Ervaring voeding kruitvat en ontlasting

Discussie in 'Voeding' gestart door Rietc, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietc

Rietc Actief lid

22 nov 2011
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu 9 dagen oud en zijn ontlasting komt nauwelijks op gang. Zou dit komen door de voeding van het kruidvat merk? Wat is jullie ervaring met dit merk en de ontlasting?

Ik doe nu al steeds een druppel olijfolie er bij in de fles, zou water koken ook kunnen helpen ipv koud water opwarmen in magnetron?

Hoop dat jullie me meer kunnevertellen.

Xxx

2. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Ik heb vanaf het begin kv voeding gegeven.bevalt erg goed.jullie kleintje is nog jong geef het even de tijd.niet te snel overstappen...

3. MilanFleur

MilanFleur Actief lid

28 jul 2010
    394
    0
    0
    Omgeving utrecht
    Onze dochter krijgt ook kruidvat voeding maar geen probleem. Hiervoor kreeg ze Friso HA en daar toen had ze wel last van harde ontlasting. Wij hebben toen 20cc extra water in haar fles gedaan. Dat hielp goed, dus misschien het proberen waard. Succes!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier kruidvat extra care gegeven en hij kon niet poepen. Overgestapt op friso HA en toen werd t wel zacht.

5. Rietc

Rietc Actief lid

22 nov 2011
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dat hetperkindverschilt hoe ze reageren op de voeding... Ik blijf nog even dit merk proberen en als we naarhetconsultatiebureau moeten kan ik altijd nog overleggen. Bedankt voor jullie advies. Ik doe nu al idd 10 cc water extra en 2 druppels olie... Lijkt er op dat het onze jongen niet echt dwars zit.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heeft niets met het merk te maken, het is helaas een bijwerking die je met kunstvoeding hebben kunt.
    Mocht je nog lekken, probeer dan wat moedermelk te geven, dat laxeert en maakt de boel los. Verder ietsje meer water (10cc) bij zelfde hoeveelheid scheppen poeder, dat helpt vaak.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nou dirksmama, hier toch echt 2 kindjes die duidelijk reageerden op verschillende merken KV. Van bon bebe bijvoorbeeld zitten de vlekken nog op mn slaapkamer muur, dat spuugde ze er zo projectiel uit. Kruidvat kon ZL niet bij poepen... friso gaat hier 't beste.

8. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    denk niet dat je voor niets fv geeft, dus lijkt me wat bv niet de oplossing.
    Ik zou het even aankijken, inderdaad iets meer water, olijfolie of even tempen met de thermometer...komt vanzelf wel..

9. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Mijn kindje ging van kruidvat veel spugen. En met nutrilon is er niks aan de hand. Dus denk dat het ook van invloed kan zijn op de ontlasting.

Deel Deze Pagina