Onze dochter van 9 weken slaapt overdag enkel in een draagdoek maar ik vind een doek niet handig, ik ben geen knoopwonder en vind het knopen buitenshuis maar niks (die meters stof die op de grond hangen en vies worden). Ik wil nu een mei tai of een draagzak aanschaffen maar omdat ik hem voornamelijk thuis draag en mijn dochter nog 3 slaapjes per dag erin doet wil ik hem wel net zo comfortabel hebben als een doek. Een draagzak ziet er oncomfortabel uit (bijvoorbeeld de Storchenwiege) met die rugzakhengsels en dikke, stugge buikband. Kan je er wel lekker mee op de bank zitten of is een mei tai dan toch een beter alternatief? Ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventueel bepaalde aan te raden merken
Ik heb zelf een mei tai. Knopen is echt een makkie, en hij zit heerlijk. Lekkere zachte doek, vind hem fijn
ik heb een draagdoek en een storchenwiege. Beide moeten natuurlijk zacht worden en ja bij een mei tai en een draagzak heb je alsnog lange banden maar niet zoals bij een draagdoek. Een mei tai en een draagzak hebben wel als voordeel dat je kleintje er sneller in zit. En vies worden buitenshuis, als je bv met de auto bent leg je de uiteinden gewoon in je auto/kofferbak of je houdt ze tussen je benen! Succes
Ik heb altijd een Beco babycarrier. Ideaal ding. Vraagt geen knoopwerk daar was ik ook niet goed in en vond het veel te warm. Met de Beco kan je rug en buikdragen en is heel eenvoudig aan te doen. Het is een ergonomische drager dus goed voor de beentjes/heupjes van je kindje en prettig voor je eigen rug en schouders.
Ik heb een bondolino draagzak en om te wandelen is het een geweldig ding maar ik raad hem niet aan voor binnenshuis.
Ben je handig en vooral, heb je op het moment de tijd? Dan zou je lid kunnen worden van de facebookgroep 'zelf mei tai maken'. Daar staan patronen en voorbeelden op hoe je zelf een mei tai of ssc kunt maken
Ik heb juist een doek voor binnenshuis. En binnen gaat toch ook het argument over knopen en vies worden niet op? Ik zou voor binnen echt bij een doek blijven en dan voor buiten een draagzak of mei tai.
Ik heb een marsupi, gebruik hem nog vooral binnenshuis omdat ik nog weinig buiten kom, maar zou er als ik wat mobieler was ook prima mee naar buiten gaan. Je hebt hem zo om (werkt met klittenband, hangt niet zo snel op de grond als je even oefent), voelt heel prettig en is niet zo groot als een ergobaby of bondolino