Wat voor pop raden jullie aan? (peuter krijgt brusje)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chantico, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Onze meid wordt als ze 2 jaar en 8 maanden is grote zus! Nu willen we haar een pop geven tegen die tijd, maar ik weet niet zo goed welke.

Het lijkt me leuk als de pop bijvoorbeeld ook in bad kan (dus helemaal van plastic is), zodat zij de pop kan badderen als ik de baby in bad doe. Wat is nog meer 'belangrijk' om aan te denken, waar zij aan 'mee kan doen' in baby/popverzorging?

Hij hoeft van mij niet te kunnen huilen of plassen of meer van dat soort dingen. Gewoon een lieve pop om mee te tutten.

En wat voor afmeting is geschikt voor een meisje van nog geen 3 jaar, 40 cm ofzo?

En wanneer zouden jullie de pop geven: als cadeau voor haar na de geboorte, of eerder al?

Graag jullie ervaringen en tips voor merken! Alvast dank!

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai Chantico! :D

Ik ben van plan om Danique een pop te geven als de baby net geboren is.
    En ik wil er ook eentje die mee in bad kan, volgens mij heeft Babyborn daar een pop van. Ik heb hier al wel een kleine pop met een lijfje van stof en daar wat accessoires bij als bordje, lepeltje, 2 setjes kleertjes, een kam, drinkflesje, mini-luier, dat soort dingen. Dat is ook heel leuk straks voor jouw meisje.
    En dan heb je ook nog poppenbedjes, poppenbuggies, poppenstoeltje, enzovoort...... je kan erop leeglopen ;)

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben nu juist gekozen voor een pop die deels een zacht lijfje heeft. Onze dochter speelde met mijn BabyBorn van vroeger, maar ze kreeg echt met geen mogelijkheid knap kleertjes aan en uit door het harde lijf van de pop. Daarom nu voor pop Annabel gekozen die deels harde armen en benen heeft, een hard hoofdje, maar zacht lijfje en toch goed kan zitten bijv. Nu lukt het haar meteen om kleding aan en uit te trekken en ook het knuffelen met 'baby' is veel fijner.
    Als je echter een pop wilt die ook in bad gaat is dat natuurlijk geen optie, maar die geheel harde poppen waren hier dus echt geen succes omdat ze zo stug zijn qua beweging. En onze dochter is toch echt al ruim 3.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oh.. Nog ter aanvulling: deze pop is zo'n 48cm. Bewust voor gekozen zodat ze meer een idee heeft van hoe groot de baby straks is.
    Ze is vandaag de hele dag in de weer geweest met pop aan en uit kleden, flesjes geven, liedjes zingen en wandelen. En pop ging zelfs zogenaamd in bad.. (Maar echt badderen zit er dus niet in met dat zachte lijf ;))

5. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België

Deel Deze Pagina