Het is de bedoeling dat we deze zomer op vakantie gaan. Minimaal 4 weken met een camper naar Spanje en Portugal. Bij vertrek zal ik 31 weken zwanger zijn. Maar hoe dichterbij het komt, hoe groter mijn twijfel is. Want mocht er iets zijn of gebeuren dan ben ik niet 1, 2, 3 thuis. Ook de controles door de vk kunnen dan natuurlijk niet plaatsvinden. Vooralsnog gaat mijn zwangerschap goed, enkel veel harde buiken. Voor mijn vriend is de vakantie (in Spanje en Portugal) heel belangrijk. Hij is er elke dag mee bezig en praat er steeds over. Nu vind ik het heel moeilijk om tegen mijn vriend te zeggen dat ik opzie tegen de vakantie, vind het naar hem teleur te stellen als ik zeg dat ik liever thuis blijf of in de buurt. Wat zouden jullie doen? De reis aanvaarden en zie ik teveel beren op de weg?
ik zou echt niet zo ver weg gaan. 31 +4 is 35week en de kleine kan zich vroeger aandienen. ook de controles zijn nu juist belangrijk. Ook is lang zitten met een dikke buik in een auto/camper geen pretje. snap dat het voor je vriend niet leuk is om de vakantie op te geven maar hij oet toch begrijpen dat het voor jou (en beebje) beter is? is er iemand in je omgeving van wie hij eerder wat aanneemt? of neem hem mee naar de vk en laat die zeggen dat het niet verstandig is (wel vantevoren even inlichten natuurlijk) waarom ga je anders niet een weekje vliegen die kant op? mijn man zou mij met geen 10 paarden/campers 4 weken die kant op krijgen. ik ga al niet eens meer naar mijn ouders in brabant voor het geval er iets is.
Ik ben een echt vakantie mens, ben met 27 weken nog lekker naar Mexico geweest. Zou eigenlijk a.s weekend nog voor een kleine week naar New York gaan maar dat gaat helaas niet door vanwege dat ik sinds gisteren opeens onder behandeling in het ziekenhuis sta. Jij ziet er tegenop, ik zou zeker met je vriend hierover praten en advies aan de vk vragen. Je kan ook voorstellen om twee weken te gaan, en dan kan je altijd nog kijken hoe je je voelt na die twee weken. Zoek ook voor de zekerheid informatie op van ziekenhuizen daar, en schrijf de adressen op voor het geval dat. Of wat Moradora ook zegt....waarom niet een weekje ( of 2 ) daar naar toe maar dan vliegen?
Poe ik zou 4 weken ook erg lang vinden, ben met 35 weken, (van 35-36) een week weggeweest, maar lekker naar center parks, vond ik ook heerlijk en lekker dichterbij huis... Misschien moeten jullie overwegen om iets minder lang te gaan?
heb je het al besproken met je verloskundige? Persoonlijk zou ik het niet doen. Mijn moeder zou me niet eens laten gaan ondanks dat ik al tien jaar een relatie heb met een man die ze super vertrouwd.... Dan eerder nog rondtrekken door de alpen en dan slechts 2 a 3 weken. Is iets dichterbij huis en minder lang reizen. Echter je moet doen wat jouw gevoel ingeeft. Misschien toch iets minder rekening houden met de gevoelsn van je vriend. Ik vindt dat hij ook begrip voor jouw moet tonen. Wij hebben onze rondreis door Noorwegen uitgesteld tot volgend jaar..... Ik zou mij besluit laten afhangen van wat de verloskundige zegt. Als je wel gaat dan zou ik goed onderzoeken waar goede ziekenhuizen zijn voor het geval iets mis gaat. Ook een maxicosi met je vluchtkoffer zou ik meenemen!
Persoonlijk zou ik gewoon gaan. Maar het is jou keuze, je moet natuurlijk lekker van je vakantie kunnen genieten. Ik zou het met je VK bespreken en echt even naar de 'risico's' kijken, waar ben je bang voor? Ben je bang dat je kindje te vroeg komt of ben je bang dat als de bevalling begint je niet naar huis kan komen.... En wat is het ergste wat je kan gebeuren? (eerlijk is eerlijk, je gaat naar Spanje/Portugal en niet naar Congo of India..) Bespreek het met elkaar, zorg dat je het met de VK overlegt en maak een afweging die niet alleen maar op angst voor het onbekende gebasseerd is.... Je moet wel (als je gaat) met een lekker gevoel op vakantie gaan.
Ik ga met 31 weken ook nog weg, maar dan wel vliegen en een chillvakantie aan het strand. In m'n vorige zwangerschap was dat ook geen probleem. Maar met een camper 4 weken tot week 35...nee dat zou ik zelf niet willen.
Nee mij veelste ver weg. Veel harde buiken en dan in het buitenland stel dat er wat gebeurd in het ergste geval bevalt ligt je kindje weken in een Spaans ziekenhuis. Daarbij zijn de controles die je nu krijgt de belangrijkste
ik ben bevallen met 34 en 36 weken zou het risico niet nemen... erg jammer dat je vriend zo graag wil gaan , maar hij was er ook bij toen hij je zwanger maakte volgend jaar nieuwe kansen , en dit jaar een weekje aan zee in nederland?
Ik ben vandaag bij de vk geweest. Het is een praktijk met 5 vk's. Degene die ik vandaag trof was (helaas) een invalster die alles nogal kort en zakelijk uitvoerde. Ik heb haar over de vakantie verteld en zij zei: geen probleem hoor om nog op vakantie te gaan. Daarna mijn moeder gesproken en zij vind dat ik beter in de buurt kan blijven. Als mijn vriend straks thuis is ga ik het onderwerp aansnijden, ben benieuwd...
Ik zou het zeker niet doen.. Veel te ver en te lang met een camper.. Wat als er iets gebeurd.. Ik ben bij de eerste met 34 weken bevallen en dan wil e echt niet in een Spaans ziekenhuis liggen. Je kindje moet dan dat blijven en jij ook. Kindje heef dan ook de Spaanse nationaliteit. Gewoon lekker volgend jaar weer gaan. De hitte en het zitten in een camper lijkt me tegen die tijd ook echt niet fijn.