Hoi hoi! Ik ben bijna uitgerekend van ons 2e kindje. Nu vragen m'n (schoon)moeder, zusje, vriendinnetjes de laatste weken allemaal: "Hebben jullie wensen?" "Wat kunnen wij vast kopen?" Ja ehhh... 1. Het is de 2e, dus veel hebben we al. 2. We willen het geslacht verrassing houden, dus.. Kan moeilijk zeggen: "Doe maar een loopwagen!" Doe maar een poppewagen!" Hahaha! Maar weten jullie nog leuke, neutrale (praktische) cadeautjes? Misschien wat 'groters'. Ouders bijv. 100,- en oma 50,-, vriendinnetjes samen 100,-
Wat hebben jullie nog niet? Misschien wil je wel een nieuwe luiertas of een nieuwe kinderstoel of een kinderstoel voor op een gewone stoel of een nieuw boxkleed...? Misschien iets nieuws qua speelgoed of een nieuwe tutknuffel of iets met de naam van het kindje (kan natuurlijk ook pas na de geboorte). Reiskoffertje (zo'n trolleyding op wieltjes) is ook altijd handig en kan ook neutraal. Wat ik leuk vond was een gipsafdrukset (met soort van klei, waarin je de afdruk maakt en daar giet je dan gips in). Heb ik bij allebei mijn dochters zelf gekocht, maar is natuurlijk ook een prima cadeautje. Zelf hebben we van mijn so en sz een bijdragen gehad voor de fietskar die we wilden kopen. En misschien tegen sommige mensen zeggen dat je graag iets wilt wat past bij het geslacht? Dus of ze willen wachten tot het kindje er is met iets kopen? Of dat je dan pas het lijstje geeft?
jah moeilijk , ik weet niet wat het word dus ik weet niet of je het leuk vind bijvoorbeeld om roze dingetjes te krijgen al shet een meisje word, zelf vind ik handig etos bonnen ofzo, maar pyamatjes neutraal altijd fijn om te krijgen vaak krijg je veel kleding maar nooit geen nachtkleding, badjasje , spaarpotje , armbandje of iets dergelijks haha nu ik je topic lees vind ik het ook wel moeilijk hoor wat allemaal weer te vragen bij mij ook de 2e dus veel hebben wij ook al haha
Tsja we krijgen nu 2 jongens na een meid. Ik heb zoiets van geef maar redelijk neutraal speelgoed waar zij nu wat aan heeft en de jongens straks ook nog, zoals aanvullingen op Duplo, little people etc. voor 'echt' jongensspeelgoed zijn ze de eerste paar jaar toch nog te klein, dat zien we tzt wel weer. Heb liever iets waar nu al door grote zus mee gespeeld kan worden dan iets wat nog 3 jaar op zolder ligt te wachten tot ze er oud genoeg voor zijn..........en zus zo ook nog es extra blij met haar broertjes gheghe
ik heb bijv een groot speelkleed voor buiten gevraagd, toeallig die van ikea..is dus niet duur ofzo..maar mss kun jij 1 van koeka oid vragen... mooie draagdoek? draagzak? fotosessie? gave leren luiertas? bijv timi and lesley?
Of dingen die je miste bij de eerste? Dus iets van een fijne wikkeldoek/draagzak of iets wat je nog mist in de kinderwagen? Voetenzak of iets? Of missch heb je wel een nieuwe wipper nodig of een extra kinderstoel ( of je vraagt er vast het geld voor) gaat je eerste kindje naar een andere kamer? Dan misschien iets van accoesoires vragen ( alleen is dat dan niet voor de baby maar goed) Ik vind het ook lastig wat ik moet vragen voor de 2e. Maar wij hebben een duowagen gekcoht en daar moet ik nog een voetenzak in en een matrasje/babynestje voor de baby dus die gaat bij ons op het lijstje (of een bijdrage ervoor) xxx
Hoi, ik moet nog even, maar ben al ideeen aan het verzamelen, want hoor inderdaad overal dat het zo moeilijk is, wat ik tot nu toe heb zijn inderdaad dingen die ik bij mijn eerste dacht, oh was toch wel handig/leuk geweest... dus bv boxspiraal boxzak maxicosi hanger stokke hoes (heb een newborn set (kun je trouwens ook nog vragen als je al een tripptrapp hebt) maar wil nog een extra hoes) draagdoek heb nu een dochter, als dit een jongen is, ga ik nog kleertjes vragen, de naam van de baby in mdf of piepschuim, voor in de slaapkamer. sowieso iets met naam er op eerste bestekje, dooky (The Original Dooky; Create a peacefull environment for your child!) Somige dingen kunnen dus pas na de geboorte, maar dat kun je natuurlijk aangeven dan! hoop dat je er wat aan hebt!
Hoi, Ook even meegelezen. Voor ons de eerste maar misschien heb je er toch wat aan. Ik heb gevraagd om een kleertjes/ lakentjes dingen met naam erop. Kan bijvoorbeeld bij borduurkadootjes - borduurkadootjes Of gewoon bij de hema. Ze weten de naam bij de geboorte en niet iedereen komt hier de eerste week dus kan makkelijk. Aan mn moeder gevraagd een sprei na te maken van lief maar dan in de kleuren vd kamer voor in het ledikantje (die moet je wat te freubelen geven vandaar) Heb aan mn schoonfamilie speelgoed gevraagd en wat voorbeelden van leuke dingen meegemailt naar mn szus dan regelt zij wel dat het niet dubbel komt. Aan de mensen met leuke smaak en ook kids gevraagd maat 68 en groter. En dan erbij gezet welke winkels/merken leuk zijn. Sokjes voor +6maanden Leuke boekjes zn actief kleed met een boog erin Schommel om buiten op te hangen En cadeau bonnen! En hier weten ze dan dat het een meisje is heb dus ook haarspeltjes dingen gevraagd Als de andere kant vd familie nog met vragen komt wil ik graag een kinderstoel of bijdrage eraan vragen. Geen idee wat we krijgen dus we zien wel!
- van mijn collega's krijgen we een cadeaubon voor de fotograaf zodat we echte mooie babyfoto's van ons meisje hebben - een newborn wrapper van Lodger, dat is echt mijn beste aankoop!! - Beco Butterfly draagzak, lijkt me ideaal als je al een kindje hebt - cadeaubonnen van Intertoys, Bart Smit, Prenatal vind ik altijd erg leuk - je hebt ook hele mooie dingen op borduurderie.nl - easybase of isofix voor in de auto (is ook echt een aanrader als je deze nog niet hebt) - een mooie schommelstoel wij hebben er 1 van fisher price voor de rest ga ik nog ff denken
Ik zou ook zeggen cadeaubonnen van de winkels waar je graag shopt voor je kindje/jezelf. Je hebt natuurlijk al veel en op die manier kan je zelf ook kijken of het verspreid uitgeven. Je kan ook leuke alternatieven bedenken, zoals een avondje oppassen bijvoorbeeld zodat jij en je partner wegkunnen? Of iemand die eens komt koken voor jullie en de kinderen. Die boodschappen komt doen....Of donaties aan een goed doel in de naam van je kindje? Buren hebben dat gedaan toen hun kleine veel te vroeg is geboren (zeg maar op de grens van het toelaatbare) en daardoor lang in het ziekenhuis heeft gelegen. Zij hebben toen geld in gezameld voor een speciale stichting geloof ik.
Bedankt!!! Heb even een lijstje gemaakt nu: * luiertas * zilveren spaarvarkentje * badjasje, met naam (1e x gekregen van schoonouders) * fotosessie (leuk idee!!) * speelkleed met boog (hebben nu een 'losse' babygym) * easyfix (evt. een optie, ja, weleens over getwijfeld) We hebben tijdens de zwangerschap al een nieuwe tripp trapp gekregen (en baby-inzet!) en een meerijdplankje. Al heel blij mee uiteraard! * hoes tripp trapp (voor baby-inzet) Bedankt voor het mee denken!!
Oh, wat ik zelf nog dacht: * baby fotoalbum * baby's 1e jaar (van Pauline Oud) En ja.. Na de geboorte kan ik misschien wel meer verzinnen!
- Ik vervang bij de 2e wat goedkope artikelen door luxere. Bv. 1e keer hadden wij vooral rompertjes van Hema, en enkele Petit Bateau. Voor baby 2 upgraden we naar alles Petit Bateau. Kun je cadeau vragen in wit (en evt. ook grijs, blauw, met printje etc.) in verschillende maten + korte en lange mouwen. Ze blijven ook echt langer mooi en zijn van fijnere katoen, dus het is wel een 'zinnige' luxe. - Swaddles van Aden & Anais (grote hydrofielen / wikkeldoeken 1.20x1.20). Zijn genoeg setjes die geslachtsneutraal zijn. Zou zelf uitzoeken welke je het mooist vindt en die precies cadeau vragen. Het is wel duur, maar ik heb ze sinds kort in huis en ze zijn wel echt fantástisch. Veel zin om onze 2e er als een burrito in in te pakken als hij heel klein is... En daarna nog op vele manieren te gebruiken. - Knuffel/speelding van Lamaze (de vuurvlieg of de olifant bv. kunnen voor een jongen of een meisje). - Snoozebaby wikkeldeken, waskussenhoes of 'easy changing' verschoonkit. - Billendoekjesdoos van Funky Box - Mandjes van Handed By - Tweede babyfoon nodig? - Foto op canvas
Weet niet of t al genoemd is; een professionele fotoshoot van de baby of t gezin, is een groot kado waar je levenslang plezier van kan hebben
wij kregen een tweede zoontje en omdat we absoluut geen idee hadden wat we nog konden vragen hebben we bij de geboortekaartjes kaartjes meegestuurd van oxfam novib, dan konden mensen op internet 'kraamkadootjes' uitzoeken en dat was dan bijvoorbeeld schoolboeken voor een klas in afrika, of een geit of een opleiding voor een vroedvrouw etc. ik vond het wel erg leuk, want wij kregen dan een kaartje van oxfam dat we een geit hadden 'gekregen'.
Bijdrage in de kosten van het geboortekaartje? "startkapitaal" op de een spaarrekening? Wij hebben twee meiden en het is nu nog afwachten of nummer drie van het zelfde geslacht gaat zijn of een jochie... maar ja, bij een jochie zou ik idd ook wel weten wat te vragen... maar voor een derde meisje?????