Hi! Wie heeft er een mooie stad om een paar dagen een bezoek aan te brengen? wij willen in maart gaan. Tips qua steden en qua overnachten zijn welkom! Wij dachten nu aan Barcelona... maar zijn er nog andere die wij over het hoofd zien?
Wat vind je leuk? Lekker shoppen of juist cultuur. Rome is fantastisch (geen Feyenoord shirt aantrekken ). Berlijn is een hippe, bruisende stad. Dublin is gezellig, vooral de avonden in Temple Bar (wijk met pubs en restaurantjes) zijn de moeite waard. Milaan is mooi en geweldig om te shoppen en dan natuurlijk Londen. Barcelona vond ik vooral mooi en leuk aan de haven en in het middeleeuwse gedeelte. In maart zou ik voor Rome of Barcelona gaan, al kan het in Dublin ook al lekker zijn vanwege de warme Golfstroom. Wij waren er eens eind februari en konden met onze jas open lopen. Als je van oude cultuur houdt is Granada in zuid Spanje ook fantastisch.
O ja, die was ik even vergeten. Heel mooie stad. Alleen niet zo goedkoop als je vaak hoort. Vergelijkbaar met hier.
Krakau in Polen. Echt een aanrader niet duur, lekker eten, shoppen, cultuur. Je kunt een bezoek brengen aan de zoutmijnen en als je wil aan auschwitz. Vliegen met Ryan air vanaf weeze.
Rome!!! Mits goed weer. Ben er vorig jaar geweest en zou vandaag nog terug gaan. Wat een geweldig mooie stad. Alles lopend gedaan want op elke hoek van de straat zie je weer iets moois. Vaticaan is belachelijk mooi. Eten is heerlijk. Tips voor Rome. Neem een Rome pas. Nergens wachtrij en 2x gratis, rest korting en gratis met bus en metro. Voor het vaticaanmuseum hadden wij een tour met gids. je betaald meer, maar hoeft wederom niet in de rij (die lang is) te wachten.
Voor het vaticaanmuseum kun je ook vooraf kaartjes kopen via de website van het vaticaan. Hoef je ook niet in de rij te staan. Ook voor het Colosseum kun jevooraf online al kaartjes kopen.
Oh en Reykjavik!! deze tijd van het jaar is het echt prachtig, nog best wel onontdekt maar echt een pareltje!!