buikomtrek ligt bijna 9 weken voor

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ukjesmama, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend weer groeiecho gehad. De echoscopiste heeft het twee keer gemeten, maar de buikomtrek van ons kindje ligt op 41 weken. De benen en het hoofdje liggen ook ruim voor. Ben hier wel van geschrokken. Ze zien verder niets afwijkends gelukkig, over twee weken weer een groeiecho en als ukje dan nog steeds zo extreem groeit krijg ik een medische echo in een ander ziekenhuis. Ons kindje weegt nu al ruim 6 pond en ik ben nog geen 33 weken.

Ik weet dat ze er vaak naast zitten, maar begin me toch wel beetje zorgen te maken. Ukje ligt al maanden voor, maar vandaag wel heel veel.

Meer meiden die dit herkennen?

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Bij mijn 20-weken echo liep bij ons het buikje ook ruim 1,5 week voor, maar de vk vertelde dat het een moment opname is. Wie weet net gegeten ofzo, wrs als ik de dag erna een echo had gehad, was het normaal geweest.

Het is bij ons niet zoveel als bij jullie (maar was ook toen minder ver), maar ze hebben gelukkig niets afwijkende kunnen vinden tot nu toe. Dus zou proberen om me er nu nog geen zorgen over te maken. Wie weet is het buikje over 2 weken wel weer een stuk minder.

Hoeveel loopt de kleine overigens verder dan voor? Ik bedoel qua hoofdje ed...

3. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kleine loopt bij ons al vanaf 16 weken ruim voor in de groei. En 1,5 week of 9 is wel een heel verschil ;). Ik weet het niet precies, maar ook ongeveer 4 weken. De echoscopiste gaf aan dat de buikomtrek het belangrijkste is.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Dat is wel veel! Van mijn jongste liepen de benen 9 weken voor op groei, en hij bleek idd heel lang. Hij is nu met 1,5 even lang als zijn broer van 3,5.
    Maar buikje zo ver voor is wel wat anders. Hou je ons op de hoogte?

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Dat ben ik met je eens, maar de verhoudingen zijn dan ook anders. Is dan is 1,5 week en 9 weken naar verhouding al minder. En als ik het goed begrijp ligt het buikje 5 weken voor op de rest van het kindje?

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik bedoel de rest van je kindje wordt op 36 weken geschat en het buikje dan op 41 weken? Dus 5 weken verschil? Sowieso dus een groter kindje, maar ik vind 9 weken of 5 weken wel een groot verschil in omvang.

Nogmaals ze hebben niets ernstige afwijking gezien tot nu toe, dus mijn berichtje was alleen bedoeld om te relativeren. ;) Over 2 weekjes zijn de verhoudingen wrs alweer beter. S6!

7. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Ik zou een nieuwe echo aanvragen om zeker te weten dat het klopt. Misschien lag je kleintje net niet goed.
    Hebben ze je suiker al goed getest?

8. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marieke, oke, een lange knul dus. Ik houd jullie op de hoogte.

Wen, dat is ook heel lief van je hoor. Ik was vanmiddag niet zo blij, maar kan het nu wel weer relativeren, dat alles vast goed is met de kleine.

Happy, ja mijn suikers worden elke 2-3 weken geprikt en zijn keurig. Ik kan wel om een nieuwe echo vragen maar dat doen ze niet. Ik moet gewoon even afwachten, over twee weken weer een groei echo.

Thanks voor jullie berichtjes.

9. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    9 weken is inderdaad wel héél veel. Mijn zoontje lag op 32 weken 5 weken voor op groei, werd zo'n 2600gram geschat wat al veel was en uiteindelijk woog hij 4315gram (39weken).
    Ik ben benieuwd wat de resultaten van de volgende echo zijn. Sowieso zitten ze er ook héél vaak naast hé!

Deel Deze Pagina