ervaring van nu kleuter of ouder en als baby reflux gehad?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door suus02, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@zogelukkig: hier ook verborgen reflux maar na medicatie was er nog weinig verborgen.
    Snap overigens niet zo waarom mensen geen medicatie gebruiken als een kind reflux heeft en continu huilt
    Reflux doet namelijk pijn.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik snap je reactie niet?

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik herken het verband verborgen reflux en later veel spugen ook niet. Mijn oudste dochter heeft vanaf dat ze 2 maanden oud is Nexium gehad tegen haar verborgen reflux, we hebben verschillende keren geprobeerd af te bouwen maar dat is pas 2 maanden geleden gelukt, dus ze heeft bijna tot haar 2e verjaardag Nexium nodig gehad.

Maar zij heeft dus echt letterlijk nog NOOIT overgegeven, nooit! En nu ze van de medicatie af is ook niet gelukkig. Ze is dan ook wel bijna nooit ziek, maar spugen/kokhalzen/benauwd herken ik helemaal niet.

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.389
    870
    113
    home sweet home
    misschien niet helemaal duidelijk in mijn verhaal. ha noemde het toen verborgen reflux. Ze had vaak dat voeding omhoog kwam maar ze niet spuugde. Maar soms ook wel (weet niet of je zowel verborgen als gewone reflux kan hebben?) Of dat het gewone reflux is als ze niet altijd spugen???Nu dus vaak de neiging van spugen maar dus ook echt. Hoop dat dit voor verduidelijking zorgt? Aangezien we nooit door verwezen zijn weet ik dus niet of het verborgen of gewone reflux is of geen van beide (wat me sterkt lijkt overigens)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@suus: maar kreeg je dan geen maagzuurremmers of iets dergelijks... Dat had echt heel wat huiluurtjes gescheeld!

Verschil tussen gewone reflux en verborgen reflux is dat in het laatste geval er niet of nauwelijks gespuugd wordt.
    Vaak na medicatie komt het spugen alsnog.
    Onze dochter kon met medicatie zo krachtig overgeven dat je enkel de vloer hoefde te poetsen.. Je kleren bleven schoon, met kwam een kleine meter ver.
    Daarvoor spuugde ze inderdaad ook niet vaak en dan ook niet veel.
    Zelfs met boeren na de fles kwam er zelden melk terug.

Ik begreep van iemand ooit... Dat haar kids het met een jaar of 10 nog steeds hadden maar in meeste gevallen groeit het vanzelf "dicht".
    Vaak met een jaar al.. Maar het kan dus inderdaad langer duren.

Maar.. Als je dokter het toen niet nodig vond medicijnen voor te schrijven ondanks dat je kind continu huilde is een seconde opinion misschien geen slecht idee :)

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mijn dochter heeft heel veel last gehad van reflux. Verschillende medicijnen brachten geen verlichting dus daar zijn we op een gegeven moment mee gestopt. Wat jij schrijft over snel en makkelijk spugen herken ik wel. Dochter spuugt als ze verkouden is, als ze springt e.d. en wij waren hier ook op voorbereid door de kinderarts, die tijdens ons laatste bezoek (dochter was toen ca. tien maanden) zei dat dochter Waarschijnlijk haar hele leven makkelijk zou spugen.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ach, het maakt niet uit hoor welke naam het beestje heeft. Ik denk dat je idd kunt stellen dat bij 'gewone' reflux niet altijd gespuugd hoeft te worden.
    Het venijnige aan verborgen reflux is dat het én veel moeilijker te diagnosticeren is én dat het dubbel zoveel pijn doet, want de zure melk komt 2x langs de al geirriteerde slokdarmwand.

Mijn zoontje knapte zienderogen op van de medicatie en heeft nooit gespuugd. Als dat wel het geval is, hoeft dat natuurlijk niet aan de medicatie te liggen. Het probleem kan ook verschoven zijn.

Ik zou opnieuw naar de dokter gaan, het kan ook iets anders zijn.

8. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Mijn oudste zoon is al bijna 6 jaar en nog steeds een makkelijke spuger. Er werd altijd gezegd dat reflux babies er in de loop van de tijd vanzelf overheen groeien, daar hoopten wij op, maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn!
    Maar er is nu prima mee te leven, door trial en error zijn we er nu achter dat bepaalde voedingsstoffen het spugen bevorderen, en daar is zoonlief nu dus voorzichtig mee. Maar als ie bijvoorbeeld moet hoesten of net iets teveel gegeten bv. op een partijtje of uiteten, heeft komt alles er zo weer uit. Gemiddeld is dat nu zo'n 1x in de maand dus valt reuze mee vergeleken met vroeger (hoewel het natuurlijk niet prettig is voor hem...).

Deel Deze Pagina