Hoi, In augustus beval ik van de tweede. Mijn man neemt direct na de bevalling vrij en ik heb kraamzorg natuurlijk. Nu zou ik graag zoveel mogelijk willen rusten overdag die eerste week, maar kan dat wel als je al een peuter hebt rondlopen? Hoe ging dat bij jullie?
Ik lees mee Ik heb overigens mijn moeder en evt. schoonmoeder al ingeschakeld zodat ze Lucas hier en daar een ochtendje/middagje even kunnen meenemen om iets leuks te doen, mocht het nodig zijn
Hier ging dat zeker! Sterker nog, ik had een goede kraamhulp dus ik MOEST rusten tussen 13 en 15 uur ongeveer . De kinderen werden dan verzorgd door mijn man en/of door de kraamhulp maar Mini1 ging ook haar 3 dagen naar het kdv.
Het middagslaapje ging goed. Voor de rest is het redelijk druk met twee kindjes Ik wil namelijk er ook zo graag zijn voor mijn dochter pff hormonen he!
Ik denk dat het verschilt per persoon. Mijn kraamhulp bleef maar zeggen, ga nou even liggen... Dat is natuurlijk het beste maar ik kon het gewoon niet als mijn oudste beneden was. Hij riep dan naar boven: Mamaaaa! Ik wilde hem gewoon heel graag de aandacht geven die hij van mij vroeg. Toen kreeg ik van die opmerkingen dat hij er maar aan moest wennen omdat de aandacht nu toch verdeelt moet worden. Dat ging er bij mij niet in hoor. Wij kozen voor een tweede, hij niet! Als de oudste sliep ging ik ook liggen en ook als Opa's of Oma's er waren. Dan was hij toch lekker bezig. Ik heb misschien niet zoveel gerust als zou moeten maar mijn oudste heeft iig ook geen aandacht tekort gekregen. Juist de oudste heeft misschien extra aandacht nodig om hem te helpen wennen aan de nieuwe situatie. En geloof me, hij kan nu héél goed de aandacht verdelen, maar wel op zijn tempo. Zo, dat is eruit, hihi
Wie weet heb je die rust helemaal niet zo nodig? Ik heb geen rust gehad, heb wel regelmatig Jayro een uurtje 'meegegeven' aan mijn ouders, meer om ff wat leuks te doen en dan vond ik een uurtje lang genoeg.. Wilde lekker veel tijd met beide kindjes doorbrengen en dit ging prima! Jayro is nooit jaloers geweest en is supergek op zijn broertje! Heb hem zoveel mogelijk bij alles betrokken en hij is de eerste week juist bewust niet naar oppas of kinderdagverblijf geweest, pas 2e week dat weer langzaam opgebouwd.
Hier kwam ik echt wel toe aan rusten. Door complicaties kon ik vanaf de 4e dag na de geboorte vrijwel niks meer, behalve in bed liggen. Manlief heeft toen alsnog vrij genomen (hijzou de kraamtijd doorwerken en daarna vrij nemen, niet zo'n goed idee achteraf) Maar de kraamhulp nam echt veel over hoor. En ze ging overigens ook nog gewoon naar het kdv (2 dgn pw) dus dan kwam ik helemaal aan mijn rust toe.
Hier is dat ook goed gelukt. 's Middags ging ik even 2 uurtjes slapen (was ook écht moe dan) en mijn vriend en de kraamhulp deden hun ding dan.
ben benieuwd hoe dat straks hier gaat... heb wel het voordeel nu dat we schippers zijn dus dat ik daniel en de baby evt bij wim i de stuurhut kan brengen, nadeel is dat er eigenlijk nooit familie is die even kan oppassen of ze middagje meenemen....
ik verwacht ook onze 2de, en 3de Ik denk dat ik het ook moeilijk ga vinden om mijn oudste zoontje geen aandacht te geven en sluit me er ook bij aan dat het goed is je kindje juist overal bij te betrekken, dan wordt ie niet zo jaloers. Mijn zoontje slaapt gelukkig zelf ook nog s middags, dus dan is het al wat minder moeilijk zelf mijn slaapje te doen. Maar als ie om me zou roepen, dan zou ik hem zeker niet bij me weghouden met als reden dat hij er maar aan moet wennen. Daar is ook tijd voor nodig.
Ik heb iedere dag, dus ook als de oudste niet op het kdv was, minstens 2 uur geslapen overdag. Papa was veel thuis, oma ook, dus er was altijd iemand (zelfs nog buiten de kraamzorg) die zich met de oudste kon bezighouden. Verder was ik véél sneller weer op de been dan na m'n eerste bevalling. Ik had minder bloed verloren, en minder last van bekkenpijn dan de eerste keer, en had dus ook minder behoefte aan veel rust. Dat viel me eigenlijk wel mee. Ik zorgde er wel voor dat ik iedere dag een poosje alleen met m'n oudste bezig was. Bijvoorbeeld als de baby sliep, of als iemand anders even met haar in de weer ging.
Als je kraamzorg hebt en je man is er, dan komt dat vast goed! Misschien kun je ook familie of vrienden inschakelen, mocht het nodig zijn?
Hier heeft mijn vriend voor mijn zoontje gezorgd, i.c.m. de kraamverzorgster. Ik heb de kraamweek echt zo gezien als MIJN week om te herstellen. Nou scheelt het wel dat ik chronisch vermoeid ben, dus het erg verstandig was om dan zoveel mogelijk rust te pakken, ik ben overtuigd dat ik daar nu de vruchten van pluk en genoeg energie heb om voor twee kindjes te zorgen. Overigens heb ik natuurlijk wel lekker geknuffeld met mijn zoontje en hem uitgebreid kennis laten maken met zn zusje, maar de zorgtaken waren echt voor mijn vriend.
Ik ga zeker elke middag even slapen. M'n vriend is nog thuis (volgende week ook nog een paar dagen gelukkig) en de kraamzorg ook, dus er is ook tijd om rust te pakken. Moet ook wel, want heb de laatste nachten niet meer dan 2 of 3 uur geslapen. Als ik dat extra uurtje 's middags niet pak trek ik het echt niet lang.