Hier ook vloerverwarming op de beneden verdieping en in de badkamer boven en vind het heerlijk! Wij hebben wel nog 1 radiator in de gang en huiskamer hangen om eventueel bij te verwarmen maar staan eigelijk nooit echt aan..
Je gaat met vloerverwarming (en zeker met die wij hebben) heel anders om met de verwarming. Je zet hem niet 's nachts lager en dan 's ochtends weer hoger, bij ons reageert het systeem niet heel snel dus dat zou geen zin hebben. Hij staat op een constante temperatuur en dat hou je zo. Maar het kost ook veel minder energie om het zo te houden. Het water wat bij mij door de vloerverwarming gaat is maar 28 graden oid. En in de zomer gaat er koud water door de buizen waardoor het lekker koel is. Heerlijk hoor
Wij hebben ons huis in 2010 laten bouwen en hebben een speciale warmtepomp in de garage. Wij hebben geen centrale verwarming, maar overal vloerverwarming. Het oogt niet alleen mooier, want geef toe radiatoren zijn gewoon erg lelijk, het scheelt ook in de kosten. Wij hebben er nooit spijt van gehad!
Oh we hebben een stijlvolle radiator op de badkamer op stroom. Hier worden de handdoeken etc opgehangen. Voor een gezin van 4 is dit voldoende.
Vloerverwarming zou ik altijd doen als ik het nog een over mocht doen. Het verwarmt het meest gelijkmatig en voelt natuurlijk super als je op blote voeten loopt.
Mijn ouders hebben vloer verwarming maar dit is echt niet genoeg. Als het echt koud is dan zetten ze de hout kachel aan. En dit is in de winter als het echt koud is heel veel... Mijn ouders hebben een vrij nu huis (15 jaar oud nu) , mijn stiefvader heeft het huis laten bouwen. Trouwens laminaat kan wel , toen me stiefvader het huis heeft laten bouwen was zijn geld daarna een beetje op. Hij heeft een goedkoop laminaatje er in gelegd (wel een bepaalde dikte) en heeft 15 jaar gelegen. Nu sinds 2 maanden hebben ze een tegelvloer.... Zelf heb ik er helaas weinig ervaring mee
Hou er wel rekening mee als je bijvoorbeeld een tegelvloer neemt dat de vloerverwarming zown 6 tot 8 weken niet aan mag. Dit heeft te maken met het harde van de lijm etc. Dus als je dit in de winter doet is het koud ... Is trouwens wel heerlijk aan je voeten , in mijn volgende huis neem ik het ook op zeker!!
Ons eigen huis hebben we vloerverwarming met tegels. Om een uur of acht 's avonds gaat hij van 19 naar 17 graden en 's ochtends om zes uur gaat hij weer naar 19 graden. De gevoelstemperatuur is dan een stukje warmer. Wij lopen altijd op blote voeten en de kindjes kunnen er heerlijk op spelen. Nu zitten we voor een paar jaar in een huurhuis en daar hebben we tegelvloeren met vloerverwarming, maar in de zitkamers hebben we massief eiken vloeren met vloerverwarming. Prachtig mooi en het voelt heerlijk. Alleen vind ik het wel heel moeilijk om het goed vochtig te houden voor het hout. In de muren van de gang en badkamers zit ook verwarming, maar dat kan je dus niet zien (knuffelmuren ) Zelf zou ik niet anders meer willen.
@ Rosao: Volgens mij hebben wij hetzelfde systeem! Ik schrik van de negeatieve berichten over vloerverwarming. Juist in nieuwbouw wordt het tegenwoordig heel veel gebruikt omdat de huidige systemen echt wel behoorlijk zuiniger zijn. Wij hebben door ons gehele huis (3 verdiepingen) vloerverwarming/ koeling en zijn er zeer tevreden over. In elke kamer zit een regelaar en daardoor kun je ervoor zorgen dat het nergens te warm of te koud is. Je moet er alleen niet teveel aan doen zoals al genoemd is. Gewoon een bepaalde temperatuur in stellen en dat zo laten. Even opstoken zoals een kachel is niet mogelijk, maar als je eenmaal je comfortabele temperatuur heb gevonden dan is dat ook absoluut niet nodig. BIj ons is het altijd de juiste temperatuur en vooral 's zomers een genot om thuis te komen En ja soms mis ik nog wel eens een radiator om even iets snel te drogen, maar als de vloer dan 'warm' is dan leg ik het met het grootste gemak even daarop. Ik zou toch echt niet anders meer willen dan dit systeem al is het alleen maar voor de ruimtebesparing door het weg kunnen laten van radiatoren en het stof wat die dingen vangen.