Ervaring utrogestan natuurlijke cyclus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Izzie7676, 18 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Hallo,

Nadat ik de afgelopen vijf maanden 2 x een vroege miskraam heb gehad ( met 5 en met 5,6 weken) heb ik met mijn huisarts een gesprek gehad en tot mijn grote blijdschap heeft m'n huisarts me utrogestan voorgeschreven onder het mom baat het niet dan schaadt het niet.

Ik heb eerst voor een half jaar voorgeschreven gekregen en moet het gaan gebruiken vanaf 2 dagen na de eisprong tot aan mijn NOD. Dan moet ik testen en als de test negatief is direct stoppen met utro zodat ik mijn menstruatie krijg.

Nu vind ik dit heel erg spannend allemaal en hoop echt dat met dit middel ik wel zwanger kan blijven, ik heb begrepen dat een miskraam door aanlegfoutje niet wordt voorkomen maar vroege miskramen door progestron tekort wel.

Wie wil mij vertellen wat de ervaringen zijn geweest, had je veel bijwerkingen? Hielp het je wel aan een goede zwangerschap of juist totaal geen baat bij gehad?

Alvast bedankt!

2. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    Hoi!
    Ik gebruik om dezelfde reden Utrogestan; heeft mij echt geholpen om zwanger te blijven!
    Ik heb het helemaal in Gent moeten krijgen, en elke keer dat ik het haal bij de apotheek doen ze moeilijk... Dus het is wel heel fijn dat jouw huisarts het voorschrijft!
    Hopelijk mag het je een mooie zwangerschap opleveren!

3. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    Trouwens geen bijwerkingen; alleen heel vies dat het er weer uitloopt! Bleh... inlegkruisje is geen overbodige luxe!

4. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik ben ontzettend gelukkig met mijn huisarts. Ik ging er met een knoop in mijn maag heen omdat ik hier al zo vaak gelezen had dat artsen er moeilijk over doen maar hij tikte het in op zijn computer en vond het een prima idee. Ik kreeg gelijk voor half jaar 600 Mg per dag zonder problemen. Apotheek heeft t besteld en ik mag het woensdag afhalen.

5. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    14 miskramen? Lieve vrouw wat vreselijk naar voor je.

6. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Wat fijn, zo'n huisarts! Hier heb ik het gebruikt bij onze eerste, binnen vier maanden toen raak. Ik herinner me daar niet zo veel bijwerkingen van. Nu bij onze tweede heb ik het ruim een jaar gebruikt, waarvan het eerste half jaar zonder verder hulp. Ik ben op een gegeven moment overgestapt op pregnyl injecties omdat ik gek werd van de bijwerkingen. Voelde me moe, depressief en ontzettend wankel, duizelig etc. Geloof overigens dat het gros van de vrouwen niet zo veel last heeft hoor. Succes!

Izzie7676 vindt dit leuk.
  7. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Ik werd er alleen moe van, maar het voordeel was dat ik heerlijk sliep door de utro. Ik ben normaal geen makkelijke slaper en miste het direct fijn naar dromenland toegaan zodra het licht uitging meteen zodra ik stopte het te gebruiken (moest ermee stoppen vanwege een vroege miskraam).

8. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Hartelijk dank voor de antwoorden. Hier kan ik wel wat mee.

9. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Afgelopen vrijdagmiddag begonnen met de utrogestan. Inderdaad, een kliederboeltje maar daar valt mee te leven

Ik heb (nog) weinig bijwerkingen behalve dat mijn borsten wat gevoelig zijn ( en ja dat voelt idd exact als bij een beginnende zwangerschap... hoe flauw)

Verder nog niet echt stemmingswisselingen of andere gekke zaken, het eerstgenoemde verwacht ik volgende week wel, ik heb altijd al wat last van een pesthumeur wanneer ik mijn NOD nader dus dat zal wellicht nu uitvergroot worden.

Ik heb echter een vraagje over de menstruatie na utrogestan. Ik wil op mijn NOD testen ( al eerder maar NOD als uiterste datum aanhouden) wanneer deze negatief is stoppen met de utrogestan.

Hoe lang duurt het gemiddeld eer ik dan mijn menstruatie kan verwachten? Ik lees dat het meestal enkele dagen duurt eer t op gang komt. En hoe zit het met de eisprong? Is deze dan " gewoon" circa 13 dagen na de eerste dag van de menstruatie of komt mijn eisprong wel eerder ?

Wie kan mij vertellen hoe dit een beetje gaat?

Alvast
    Vrdankt

10. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Ik gebruik utro nu bijna 1 jaar maar dan 200mg per dag, zowel in natuurlijke cyclus als icm Clomid, Puregon, Pregnyl. Ik gebruik het ook wegens iets te laag progesteron en wat korte lf. Ik krijg altijd gevoelige borsten en als ik ermee stop word ik na ong 3 dagen ongesteld, en best heftig ook. Ik kan wel zwanger raken zonder (bij mijn zoon ook niet gebruikt en komende maand ga ik ook even geen hormonen gebruiken) maar de kans is wat kleiner. Bij mij heeft ook utro nog geen zwangerschap opgeleverd helaas terwijl ik zulke goede verhalen las :(

Hopelijk bij jou nu wel snel goed nieuws!

11. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Dank je wel voor je antwoord. Ik hoop voor jou ook snel goed nieuws! Niks aan he als t allemaal
    Zo lastig gaat

12. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Hier wisselend, na 2 à 3 dagen of zelfs door de utro heen.

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb het gebruik vanaf de eisprong tot 12 weken zwangerschap (wel flink afgebouwd vanaf 8 weken). Ik startte met 2x2 bollen per dag en vanaf 8 weken heb ik afgebouwd naar op een gegeven moment 1 bolletje per dag.
    Ik kan me niet herinneren dat ik er moe van werd. Wel chagrijnig!

Overigens zwanger geworden middels OI. Eerste ronde dat ik het gebruikte zwanger geworden. Ik ben er heel erg positief over. Weinig bijwerkingen en ook de terugloop viel erg mee!

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    3 pregnyl injecties na de eisprong (ook opgewekt door pregnyl) deed bij mij overigens niets. Ik werd gewoon tussendoor ongesteld

15. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ja weer een vraag! Ik zit nu op 7dpo en vroeg me zo af of je van utrogestan ook zo raar gaat dromen? Ik weet van mijn laatste twee zwangerschappen dat ik heel intens ging dromen voor ik ook nog maar een test had gedaan, en ik merk dat nu weer sinds een eergisteren. Ik ben behoorlijk moe ( bijwerking denk ik) en zelfs als ik even weg dut op de bank droom ik. Echt hele levensechte rare dromen

16. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik volg je even..
    mijn ha wil me ook middels utrogestan helpen

17. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Oh das fijn zeg dat je t ook mag proberen! Hier inmiddels bijna een volle week aan de utro en behalve moe en dizzy af en toe en de eerste dagen wat gevoelige borsten geen noemenswaardige bijwerkingen. Ja ik droom
    Idioot veel en intens, en dat schijnt ook door de utro te kunnen komen. Het valt me tot nu toe echt alles mee.

Springboon vindt dit leuk.
  18. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    als het ons uiteindelijk een plakbaby mag gaan opleveren dan heb ik het er graag voor over ;)
    maar ben wel beetje zenuwachtig hoor.. hoe het zal gaan en hoe en wat :)

19. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Kan ik me goed voorstellen. Heb jij ook herhaaldelijk vroege miskramen gehad? En wanneer mag je starten?

20. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ja 3x al voor de 5 weken dat het misgaat.. waarvan ik nu nog in de mk van nr3 zit. Ik mag dinsdag heen en dan hoor ik wanneer ik mag starten.. Ik hoop snel eerlijk gezegd..

Deel Deze Pagina