Dit is toch raar (uitslag ha)

Discussie in 'De lounge' gestart door buonanotte, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik heb een aantal weken geleden 3 uitstrijkjes laten maken.
    Ik kon bellen voor de uitslag dus 3 weken later gebeld van twee uitstrijkjes was de uitslag binnen (soa en infectie heb beide niet) er werd toen gezegd bel volgende week even voor het andere uitstrijkje.

Dus zo gezegd zo gedaan vanmiddag gebeld en toen zei ze: die mag ik niet geven door de telefoon dus we maken wel een afspraak. Dus toen ik vroeg waarom de assostent zei dat ik terug kon bellen zei ze ja normaal wel maar nu niet dus heb voor dinsdag een afspraak.

Maar nu zit ik me enorm druk te maken (waarschijnlijk om niks) maar vind het raar dat er eerst gezegd word dat het mag en nu in ene niet mag.

2. sita90

sita90 Niet meer actief

Heb ik ook gehad met een uitslag van een bloedtest. De assistent zei bel dan maar terug, en toen mocht ze het ineens niet vertellen. Achteraf was er dus niets aan de hand;).....

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik denk dat ik me ook stiekem wel een beetje druk zou maken, aangezien je de eerste twee uitstrijkjes telefonisch te horen kreeg, en voor de derde moet komen. Je zou bijna denken dat er dan wat aan de hand is. Ik hoop het natuurlijk niet voor je. Sterkte dinsdag!

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    eh jakkes daar zou ik ook wat van gaan denken. bah sterkte

5. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Bah, dat zou mij ook niet lekker zitten. Hoop voor je dat het niks is!

6. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Heb ik ook al bij meerdere onderzoeken gehad. De assistente mag deze niet geven of zo.

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja dat is wel raar.
    Bij een kennis van mij was het uitstrijkje niet goed.
    Bij haar belde ze zelf al na anderhalve week.

8. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    tegenwoordig kan niks meer telefonisch bijna en moet je overal een afspraak voor maken. Zelfs een kleine ingreep kost tegenwoordig 2 afspraken. Eentje om het te beoordelen en eentje voor de ingreep zelf. Lijkt wel of ze tijd over hebben ofzo... heel irritant en kost bakken met geld volgens mij.

9. buonanotte

Ja ik en dus niet gebeld ( daarom ga ik er ook vanuit dat het niks ergs is hoor anders hadden ze me niet laten wachten tot dinsdag denk ik )

Maar vind het gewoon vreemd dat er eerst gezegd word bel volgende week even terug dan krijg je de uitslag via de telefoon en vervolgens bel ik voor de uitslag en dan krijg ik hem niet.

10. Talvi

Talvi Niet meer actief

Als er echt wat aan de hand was dan had je huisarts al lang al zelf gebeld denk ik. Dat was bij mij wel zo iig.. Succes!

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Is het niet ook per assistent verschillend of ze wel of niet de uitslag doorgeven?

12. buonanotte

Nou tot nu toe kreeg ik alle uitslagen gewoon via de telefoon ook van bloed uitslagen enzo:(
    En er zitten maar 2 assistentes en heb dezelfde assistent aan de telefoon gehad.

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Oke, dan is het dat dus niet. Ik persoonlijk zou er ook iets achter zoeken... Heb je niet gevraagd meteen waarom je deze uitslag niet kreeg en de andere 2 wel?

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Had ik ook bij bloed prikken! Ze zei dat ze over X dagen de resultaten binnen hadden en dat ik dan gewoon kon bellen, aan de telefoon moest ik opeens een afspraak maken, 'Maar het is niet zooo dramatisch hoor'

Ging me ook allemaal dingen in m'n hoofd halen natuurlijk.. Was uiteindelijk alleen maar een licht vitamine D tekort ;)

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij mogen op het werk als verpleegkundige geen uitslagen geven, de arts wel. Maar ik zou wel denken dat ze iets moeten bespreken ja... Sterkte!

16. buonanotte

Ja deze mocht ze niet geven zei ze. De HA wilde hem met me bespreken.

17. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    mmm...Raar hoor, lekker zo op een vrijdag, ga je jezelf ook t hele weekend afvragen wat er dan is..;)

18. buonanotte

Precies!

Nou ga ik er niet vanuit dat het wat ergs is hoor maar toch ergens diep van binnen knaagt het toch:)

19. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Bij mijn huidige werkgever (ziekenhuis) mag ik geen uitslagen doorgeven. Op mijn oude stage adres beoordeelde de huisarts de uitslagen. Als die goed waren zette ze dat in het systeem en mochten wij dat doorgeven. Soms stond er tc achter (telefonisch consult) en zei ik om niet een heel vragenvuur te krijgen en om de patiënt niet ongerust te maken dat deze nog niet was beoordeeld en dat ik een bel afspraak ging maken.

Had de assistente jou geen telefonisch consult aangeboden met de huisarts? Dan had de huisarts wat kunnen vertellen met de boodschap dat hij/zij je graag persoonlijk wil spreken op een consult. Vind het wel vreemd dat je langs moet komen maar dat je niet weet wat er aan de hand is. Ik zelf maak me dan altijd erg ongerust.

20. buonanotte

Nee ik belde vanmiddag op met de vraag of de uitslag binnen was en dat ik vorige week had gebeld en dat er toen gezegd werd dat ik terug moest bellen.

Toen zei ze ja hij is binnen en vroeg ik oké mag ik dan weten wat de uitslag is en zei zij nee die mag ik niet geven de HA wil deze zelf met je bespreken dus ik plan een afspraak voor je in. Nja toen het hele riedeltje wanneer dus ik zsm en dat was dinsdag middag.

Deel Deze Pagina