1ste keer kapper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chivay, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Wanneer zijn jullie kinderen voor het eerst naar een kapper geweest??

Mijn dochter heeft nu enorm veel krullen gekregen, maar bv aan de achterkant is het ongelijk aan het worden... Weet alleen niet goed of ik het juist beter kan laten groeien tot een flinke lengte en dan in model laten knippen.. of nu al een keer gaan?

2. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hij is net 5 maanden en zijn haar is mooi geknipt, ziet er prachtig uit!

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij zijn een aantal weken geleden al naar de kapper geweest met onze dochter. Ze had een lok die tot aan dr mondje kwam, knipjes glijden steeds uit dr haar en durfde het zelf niet te knippen :p

4. adi

adi Niet meer actief

Mijn kindjes zijn voor het eerst geknipt op hun eerste verjaardag. Door mijn schoonzus (de kapster).

Wat je doet is eigenlijk een persoonlijke keuze. Het is een fabeltje dat het haar van kinderen beter en dikker wordt als je het regelmatig knipt, maar elk haar ziet er gezonder en voller uit zonder dooie punten, ook die van kleine kindjes.

Je kunt haar bijv mooi in model laten knippen, en dan verder gelijk laten groeien?
    Bij mijn dochters wordt hun haar altijd zo geknipt dat het verder groeit tot dezelfde lengte overal. Dus ze werden de eerste keer achter flink geknipt en aan de zijkanten amper. Ook die flap haar boven op hun hoofd is toen mooi verdeeld en zo geknipt dat het opzij valt en niet naar voren.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi,

ik knipte zelf haar pony bij vanaf 6 maanden en een echt kappersbezoek was met 1 jaar. Alle lange en ongelijke stukken eruit en een mooi model erin. Nu knip ik nog steeds zelf haar pony alleen bij.

6. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Hier met 4 maanden, zelf even bijgeknipt de doode puntjes eraf. Was niet mooi al die piekjes en het werd voor een jongen wel erg lang :p

7. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Ik zou t nu al even laten knippen, ik vind het verschrikkelijk onverzorgd uitzien met lange sprieten en tussen. Heb mn dochtertje al 2x geknipt, ben zelf kapster...

8. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ben al blij als mijn dochter wat meer haar heeft, dus naar de kapper zit er voorlopig nog niet in ;)

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Onze oudste ging met 7 mnd voor het eerst, idd omdat het erg ongelijkmatig werd door het deels uitvallen en teruggroeien van zijn haartjes.
    Onze jongste is voor het eerst bijgeknipt met 7-8 weken (oortjes en nekje), omdat het er echt niet meer uitzag en tussen het klittenband van zijn slabbetjes kwam. Over een paar weken mag ie weer!

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier nog nooit naar de kapper geweest :) dat is het voordeel van krullen, het krult toch op, je ziet het niet als het scheef is. Hele rare lange plukken hebben we weleens zelf bijgeknipt maar dat is al maanden niet nodig geweest.

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Met 4 maanden zelf het matje uit de nek geknipt, zat over de schouders en haar pony omdat die in de ogen stak.
    Echt naar de kaper een maand later om er een mooi model in te knippen.

12. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hmmm toch eens een keer een kinderkapper opzoeken ;) eens laten koekeloeren..

@ Eylem.. Aan de avatar te zien een beetje dezelfde krullen.... Denk idd dat het niet vaak nodig is.. maar twijfelde nu wel even..

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier nog niet geweest :) het groeit ook redelijk gelijk, moet ik zeggen. Al wordt de lok bovenop en langs zijn oren/achter in zijn nek nu wel wat lang, en dat begint stom om te krullen :) eind aug komt de kapper weer op kdv, mss teken ik hem maar eens in...

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier nog weinig haar wat nu eindelijk wat begint te groeien. Wel kreeg ze op een gegeven moment bij haar oren lange haren. We hebben toen 1x de tondeuse erover gehaald, zo rond 11 maanden denk ik.
    Ze is heel lichtblond en viel ook verder niet op. Voor een ander was ze toch nog kaal. Nu groeit het heel langzaam maar wel een stuk gelijkmatiger.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Lijkt inderdaad wel op elkaar....alhoewel de foto van mijn avatar een paar maanden oud is. Irem ziet er nu zo uit. Moet zeggen dat het bij haar vorige maand ook redelijk ongelijk was, bovenop vrij lang en achterop kort, maar dat begint nu ook weer bij te trekken. Het is gewoon lastig in te schatten hoe het gaat groeien. Maar met een bezoekje naar de kapper is natuurlijk an sich niets mis ;) . Ik wacht er alleen nog even mee.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Daar zou ik ook niets aan knippen hoor!! Mooi krullenkoppie zeg!!

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier hetzelfde probleem. Allebei pas bij de 18 maanden voor het eerst naar de kapper geweest. :D

18. veertje

veertje Fanatiek lid

Mijn kleine meid word vanmiddag voor het eerst geknipt. Is ook wel nodig hoor. Haar haar kom al tot over haar schouders en haar pony tot op haar mond.
    Word wel tijd dat de dode puntjes eraf geknipt worden zodat het verder kan gaan groeien en ooit alles op 1 lengte komt :d

19. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
  20. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Mijn zoon is nu bijna 2 jaar en is een maandje geleden geknipt hihi
    Ik durfde het zelf ook niet te knippen
    Ze bewegen zoveel
    Dus zat hij lekker in de auto stoel bij de kapper :D
    Jammer genoeg door alle spanning (van mama ;)) ben ik helemaal vergeten een lokje mee tenemen...

Hebben jullie het lokje nog ?

Deel Deze Pagina