Hydrosalphinx en Essure methode

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Willeke86, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Helaas is bij mij deze week een hydrosalphinx geconstateerd waardoor de geplande cryo tp niet door is gegaan.
    Ik loop in het vu en kan nu meedoen aan een onderzoek waarbij ik óf een laparoscopie krijg ('standaard'methode) of een Essure veertje (wordt in eileider geplaatst waardoor deze wordt afgesloten, geen operatie dus minder ingrijpend etc) je kunt niet kiezen voor een van beide, je wordt random ingeloot.
    Door mee te doen aan het onderzoek krijg ik voorrang op bijv de laparoscopie (als ik die loot) en hoef dan niet 3 mnd op de wachtlijst.

Is iemand van jullie bekend met dit onderzoek of heeft ervaring met een van deze methoden? (Essure veertje of hydrosalphinx verwijdering dmv laparoscopie)

2. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Ik zie dat je al eens een laparoscopie hebt ondergaan. Enige verschil is dat ze nu de eileider verwijderen. Ik vond het 'fijn' dat beide eileiders eruit gingen aangezien de een verkleefd was en de ander een hydrosalpinx. Ik heb zelf zoiets van waarom iets in je lichaam laten zitten als het ziek is? Ik zou kijken waar je jezelf goed bij voelt en niet kiezen vanwege voorrang van een behandeling. Zelf zou ik niet meedoen aan loting, want ik zou geen Essure willen. Succes!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook geopereerd middels laparoscopie.
    Wat betreft klachten en herstel is het vergelijkbaar met een diagnostische laparoscopie (zie dat je die al eens hebt gehad). Ik vind het een prettig idee dat m'n eileiders echt ontmanteld waren. Al geef ik eerlijk toe dat de andere methode mij niet is geboden, dus helemaal eerlijk kan ik er niet over oordelen.

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Hier ook laparoscopie met tubectomie. Ik was blij dat het helemaal verwijderd was. Moet zeggen als ik al kindjes had gehad, had ik mss de essure wel gewild maar nu voor de zekerheid (geen mogelijkheid op problemen tijdens een zwangerschap) vind ik.het.verwijderen fijn.

5. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Meiden, bedankt voor jullie reacties! Mijn voorkeur gaat ook uit naar een laparoscopie, meer zodat je idd zeker weet dat het dan gelijk goed gebeurd en dat is met het veertje waarschijnlijk ook zo maar minder zeker. Met het onderzoek kan ik dus de laparoscopie loten en dan ben ik 'blij' loot ik het veertje dan kan ik alsnog eruit stappen en me op de wachtlijst voor de ok laten plaatsen.
    Nu heb ik ook nog een andere 'troef' en dat is mijn eigen gyn in het streek zh waar ik vandaan kom (hij heeft mn endometriose begin dit jaar ontdekt en toen doorgestuurd naar de vu). Ik heb contact gehad met hem hierover en hij wil de hydrosalphinx er ook uithalen en dan kan ik gelijk in januari terecht. Maar hierover twijfel ik dus ook, ik twijfel niet aan zijn kunde maar wel aan de complexiteit van mijn buik, heb nl veel verklevingen.
    Kortom... ik weet nog niet goed waar ik verstandig aan doe..

Ps. Wel fijn om te lezen dat jullie daarna zwanger geworden zijn! :)

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier ook ervaring. Laparoscopie met Essure en gedeeltelijke tubectomie. Als ik de gynaecoloog die de operatie heeft uitgevoerd goed begrepen heb, dan heeft ze er met de essure voor gezorgd dat de eileiders 'inklappen' en heeft ze het ontstoken gedeelte weggehaald en de rest zo goed mogelijk met een soort 'wafelijzer' (zo noemde ze het) dichtgebrand. Ze kon niet alles weghalen, omdat een gedeelte verkleefd zat aan oa mijn eierstok.

7. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben ingeloot voor de laparoscopie :) gek genoeg hier eigenlijk wel blij mee! Weet ik in ieder geval zeker dat hij niet voor verrassingen gaat zorgen achteraf.
    Wordt geopereerd door dr Mijatovic, hij heeft mij ook in juli geopereerd. Iemand van jullie hem gehad bij de verwijdering van je hydrosalphinx?

Deel Deze Pagina