Wat is jou ervaring met vliezen breken zonder dat je al weeen had? Deed het breken zelf pijn? Hoe verliep de bevalling? Ik heb nu 3/4 cm ontsluiting en wil graag binnenkort (denk maandag) mn vliezen laten breken...
Mijn vliezen braken uit het niets sochtends om 5 uur. Ineens voelde ik een warme golf en wist meteen hoe laat het was . De weeen kwamen pas op gang nadat de verloskundige een ander stuk van de vliezen door brak in het ziekenhuis. Deed beide geen pijn hoor. Het werd uiteindelijk een spoedkeizersnede maar dat heeft niets met het breken van de vliezen te maken gehad
Hier begon het ook met het breken van vliezen op het toilet. Je voelt een soort plopje, maar het doet echt helemaal geen pijn.
Deed geen pijn voelde in ene een plas er uit stromen haha. Ik kreeg geen weeen na het breken van de vliezen dus mocht 2 uur later alsnog aan de opwekkers.
Vliezen braken bij mij spontaan (doet geen pijn) Ik vond het wel een vervelend gevoel na het breken van de vliezen omdat ik het in mijn buik echt voelde alsof ik/de baby "droog stond". Binnen een uur na het breken in een weeënstorm..... Bij no 3 pas bij 9/10 cm ontsluiting vliezen gebroken door de gyn of het pijn deed weet ik niet gelet op de gevorderde bevalling.
Ik liep met 4-5 cm rond na 8 weken voorweeen en ben toen om 9 uur "ingeleid" (door middel van vliezen breken) dat deed niet zeer, gewoon een flinke plas en klaar, toen was het even rustig en begon ongeveer om half 11 een beetje door te zetten en om 11.58 uur ben ik bevallen na 1 keer goed persen van een 8 ponder ik was toen een dikke 38 weken zwanger.. Ze wilde nog infuus met weeenopwekkers erbij doen maar ik had zoiets van wacht maar even en hebben ze naar geluisterd (wel het infuus alvast aangesloten dat doen ze vaak bij ingeleide bevalling) maar was niet nodig..
Hier braken de vliezen spontaan toen ik 36 weken zwanger was. Zo vanuit het niets toen ik opstond van de bureaustoel. Ik hoorde het letterlijk knappen en meteen een flinke golf water. Het deed geen pijn. Daarna voelde het wel anders in mijn buik, net alsof ze gezakt was, een beetje kramperig. Vervolgens opgenomen in het ziekenhuis. De artsen zeiden dat de bevalling over het algemeen binnen drie dagen na het breken van de vliezen spontaan op gang komt en anders zou ik met 37 weken ingeleid worden, vanwege infectiegevaar en te lang lopen met gebroken vliezen. De vliezen braken zondagnacht rond 4 uur. De bevalling begon vrijwel precies 24 uren later, maandagnacht rond 4 uur. Meteen een weeënstorm, ze is op dinsdagochtend om 06.44 u geboren. Dus een bevalling van nog geen drie uren. Voor het breken van de vliezen en tussen het breken en de bevalling in heb ik helemaal geen weeën gehad. Succes!
Voel je niet vee van hoor! Hier twee keer moeten laten breken door de vk.. Voelde niet veel meer als een plop en water stromen. Maar zat toen op 8-10cm ontsluiting dus is misschien ook wel weer heel anders aangezien je dan volop in de weeën zit
ik heb meer dan 24 uur met gebroken vliezen gelopen en er kwamen geen weeen op gang en werd dus vervolgens ingeleid. voelde wat extra's doorlopen na het plassen op het toilet en heb dat opgevangen voorde zekerheid voelde er verder niets van.
Hier vlirzrn gebroken door gyb en deed me echt zeer . Was ook tijdens een wee en heeeel stugge sterke vliezen die volgens de gyn nooit vanzelf hadden gebroken . Het deed maar heel even pijn hoor een veneinige vette steek
hier ook spontaan uit het niets de vliezen gebroken. bevalling ging in begin heel geleidelijk en opeens bijna uit het niets had ik persweeen
hier vooraf aan het inleiden de vliezen gebroken met een soort haaknaaldje. Het deed niet echt pijn, behalve dan het gebruikelijke ongemak van een vreemde die met zn vingers in je doos zit te wroeten Maar het hielp ook niet direct, een uur later ging ik aan het infuus en nog pas 2 uur later kwamen de weeën.