Dulcolax tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door duxi, 17 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Iemand ervaring met dit spul tijdens zwangerschap? Helpt tegen moeilijke stoelgang of verstopping.
    Heb het nog in huis en echt last van verstoppingen .....

2. mamahartje

mamahartje Actief lid

31 aug 2012
    233
    0
    16
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap wel laxeertabletten gebruikt, vergelijkbaar met dulcolax. Ik had eerst opgezocht of het kwaad kon voor de baby, maar voor zover ik kon ontdekken niet tijdens de zwangerschap en ook niet tijdens het geven van borstvoeding.

Voor zover ik weet kun je het dus gebruiken. Maar zelf ben ik toch huiverig. Heb ook de laatste tijd af en toe de twijfel of ik het zal gebruiken (want de opluchting scheelt ook wel veel), maar besluit dan toch van niet. ;)

3. Esther311

Esther311 Actief lid

2 mei 2016
    178
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bijsluiters geven aan dat je eerst moet overleggen met arts. Ze denken dat het niet schadelijk is, maar dit is wel een middel van 'liever niet op eigen houtje gebruiken'.

Ik gebruik zelf microlax (die mini klysma's ) als ik echt niet kan. Dat is sowieso veilig en zonder overleg te gebruiken. Werkt hier perfect!!

4. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou lactulose kopen. Is het middel dat iedere drogist aanraadt bij zwangeren en ook bijv kleine kinderen; net wat minder agressief. Sterkte!

5. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Bedankt! Ik zal maandag direct even naar de winkels gaan voor lactulose of microlax.
    Voor nu maar even een eetlepel olijfolie ertegen aan gegooid..

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Altijd in overleg met je arts! Laxeer middel wat zorgt voor krampen kan bijvoorbeeld ook je baarmoeder prikkelen en dat wil je niet.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.575
    113
    Je kunt beter. lactulose , pruimen, roosvicee, ontbijtkoek, lauw water op nuchtere maag, lijnzaad of kiwi proberen en daarbij is het vooral belangrijk om veel te drinken.

Die krampen die je kan krijgen van dulcolax lijken me toch niet helemaal veilig.

8. Margaretha82

7 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Microlax vind ik prettiger dan dulcolax. werkt wat rustiger voor mijn gevoel zit ook een minder hoge dosering in volgens mij

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik mocht het van mijn Gyn gewoon gebruiken destijds.

Deel Deze Pagina