In het voorjaar gaan we een camperreis maken in Amerika met ons zoontje van dan een jaar. We vliegen met united airlines met een overstap in Amerika. Wie heeft hier ervaring mee? Waar ik enorm over twijfel is de kinderwagen. We hebben een joolz en willen deze graag mee omdat deze zo fijn is. Een buggy vind ik niet fijn sturen. Ik vind het zonde als de joolz beschadigd. Ons reisbureau zegt dat we hem pas bij de gate moeten afgeven en dat het dan wel meevalt. In de voorwaarden van united staat dat je de kinderwagen wel moet verpakken en dat je anders geen aanspraak maakt op vergoeding bij beschadiging. Nu heb ik van die transporttassen gezien, bv prampack..... Is dat iets, werkt het echt handig of is het weer extra bagage en gesleep? Graag jullie advies en ervaring
persoonlijk zou ik een buggy meenemen, ik weet niet wat voor buggy je hebt of waarom hij niet fijn zou sturen (wij hebben een koelstra buggy stuurt prima is lekker smal, je kunt hem makkelijk in en uitklappen en je kunt hem makkelijk meenemen), of inderdaad echt goed je kinderwagen verpakken, zeker met een overstap, er wordt altijd gegooit met je bagage. Heb al vaak mensen zien staan met kapotte kinderwagens. Je zou eventueel even met United airlines kunnen bellen wat ze aanbevelen. Meestal mag tot de gate alleen een opvouwbare buggy mee, misschien kun je overwegen nog een (ergonomische) draagzak te kopen, is ook super praktisch, kun je je kindje ook bij het overstappen makkelijk vervoeren. Succes, en hele fijne vakantie!
Ik heb geen ervaring met United airlines, maar wel met de PramPack. Ik vind het een super fijne tas en hij beschermt je kinderwagen echt goed. Met de kinderwagen erin is het wel een enorm gevaarte, maar als het goed is gebruik je hem alleen op het vliegveld even totdat je de kinderwagen incheckt. Ik zou zelf toch eerder kiezen voor een goede buggy, bijvoorbeeld van Koelstra of MacLaren, omdat je die makkelijker opbergt in de camper. Waar zou je anders de Joolz willen laten als je bijvoorbeeld 's avonds binnen zit? Een ergonomische draagzak zou ik sowieso meenemen. Dan kun je ook mooie wandelingen maken in de nationale parken, of een stad bezoeken en de metro in en uitstappen. Kijk maar eens naar een Egobaby, Manduca, Tula etc. Neem je ook je eigen autostoel mee in het vliegtuig? Dan zou ik niet met de Joolz gaan slepen, anders wordt het echt een gedoe met je koffers er ook nog bij.
Een ergonomische drager nemen we ook mee. De autostoel nemen we niet mee, dus daar hoeven we niet mee te slepen, gelukkig. In de camper zit heel veel opbergruimte. Onder het vast bed zit een heel grote ruimte die van buiten toegankelijk is, dus dat zal niet zo'n probleem zijn. Bij het gebruik van een prampack beschadigd je kinderwagen dus echt niet? En is de prampack zelf ook zwaar?
Hi TS, Ik vlieg zelf, weliswaar niet bij United, maar hou er rekening mee dat een wagen a la de Joolz nooit mee mag naar de gate. Die zul je bij de incheck balie al moeten inleveren. Een buggy mag wel mee naar de gate en komt, als het een beetje meezit, op de bestemming ook weer in de gate naar boven. Dan hoef je dus niet de hele luchthaven over met je kindje op je arm Fijne vakantie!
Ik zou dan ook voor een buggy gaan. Wij hebben voor de vakantie ( portugal) een maclaren gekocht en een prima wagentje! Ook makkelijker opbergen en mag mee tot aan de gate. Eventueel kan je hem 2e hands kopen.
Wij hebben vorig jaar gevlogen met air Berlin, en de joolz tot de gate meegenomen. Geen enkel probleem. Echter wel flinke beschadigingen aan het lederen handvat. Op de terugweg hebben we hem goed ingepakt. Een volgende keer neem ik de nuna pepp mee. Toch iets handzamer en lichter tijdens het reizen.
War vervoer je de baby in dan in de camper? Of van vliegveld naar hotel oid? Als je met taxi gaat lijkt me wel dat je wil dat ie veilig vervoert wordt.
We kopen terplekke een autostoeltje aangezien deze aan andere eisen moet voldoen en ook anders bevestigd moet worden.