Ervaring verzakt spiraal, keuze nieuw anticonceptie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door wolkje1994, 30 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Hallo dames,

    titel zegt t al. Vandaag vanwege veel klachten echo gehad bij de verloskundige. Spiraal zat flink verzakt, is dus verwijderd. Nu even geen spiraal, condooms gebruiken dus. Maar ik twijfel. Of we dit blijven doen tot een volgende kinderwens, of blijven op de condooms.
    Waarschijnlijk ruim een half jaar en we willen er voor gaan. Hopen dat het gat niet te groot wordt tussen onze dochter en een tweede.

    Mijn vraag dus

    Ervaringen van dames met een nieuwe spiraal na een verzakte. Weer een verzakking of ging dit goed ?

    Ervaringen bij alleen t gebruik van een condoom. Je hoort soms zoveel verhalen dat mensen zwanger werden. Gescheurd enz.
     
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Wij hebben geruime tijd condooms gebruikt en in al die tijd is het nooit misgegaan. Gewoon een kwestie van op tijd en op de goede manier om doen.
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Wij hebben ook ergens een poosje condooms gebruikt zonder problemen. We waren toen wel in een fase dat als er een ongelukje zou gebeuren dat niet zo erg zou zijn, is dat dan bij jullie niet ook zo aangezien je over een half jaar er wel weer voor wilt gaan?
    Ik zou persoonlijk niet voor een half jaar een spiraal nemen, al helemaal niet als het om een mirena gaat, bij mij duurde het zo’n 3/4 jaar voor ik geen tussentijds bloedverlies meer had. En de pil lijkt me helemaal niet handig als je op korte termijn weer voor een kindje wilt gaan.
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  4. Artemis88

    Artemis88 Niet meer actief

    Ik zou zelf niet voor de pil gaan. Tegen de tijd dat je lichaam is gewend aan de hormonen en dat op balans heeft moet je weer stoppen. Is je lichaam/cyclus misschien weer van streek.

    Wij hebben het een flinke tijd met condooms gedaan en dat was prima. Nu weer begonnen met de pil, maar dat was vanwege pijn bij de eisprong en menstruatie wat na de zwangerschappen steeds erger werd.
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  5. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @MamavanLieverd @Artemis88

    Ook ik heb besloten deze week, om gewoon voor condooms te gaan. Wat jullie zeggen ja... die hormonen en ontpillen... is er een ongelukje dan is het meer dan welkom!
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  6. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Mijn eerste koperspiraal is verzakt. Daarna heb ik een mirena gehad, die niet verzakt is, maar veel bijwerkingen gaf. Inmiddels heb ik al 5 jaar een andere merk/model koperspiraal die (tot op heden) prima op zijn plaats zit. Later kwam ik er achter dat die eerste koperspiraal relatief vaak verzakte vergeleken met de spiraal die ik nu heb en dat eerste merk nu bij voorkeur niet meer gebruikt wordt.

    Wat betreft tweede vraag: wij hebben tussen eerste en tweede ongeveer een jaar lang condooms gebruikt zonder problemen, en na verzakking van die eerste spiraal hebben we ook half jaar condooms gebruikt. Beide momenten was het voor mij acceptabel dat er kleine kans op 'ongelukje' was. Nu is het dat niet en zou ik nooit met alleen condoom aandurven, omdat ik echt geen kind meer wil.
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina