Gisteren hebben we een nieuwe teakhouten salontafel gekocht. Erg mooi, maar is wel een showmodel. Helaas zaten er dus stickers op van het prijsje. De lijmresten bleven op de tafel zitten, na een tijdje sticker krabben. Omdat het een onbehandelde tafel is, durfde ik het niet aan om met één of ander chemisch goedje te gaan werken. Ik ga dus even op internet kijken (www.omaweetraad.com) of er een middeltje is, die niet agressief is en dus eventueel op een houten tafel kan. Stond er dus met pindakaas . Eerst even geprobeert op de onderkant van de tafel (zie je toch niet) of het niet beschadigd etc. Gaf wel wat vettigheid, maar met een doekje ging dit er heel snel af. Ik dus proberen op de lijmresten....en jahoor lijmresten weg! Maar nu vroeg ik me later af......wie heeft dit in hemelsnaam bedacht? Hoe kom je er toch bij om daar juist pindakaas voor te gebruiken. Die gene moet echt wel heel wanhopig zijn geweest hahahaha. Wie weet er nog zo'n manier, waarvan je denk, hoe kom je erop!?
Blijkbaar als je je ramen afdroogt met krantenpapier krijg je geen strepen. Heb het nooit geprobeerd, maar zag dat ooit op TV bij een of ander schoonmaakprogramma.
Ja je moet het inderdaad maar bedenken! Maar ik weet wel dat als wij vroeger kauwgom in ons haar hadden, dat je met een klodder pindakaas tussen je vingers het er zo weer uitkreeg zonder dat je haren geknipt hoefden te worden! Pindakaas is echt super voor meerdere dingen dan alleen op brood!
Dat werkt goed door de vettigheid. Zelf gebruik ik voor prijstsickertjes op borden enzo vaak een beetje nagelak remover. Werkt ook super, maar om dat nou op je tafel te smeren...
Als er kauwgom in kleding/knuffel zit en je stopt deze voor een uurtje of 2 in de vriezer kan je het er ook heel makkelijk af halen. Een lepel pindakaas werkt ook heel goed als je de hik hebt En het "truukje" om je ramen af te drogen met kranten werkt echt! Wie het bedacht zou het niet weten, hoe die gene het heeft bedacht met ik ook wel benieuwd naar maar vind het heeeel handig dat het bedacht is Scheelt weer een hoop euries aan dure schoonmaak middelen. Ben benieuwd naar nog meer "oma" truukjes
wahahaha ja idd, wie zou dat bedacht hebben! iemand met veel lege tijd? hahaha maar zo schijn je ook inkt uit kleding oid te krijgen met melk?! misschien niet heel gek maar toch. en met steradent krijg je je koffie en theekannen geweldig schoon
Je roestvrijstalen afzuigkap,vaatwasmachine of wat je ook van RVS heb word geweldig schoon door Lampenolie op een stuk keukenpapier te doen en dan te wrijven over het opervlak WERK geweldig!!! Ik had al het een en ander geprobeerd maar niets werkte eigenlijk totdat ik dit ging proberen!!! Wisten jullie eigenlijk dat je Pindakaas ook kunt gebruiken om satesaus te maken
Dat van die melk werkt ook echt. ik gebreuk het vaak op me werk als we verf vleken of bloed op de kleertejes van de kindjes hebben (kinderopvang)
hahaha ja ik zou er ook niet opkomen. Wie weet had die persoon die het gevonden heeft kinderen die per ongeluk met pindakaas over stickerresten heenging hahaha. Of zoek ik het nu te ver hahaha