ervaring verwijde aorta tijdens 20 weken echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MissFlower, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Vandaag hebben we de 20 weken echo gehad en helaas ga ik er niet heel blij weg. Ondanks dat de vrouw het een twijfelgeval vind en niet duidelijk een afwijking ziet wil ze toch dat ik word doorverwezen. Ze vond namelijk dat het leek alsof de aorta bij het hart wat verwijd was. Ook zat er iets in het maagje maar dat gooit ze waarschijnlijk op een bloedpropje omdat ik bloed heb verloren in begin van zwangerschap..

he bah had gehoopt zo vrolijk daar weg te komen, en ondanks dat er nog steeds een kans is dat het gewoon goed zit voel ik me zo down... heeft iemand hier ervaring mee?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    He bah meid wat naar. Heb geen tips voor je wel wil ik je sterkte wensen.
    Wanneer kan je terecht bij de gynecoloog?

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    weet ik nog niet, vk belt vandaag of morgen.. ik krijg een oproep zei ze

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Sorry maar dit duurt toch wel erg lang ze kan je niet zo lang in onzekerheid laten! Ik zou er morgen nog even een belletje achteraan doen en direct afdeling gynecologie bellen en zeggen dat ze je niet zolang in onzekerheid kunnen laten aangezien de kerst en nieuwjaar er ook nog tussen zit mag ik hopen dat je dit jaar nog terecht kan..

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja ik wil ook echt niet wachten tot volgend jaar. De vk zou nog kunnen bellen maar de echoscopist had mijn praktijk al eerder aan de lijn en dat het erg druk was.. maar goed hun maken de afspraak toch niet? mijn vak doet volgens mij alleen de verwijzing ? ik weet verder ook niet alleen dat ik duidelijkheid wil :(

6. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    De vk belde net. De verwijzing is gefaxt, nu wachten op oproep

7. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ah meid toch! Wij hebben deze onzekerheid net achter de rug. Zo ontzettend slopend. Ik wil je onwijs veel sterkte toewensen.

8. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wij hebben ook paar dagen in onzekerheid moeten zitten. Op donderdag 20 weken echo en op maandag voor GUO. Vreselijk lange dagen. Bij ons belde degene die de echo deed meteen naar het wkz om een afspraak te maken, we hoefden dus niet te wachten

9. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Gelukkig dat het bij jou in elk geval goed zit kletskoek

Ik krijg of een.brief of ze bellen ivm kerst over datum afspraak

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Jeetje meid! Dat is goed schrikken zeg. Ik hoop dat je snel terecht kunt. Ik ga heel hard mee duimen dat het niks is en dat ze het niet goed genoeg heeft kunnen zien. Ik hoop dat je deze dagen een beetje doorkomt.. onzekerheid is zo slopend!

11. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Dank je wel!

12. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Geen ervaring met een verwijde aorta, onze tweede had juist een vernauwing en dat was erg slecht nieuws. Verwijd dan zou t kunnen dat er teveel bloed naar het hart stroomt maar wellicht als dat hinderlijk zou zijn voor het kindje kunnen ze daar misschien na de geboorte een bandje omheen zetten. Fijn is anders maar misschien wel goed te behandelen... Tja ik ben geen arts ;) dus zou toch ff de echo afwachten en nog niet allemaal op internet zoeken naar verhalen.

Hoop dat je snel terecht kunt, sterkte!

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    bedankt voor je reactie. Het klopt dat ze tegenwoordig zoveel kunnen en dat stelt me ook wel gerust en ben ook erg blij dat het in haar hoofdje goed zit. Nu kan ik alleen maar afwachten en duimen..

14. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Morgen om 09.40 krijgen we de echo in het ziekenhuis. Duimen jullie voor ons?

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ik duim ! Succes morgen!

16. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Misschien is het heel anders dan bij volwassen mensen maar mijn vader heeft al 7 jaar een verwijde buik aorta. Deze opereren ze met 5,5 mm en hij blijft al jaren op 5,1 hangen. Aortastukje bij zijn hart heeft hij een prothese is (kokertje) want zijn gehele aorta van zijn hart tot aan zijn linkerbeen is gescheurd. Maar daar kan je mee leven want je hebt 3 lagen aorta.
    Maar nogmaals,weet niet hoe het bij babytjes in.

Ben blij voor je dat je morgen al terecht kan!! Succes

17. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hier wordt morgen ook hard voor je geduimd! Gelukkig ben je al vroeg aan de beurt. Hopelijk is alles goed. Succes!

18. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Succes morgen!!

19. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik duim heel hard voor je!! Ik hoop dat je toch goed nieuws hebt gekregen!!

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Weet je inmiddels meer?!!

Deel Deze Pagina