ervaring vliegvakantie met 3 maanden oude baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleinmonster, 19 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    #1 kleinmonster, 19 jul 2013
    Laatst bewerkt: 19 jul 2013
    ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere moeders/ouders die op vliegvakantie zijn geweest met een 3 maanden oude baby.
    namen jullie b.v. de bak of de maxi cosi mee? en wat namen jullie verder mee?hoe deden jullie dit overdag en savonds met de kleine enzz.

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij zijn weggeweest toen onze jongste dochter 8 weken oud was. Wel bij schoonfamilie in huis. Ik had de kinderwagen met reiswieg mee. Geen maxicosi want hoefden alleen in de auto van vliegveld naar huis en 2 weken later weer van huis naar vliegveld. (20 minuutjes) dus heb haar toen op schoot gehouden. Met de oudste wel geweest toen ze 5 maanden was en toen gingen we veel met de auto dus toen heb ik wel de maxicosi meegenomen.
    Verder had ik een draagdoek bij me, als we savonds weg gingen deed ik haar in de doek en sliep ze de hele avond lekker en zo konden we dan toch nog wat doen 's avonds.
    Ook op het vliegveld en in het vliegtuig heb ik haar lekker in de draagdoek gehouden.

3. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    jup..wij zijn 2 weken naar egypte geweest met mijn oudste dochter van toen 3 maanden.

in het vliegtuig zat ze in de maxicosi.. ging best goed..daar hebben ze water en gekookt water om eventueel een flesje te maken.

op vakantie zelf lekker overal met haar geweest...bij het zwembad..wezen snorkelen..vriend bleef bij mn dochter en andersom.
    ook gewoon lekker naar de piramides geweest en naar het museum...
    helemaal geen problemeb ondervonden.

4. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    mochten jullie de kinderwagen tot de gate mee nemen of moest je deze inchecken? moest je daar extra voor betalen?
    voor de kleine mag je toch 10 kilo mee nemen?

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je mag idd 10 kg meenemen.
    Maar vermoed dat Sarahtj3 een stoel geboekt had omdat ze de maxicosi meegenomen heeft aan boord, dan heb je dus gewoon 20 kg bagage. Maar dan betaal je wel een extra stoel.
    De kinderwagen heb ik tot nu toe altijd mee mogen nemen tot de gate.

6. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    nee...we hadden geen extra stoel...maar toevallig was de stoel leeg tussen ons in...en hebben we haar daar neergezet.
    anders was t op onze schoot vermoed ik.

7. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    ja en de kinderwagen idd tot de gate meenemen..zij regelde de rest.
    aantal kilos weet ik niet meer wat ik mee mocht nemen.

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ah ok, ja, dan moet je net dat geluk hebben natuurlijk. :D Maar hoe had je dat dan gedaan als er geen stoel was geweest met de maxicosi? Of heb je pas besloten die mee aan boord te nemen toen je wist dat er een stoel vrij was? Want een maxicosi op schoot houden lijkt me niet erg handig. :D

9. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Het ligt er heel erg aan met welke vliegmaatschappij je vliegt, denk ik.
    Hier met 8 wk en nu weer met 4 mnd gevlogen. Wij mochten de bugaboo meenemen totaan de gate, maxi cosi ingecheckt. Baby aanleggen of flesje bij het opstijgen en dalen. Verder op schoot geslapen en gespeeld. Ik had zelf de luiertas als handbagage en een klein koffertje voor mn man. Wij mochten geen ectra handbagage voor de baby meenemen. Dus 15kg ingecheckt.
    Ik nam verder hydrofiele doeken mee. Setjes extra kleding, stuk of 6 luiers, koeltasje met afgekolfde melk (hij was te afgeleid om aan de borst te drinken, zelfs op de terugvlucht maar gekolfd) speentje mee, een rammelaar en sopfie de giraf mee.
    Wij vlogen met ryan air, dus slechter kan je het niet treffen, maar het is ons uitstekend bevallen! Met kinderen onder de 2 heb je automatisch voorrang/priority

10. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    ik had dan de maxi cosi of in het laadruim boven gezet of anders gevraagd of ze hem ergens anders neer haddeb kunnen zetten...heb haar ook wel uit de maxo cosi gehaald en bij mij op.schoot genomen.. t was maar een vlucht van 4 en half uur... maar de staff was heel aardig en behulpzaam..we vlogen met transavia.

ik had qua bagage de luiertas mee gevuld met de standaard dingen, setje extra kleding, hydro, luiers+ doekjes...en flesbenodigdheden..genoeg voor 3 flessen..wat totaal onnodig was..maar je weet maar nooit hahah..
    vriend had ook handbagage.

11. Leen83

Leen83 Lid

23 apr 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bootjekatootje: ik ga ook vliegen met een baby van 3 maanden met ryanair. Vanaf welk vliegveld ben je gevlogen? En heb je met kinderen altijd voorang? Of moet je van te voren priority boarding boeken? En hoe heb je de bugaboo meegenomen? los in het vliegtuig of met een transporttas? En met wandelwagenbak of kinderzitje? (Sorry voor de veel vragen)

12. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ik lees ook even mee, ons kleintje zal 2,5 maand zijn als we op vliegvakantie gaan. Wat ik weet is dat wij de kinderwagen incl. reiswieg mee mogen nemen tot aan de gate. Maxi cosi ook, die zouden ze dan in het vliegtuig weg zetten. Maar ik heb echter besloten de maxi cosi niet mee te nemen, we gaan daar toch niet met een auto weg. Ik neem wel nog een draagdoek mee. Wat betreft bagage mogen wij 20kg per persoon meenemen, ook de baby (en dat is excl. kinderwagen). Alleen mag de baby geen handbagage meenemen. maar goed, dan pak ik een luiertas, en mijn man 'de handtas' ;) Wij vliegen overigens met Jetair, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina