even een vraagje, er staat bij ' kan smaller worden gemaakt ' maar IKEA kennende moet je dat dus wel even zelf doen? zal niet moeilijk zijn toch? *vraagt de vrouw die vorige week in haar eentje een enorme garderobekast van IKEA in elkaar heeft geflanst*
dat ga je redden als je de kast ook red.. doek knip je. onderste houten verzwaardertje zaag je en de houder ook. gewoon zagen met een hand (figuur) zaagje werkt het best. Wij hebben hem ook en manlief vind het heerlijk.. helemaal donker.. mij maakt het geen snars uit.. hij is dus opgegroeid met verduisterende gordijnen en ik niet.. resultaat ik kan overal slapen, hij alleen als het donker is. Ga hem voor de babykamer ook halen X3 in wit(dakkapel), maar dan expres NIET verduisterd, ik wil nl. dat de kleine het verschil weet straks tussen overdag en s nachts.
ja daar heb je ook een punt, dat zon kleintje overdag leert dat t geen nacht is! best wel moeilijke keuze vind ik. maar we komen er wel uit
ik heb de grijze en de witte hier in huis en ben echt erg tevreden ermee! Lekker goedkoop en ziet er heel goed uit. Goed verduisterend ook en idd het idee dat de kamers wat koeler zijn Ben erg blij met deze rolgordijnen van Ikea!
We hadden een rolgordijn van Ikea, maar het wysteem is echt waardeloos. Alles is van plastic en bij het ophangen sneuvelde al het één en ander. Wij hebben alles in de kliko gegooid en die van de Hema besteld. Idd een hele andere prijs, maar wel op maat en heel gemakkelijk op te hangen. Hij verduisterd goed. Het is pikkedonker op haar kamertje. Natuurlijk wel een klein streepje licht aan weerskanten van het gordijn, maar dat komt omdat wij 'm in het kozijn hebben en niet erop!
Dat wilde ik ook...met als gevolg dat ze nu om 6 uur sóchtends klaar wakker is...want dan is het licht! Dus in ons nieuwe huis komen wel verduisterende gordijnen
oo ja das niet lekker. onze oudste doet het prima hierop.. slaap een stuk dieper s nachts en s middags ook goed hoor trouwens, maar hij snapt prima dat hij er s middags uitmag als ie wakker word en s nachts niet.
Ja overdag en s'avonds gaat het prima, maar s'ochtends wordt ze erg vroeg wakker, vooral als de zon schijnt. Half 6 is geen uitzondering.
dan zo uik ook gaan voor verduisterend denk ik haha.. beetje normale tijd wakker wordenis ook wel erg lekker..
we hebben die van wehkamp , maar geen aanrader hoor , wordt helemaal niet donker , kan je net zo goed gewone gordijnen kopen dan dus nu wil ik ook een goeie.
wij hebben ook bij ikea die rolgoordijn gehaald voor in de baby kamer. hij verduisterd en houd de zon goed buiten. en vind ook wel doordat de zon er niet d oor kan dat het wel net iets koeler blijft dan dat het in het huis is waar wij luxeflex hebben. zijn kammertje is wel warm de echte warmte kan je volgens mij niet tegen houden. maar ik denk dat het rol gordijn het grootste gedeelte tegen houd. ik ben er ieder geval erg tevreden over die van de ikea
Wij hebben ook verduisterende rolgordijnen van de ikea in onze slaapkamer. (witte) Ik ben er zelf heel tevreden over en dat voor een mooi prijsje! Langs de zijkanten komt wel wat licht maar dat is echt weinig.
En gekocht Ben benieuwd, gelijk ook voor de oudste aangeschaft. Het inkorten lijkt mij nog wel een karwei, gewoon met een schaar doen?Hopelijk kunnen we dit weekend het ophangen.Ohja, voor mij hoeft het overdag ook niet zo donker te zijn hoor. Vooral voor babys is het toch wel fijn dat ze ook met licht kunnen slapen en het ritme te pakken krijgen. Maar hier was het gewoon tè licht, zon schijnt er goed op.Bedankt voor alle reacties!