wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik zit met een dilemma.

Ik ben nu een thuisblijfmoeder met 2 kleintjes. Mijn zoontje gaat 4 dagdelen naar de psz.
    Ik heb mn kindjes allebei ingeschreven bij kinderopvang per 1 januari,dan wil ik weer gaan werken (3 dagen) mijn man heeft op donderdag vrij en past dan een dag op dus ze gaan dan 2 dagen naar de psz.
    Maar mijn zoontje wordt eind oktober 2011 4 jaar en gaat dan naar de basisschool.
    Ik wil sowieso dan weer stoppen met werken omdat ik het sneu vind als hij gelijk het eerste jaar van school 2 dagen moet overblijven en naar de opvang moet voor de school begint en als die afgelopen is.
    (ik heb geen ouders/schoonouders die hem op willen vangen)

maar dan moet ik dus voor 10 maanden mijn zoontje van de psz afhalen (waar hij het heel erg leuk vind) hem dan weer laten wennen op de psz,mn dochtertje na 10 maanden weer van de psz afhalen en k denk dat dat voor hen teveel veranderingen zijn.

Dus nu vraag ik me af zal ik nou wel gaan werken of zal ik nog even wachten tot ze wat ouder zijn?

Hoe doen jullie dit? vooral met de basisschool?

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

als je die inkomsten niet écht hard nodig heb, zou ik (persoonlijk) weer even wachten... het duurt immers niet meer zo lang voor dat hij naar de basisschool gaat,.. misschien kan je weer gaan werken als hij gewend is op de BS en over kan blijven die 2 dagen?

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ja ik moet zeggen dat dat beter voelt,we redden het financieel wel,het is ook meer dat ik weer wat voor mezelf wil hebben,ik voel me zo simpel worden door het thuis zitten,ben ook de enige in mijn omgeving die kinderen heeft en thuis is.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Kun je niet iets vanaf thuis gaan doen op de momenten dat je kindjes naar de psz gaan?

Je vraagt hoe anderen dit hebben geregeld, maar ik werk al 3 dagen dus Louise (en straks de baby) gaan naar een kinderdagverblijf en niet naar een psz. Vanaf daar stromen ze door naar de basisschool en ook dan zal ik blijven werken.

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Werk zelf ook 3 dagen, maar heb oppas aan huis.. om de dag passen de oma's op, dus beter kan ook niet.. ;)

6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    misschien dat je bijvoorbeeld iets kan doen voor een paar uurtjes dat je kleine op de psz zit? en dan de jongste die ochtenden naar een kdv. er zijn kdv die ook halve dagen doen.

als je dan bijv s'ochtends iets doet heb je toch het idee dat je eruit bent.

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    dan zou ik iets moeten vinden van 9 tot half 12,want ik moet hem ook ophalen,en mn dochtertje naar de kdv brengen voor die 2,5 uur. is niet te doen.

8. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Even een zijopmerking: Is het zo erg om even voor- en na school in de opvang te blijven? Hier in BE gebeurt dat vaker hoor en de kinderen hebben het er erg naar hun zin!
    Ze spelen, eten een koekje, beginnen aan hun huiswerk ed

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    nou ik denk dat het voor een peuter van 4 al heel vermoeiend kan zijn om 5 dagen op school te zitten,helemaal nog eens die opvang erachteraan.
    dan heb ik het over een dag van ong. 08.00 tot 18.00
    ik ben er al uit,ik blijf thuis,ga over een jaar of 2 wel weer werken.

Deel Deze Pagina