Sinds gisteravond heb ik diarree. Toen een keer of 3. Vanmorgen eerste echo, 7w5d, alles goed. De diarree kon erbij horen zei de vk. Maar sinds vanmiddag is het veel erger. Ik heb alleen nog maar gelegen en op het toilet gezeten, alles komt er weer uit, het is waterdun. Is dit nog van de zwangerschap of heb ik een griepje? Ik heb buikpijn en ben slap, maar kan wel wat eten (niet heel veel, maar dat komt ook door zwangerschapsmisselijkheid). Iemand ervaring? Kan het kwaad voor de baby? Maak me wel wat zorgen...
Ik heb maandag gigantisch gespuugd en diarree gehad, virusje wat er nu heerst. Van de verloskundige moest ik ors halen, om alles een beetje aan te vullen. Maar je baby pakt gewoon wat hij nodig heeft hoor, daar zou ik me niet zozeer zorgen om maken. Je kunt even bellen om te vragen of ors iets voor je is? Ik ben zelf nooit zo van het beginnen aan vanalles zonder overleg.
Bedankt voor je reactie. Mijn man heeft vanmiddag inderdaad ors gehaald voor me, in de bijsluiter staat dat ik het mag gebruiken. Hopelijk voel ik me morgen wat beter.
Hier ook een virus te pakken. Al zeker een dag of 5 amper kunnen eten omdat mijn maag dat niet toestaat En alles wordt waterdunne verwerkt. Huisarts kwam met ors aan. Vk met sportdrank. In ors zitten geen mineralen en in sportdrank wel. Voor je kleine kan het geen kwaad. Alleen voor jezelf is het bagger. Probeer crackertjes te eten of een bouillon en zorg dat je voldoende drinkt. Duurt het te lang, huisarts of verloskundige bezoeken!
Ik heb rond die weken ook zwaar de diarree gehad & enorm gespuugd. Ik was er van overtuigd dat ik buikgriep had, duurde alleen 2,5 week. (Toen toch maar gaan testen en bleek ik zwanger) Verloskundige hier zei dat het wel vaker voor komt. Mocht het te lang duren zou ik voor de zekerheid wel even je huisarts contacten, kan er bij horen maar kan natuurlijk ook een virus of iets zijn.
Kunnen ook je hormonen zijn die je darmen even plat leggen. Gebeurt om de zoveel weken. Elke keer is je ontlasting anders.
Ik ben ongeveer 6 weken zwanger en heb geen waterdunne ontlasting maar moet ook meerdere malen per dag naar de wc, en dan heb ik buikkramp! Vooral smorgens, dan moet ik echt rennen, zo'n buikpijn, en dan zweet ik het soms uit, zo naar voel ik me er dan van. Als alles eruit is voel ik me beter. Bij mijn vorige zwangerschap waren mijn darmen ook op de hobbel. Ook later in de zwangerschap, zat ik snachts met buikpijn beneden en was ik bang dat het weeën waren, haha!