Niet zelf kunnen spelen en claimende peuter

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Anice, Jul 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anice

Anice Niet meer actief

Hallo Dames,

Ik wordt af en toe helemaal gek van mijn zoontje van 2,5. (zal vast niet de enige moeder hier zijn:D)Hij doet niets anders dan om me heen hangen en mij claimen ondanks dat we een nanny hebben presteert hij het toch om de hele dag bij mij te zijn. Uiteindelijk ben ik ook zijn moeder dus stuur hem niet elke keer weg dus probeer ik vaak genoeg hem op weg te helpen met spelen maar als ik stop dan stopt hij ook. Hij vraagt ook continu wat ik aan het doen ben, wat ik ga doen en of we dan gezellig samen kunnen doen. Het is soms ook net een oud wijf. Als ik iets aan mijn oudste vraag of aan mijn man dan geeft hij antwoord. Zijn woordenschat is nog maar beperkt en het is ook best grappig maar toch. Zodra zijn vader aan het einde van de middag thuiskomt dan kan hij ineens wel alleen spelen :(
    Verder maakt hij ook veel lawaai. Hij heeft nu een periode dat hij of een race auto, brandweerauto, motor of iets anders wat veel geluid maakt is en rent dan met bijbehorend geluid door het huis. Hier begint hij al mee bij het opstaan. Dus 5.30 komt hij al sirenend loeiend de slaapkamer binnen.

Nog meer moeders die hier momenteel mee te maken hebben??

2. Dana

Dana Niet meer actief

heb je een nanny zodat je je werk kan doen? als dat zo is dan is het misschien verstandig om in een andere ruimte te gaan zitten zodat duidelijk is dat jij dan aan het werk bent.

het is heel normaal voor een peuter namelijk om aandacht van mama te vragen zodra ze in het zicht is, mijn dochtertje doet dit ook de hele dag en ik probeer haar wel te begeleiden in het zelf spelen, ze vraagt ook de hele dag "wat is dat?" ik leg het keer op keer uit met in mijn achterhoofd dat dit vanzelf over gaat en zij dit nu nodig heeft.

Share This Page