel spanning, of bij oververmoeidheid. Mijn man heeft nog steeds dat als hij eenmaal flink gespuugd heeft en daarna een paar uur geslapen, dat het daarna weer over is eigenlijk. Dochter had het met haar 4 jaar al. Maar hier komt het zo'n 1 x per jaar maar voor. Dus héél soms. Maar wel heel heftig om te zien vind ik. En als ouder voel je je ook zo machteloos. Wij hebben er verder niets mee gedaan, omdat m'n man het vroeger ook had dus + het komt niet heel vaak voor bij haar. Zou ze het vaak hebben, dan zou ik er zeker wat mee doen.
Het klinkt me wel als migraine. Het kan zich in zoveel vormen uiten. Mijn dochter is wel wat jonger maar zij heeft migraine. (Hoofdpijn, braken, in het donker willen liggen, aura's) De eerste keer toen ze ruim 1,5 jaar was. Inmiddels heeft ze nu 4 aanvallen gehad. Ze is er zeker een dag of 2 mee onder de pannen. Mijn man en zijn vader hebben ook heel veel last van migraine (schoonvader 3a4 per maand, man 2a3 per maand.) De huisarts gaat er vanuit dat ze erover heen groeit. Gezien de familie ben ik bang van niet. We zullen zien wat de toekomst brengt.
Toch wel aardig wat ervaringen met migraine zo jong, zo te lezen. Dus voor jullie zijn bobenstaande symptomen wel te herkennen als migraine? We wachten het maar af, hopelijk was het eenmalig, het was idd erg zielig om te zien, beetje eng ook zoals ze er uit zag. Alsof ze zo tegen de vlakte kon gaan.