Hallo, Bij onze eerste ben ik ingeleid met 37+4. De bevalling duurde lang en ik was echt bekaf. Nu ga ik over een korte tijd weer ingeleid worden en vraag me af wat jullie ervaring is bij een tweede inleiding. Ging die sneller? Makkelijker? Of juist niet? Ben gewoon ff benieuwd. Bij de vorige bevalling heb ik ook weeenopwekkers gehad, maar toen was de bevalling al bezig en kreeg ik ze pas op het eind, dus niet echt te vergelijken. Bedankt alvast voor de reacties.
Mijn tweede inleiding ging sneller en voor mijn gevoel makkelijker. Er is namelijk al een kindje langsgekomen. Wel vond ik de pijn veel heftiger mede doordat het sneller ging. Mijn eerste inleiding heeft vanaf de vliezen doorprikken tot de geboorte 8 uur geduurd incl 1,5 uur persen, de tweede 5 uur incl 1 minuut persen Ik hoop voor je dat het nu ook makkelijker gaat en je niet weer zo kapot bent. Dat was ik bij de eerste namelijk ook ondanks dat het maar zo kort duurde, bij de tweede voelde ik me prima, heerlijk.
Ben bij onze eerste 2 ingeleid. Bij de eerste (38+6) duurde de bevalling in totaal 4,5 uur en bij onze 2e(38+1) 2 uur en een kwartier. Heb het beide keren absoluut niet als zwaar of vervelend ervaren. Onze 3e bedacht met 37 weken zelf maar te komen.
Bedankt allebei, daar krijg ik weer hoop door. Vrijdag weet ik meer, heb dan een gesprek en een echo. Waarschijnlijk prikken we dan ook een datum, spannend.
Bij mijn eerste ben ik ingeleid door middel van gel met 42 weken. Heb smorgens en s'avonds om 9 en 19 uur gel gehad en om 11 uur ongeveer begon het. Hij is om 4.44 geboren. Bij mijn 2e zijn om 9 uur s'ochtends de vliezen door geprikt en kreeg ik een infuus. Rond elf uur had ik lichte weeen en om13.15 had ik 6 a 7 cm ontsluiting. Ze is om 13.34 geboren.
Spannend! Hier is het wel een stuk sneller gegaan en voelde me ook een stuk beter na afloop. Beide keren ingeleid met gel (42 weken en 41+3) 1e keer 13,5 uur incl vacuumverlossing, 2e 6,5 uur en in bad geboren, uiteraard zonder kunstverlossing . Moet erbij zeggen dat ik de 2e keer over de eerste 3 cm 5 uur heb gedaan en dus in 1,5 uur van 3 cm naar geboorte ben gegaan
Ik ben met de eerste ingeleid met 38+2 bij mijn tweede op 38 wkn. Mijn eerste bevalling duurde 5 uur en 42 minuten. Mijn tweede iets langer. 6 uur en 15 minuten. beide keren `1 cm ontsluiting en vliezen geprikt+ opwekkers. Mijn tweede bevalling duurde iets langer omdat de Bm nog net niet helemaal verstreken was en dat was het bij de eerste wel. Verschillen voor mij: Bij de tweede bevalling kon ik me veel beter ontspannen ik wist immers wat me te wachten stond. dus de pijn was naar mijn ervaring ook minder.Wel een pijnpompje gehad omdat ik bleef steken op 5 cm en de weeen wegvielen. toen ging het infuus dus nog verder omhoog en hield ik het even niet meer. Na het aansluiten van de pomp ging het snel. Bij de eerste 20 min geperst + beste knip Bij de tweede 6 min geperst + alleen een schaafwondje. Met de bevalling van de eerste voelde ik me echt nog niet in staat zelf te douchen Ze hebben me toen gewassen. Bij de tweede was het douchen geen probleem. De naweeen van de tweede waren wel erger.
Ik lees even mee. Ik wordt ( als er nog niks is gebeurd) maandag ingeleid. Zie er best wel tegenop moet ik zeggen, lees veel verhalen dat je het beter kunt voorkomen en dat het heel erg heftig is. Bij mijn dochter zou ik ingeleid worden maar begon het een paar uur tevoren vanzelf, heb wel weeënopwekkers gehad bij de laatste 4 cm en vond het toen erg heftig maar had geen vergelijkingsmateriaal omdat het de eerste was. Ik heb nog geen ontsluiting maar bbm is wel week maar ligt ver naar achteren? dus krijg ik nu toch eerst nog gel of gelijk infuus?
Bedankt meiden voor jullie reacties. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen. Samba: ik denk dat je gelijk aan het infuus gaat omdat de bm al verweekt is. Wel spannend hoor. Ik doe het liever zonder opwekkers, maar mijn bloeddruk is weer stijgend en tijdens de vorige bevalling zo hoog dat mijn linkerkant uitviel.Ben dus best bang dat dat weer gebeurt. Daarom wordt er nu eerder ingegrepen. Heb toen ook met 4 cm nog weeenopwekkers gehad, maar ja dat was anders omdat de bevalling al bezig was. Succes meid, komt goed.
Idd ontspannen is wel een goed iets, anders houdt je lichaam de weeen tegen of zo. Tenminste de ontsluiting. Ben echt benieuwd.
@mmke je moet toch uit het bad als je vliezen breken? ik heb een week voor mijn bevalling ook in het ziekenhuis gelegen. Om de 5 minuten weeen. ze wisten niet of het door ging zetten of niet dus mocht even in bad,leek me heerlijk.... bleek ik allergisch te zijn voor het spul waar ze het bad mee schoonmaakten was net of ik door de zon verbrand was. Toen hoefde ik niet meer zo nodig in bad.
Als ze zeker weten dat je die dag gaat bevallen dan is dat geen probleem. Voor thuis kan je zelfs een bevalbad huren. En ik vond het een hele bijzondere ervaring, wat een verschil van rust: de gyn duwen op mn buik en een arts met de vacuumpomp aan de andere kant (want hij moest er NU uit) en de volgende zweefde heerlijk in het water en kon ik zelf pakken en op mn buik leggen. Wel jammer dat je allergisch was, dat verzin je ook niet van te voren zeg.
Ik lees even mee. Ben bij de 1e ingeleid wegens dreigende overdragenheid (42 weken) en het duurde ruim 12 uur, incl bijna 2 uur persen + vacuum. pfff... Nu word ik waarschijnlijk weer ingeleid, ben immers al 7 dagen overtijd. Ik hoop dat ze het dit weekend nog doen, ik wil mijn kind!
Shanandoah: allergisch nog wel. Zo, dat verwacht je ook niet idd. Heb je dat er ook nog bij. En je moet idd uit bad als de vliezen breken, i.v.m. infecties. Juenco: wat spannend zeg, nog even en dan heb je je beebje in handen. Succes. Mmke: Dus een aanrader dat bad. Ben benieuwd hoe het allemaal komt.