Vaak drinken 4 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door SandraVA, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SandraVA

SandraVA Lid

12 jul 2015
    6
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Mijn lieve dochter van 4 maanden oud drinkt, voor mijn idee, nogal veel.
    Daar de kleintjes met dezelfde leeftijd bij vriendinnen 4 á 5 flessen (150-180 cc) wil mijn dochter er gemiddeld 8 á 9 van 100-135 cc.

Is dit normaal of heeft iemand tips? Ze komt dus s'nachts ook nog minstens 2 keer voor de fles. Daar wil ik graag een beetje vanaf :p

Nutrilon voor hongerige baby's of rijstebloem een idee? Iemand ervaring hiermee?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zo te zien drinkt ze vaker kleine beetjes, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit en is eigenlijk ook beter voor haar maagje. Maar je bent er wel veel tijd mee kwijt, met vaak voeden..

Maar 9x 135cc zou wel echt te veel zijn.. Je mag maar maximaal een liter aan kunstvoeding geven. Een keer erover heen is niet erg. Maar structureel te veel geven is niet goed voor de nieren.
    8 of 9x 100cc is dan weer prima qua totale hoeveelheid. Dus ik zou even goed kijken wat ze precies drinkt.

Verder kun je er niet zoveel aan doen denk ik.. Als ze echt te veel drinkt, kun je idd voeding voor hongerige babys proberen. Maar het lijkt erop dat ze gewoon liever kleine beetjes drinkt.

Misschien een grotere fles aanbieden? Kijken wat ze daarvan opdrinkt?

Mijn zoontje dronk op dat moment 865ml per dag. Verdeeld over 4 flessen van 180+6 en een klein flesje van 60+2.

3. SandraVA

SandraVA Lid

12 jul 2015
    6
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Vandaag bij het cb geweest en zij hebben mij aangeraden om toch Nutrilon voor hongerige baby's te gebruiken (50% gewoon, 50% voor hongerige babys) en de avondfles van 23:00 uur met rijstebloem te doen.

We gaan het zien ;) Bedankt voor je reactie!

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou niet allebei tegelijk mee starten. Eerst de andere voeding en later rijstebloem.. te veel verandering tegelijk kunnen de darmpjes misschien niet aan.

Mijn zoontje raakte heel erg verstopt van rijstebloem, dus snel weer mee gestopt. Ik zou dus eerst andere voeding doen en als dat goed gaat pas de rijstebloem erbij. Stel dat ze ergens last van krijgy dan weet je iig waardoor het komt.

5. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Mijn dochtertje van bijna 4 maanden komt ook nog 's nachts. Zeker 1x en vannacht zelfs 2x! 1e keer dronk ze maar 50 cc leeg (bied haar 180 aan), 2e keer ging de fles van 180 cc wel leeg. In principe krijgt ze 5x 180 cc waarvan ze neit altijd alles opdrinkt, vandaag krijgt ze dus 50cc extra, ach voor 1x maakt me dat niet uit. Vorige maand sliep ze klokkie rond en nu ineens weer 1 a 2x per nacht een voeding.. het schijnen fases te zijn. Ze krijgt trouwens wel Nutrilon Forte (voor hongerige baby's), is een heel verschil vind ik! heerlijk dat het bestaat! Al krijgt ze wel helemaal forte, niet gecombineerd met standaard, dat werkte bij haar niet zo goed. Ze worden van forte ook niet extra dik of groeien sneller, het vult alleen meer. Rijstebloem mag ik nog niet geven van het CB....

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Opzich is 1 of 2x drinken in de nacht helemaal niet vreemd.

Mijn jongste dronk ook heel lang 7 a 8 flessen per dag en ergens rond de 4 maanden ineens zo van de nachtflessen af, zonder ook maar iets te veranderen!

Rijstebloem kan een baby langer laten slapen, maar ook juist korter en onrustiger.
    Wat eerder is gezegd, verander niet 2 dingen tegelijkertijd. Dit kan juist oor meer prolemen zorgen!

Deel Deze Pagina