Bij mijn zoontje ben ik bevallen met 35 weken hij woog ruim 5 pond en het ging meteen goed. Wel moest hij meteen mee naar de kinderafdeling omdat ie prematuur geboren is. Nu ben ik 36 weken en 4 dagen zwanger en het is aardig aan het rommelen.. heb het gevoel dat het een deze dagen of vandaag toch door zal zetten. Ik hoop het echt tot de 37 weken vol te houden en hoop dat deze keer de baby gewoon lekker bij ons mag blijven en niet meteen mee hoeft. Zijn er hier moeders die bevallen zijn tussen de 36 en 37 weken en hoe ging het toen met de baby? Mocht je snel naar huis? En mocht de baby bij je blijven? Bedankt alvast!
ik ben van de eerste bevallen met 36.6. Mn zoontje dronk niet goed en spuugde alles eruit, dus kreeg een sondevoeding. toen moesten we een week in het ziekenhuis blijven. Als hij goed had gedronken mochten we gewoon de volgende dag naar huis. Hij woog trouwens 2975gram. Bij mij rommelt het nu ook alweer, ben erg benieuwd..
Ik ben bevallen met 36w3d. Mijn vliezen braken ineens. Opgenomen in het ziekenhuis, waar het een dag rustig bleef. Bijna precies 24 uren na het breken van de vliezen kwam de bevalling op gang. Binnen 3 uren was ze er. Onze meid woog 2880 gram en was 48 cm lang. Ze heeft 1,5 dag op de kinderafdeling gelegen. Niet in een couveuse, maar in een gewoon bedje. Ze kon zichzelf niet goed op temperatuur houden en ze ademde wat reutelend en kreunend. Waarschijnlijk had ze nog wat vocht binnen, doordat de bevalling zo snel ging. Na 1,5 dag mocht ze over naar de gewone kraamafdeling. De volgende dag mochten we naar huis, dat was 2 dagen na de geboorte. Thuis is verder alles goed gegaan. Borstvoeding lukte niet, omdat ze waarschijnlijk door de vroege bevalling niet genoeg kracht had om aan te happen en te zuigen. Na een week zijn we over gegaan op flesvoeding en daar knapte ze heel erg van op, omdat ze eindelijk genoeg binnen kreeg. De rest verliep allemaal voorspoedig. Nooit gedoe met haar gezondheid gehad. Succes!
Bedankt voor jullie reacties! Hoe ging het meteen na de bevalling? Moest de baby meteen mee of bij mama blijven? Spannend ook bij jou angela! Sonde voeding heeft mijn zoontje toen ook gehad.
Ik ben bevallen met 36.3weken... Hebben 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, maar heb heel veel geluk gehad dat ik haar mee kreeg hoor! Was voor mij mn derde kindje al en had ook al ervaring met pre en dysmatuurtjes... En ik deed ook alles zelf in het ziekenhuis, gaf alle voedingen, deed haar vanaf het begin af aan al zelf in bad/ verzorgen enz... Mijn dochter woog 2200gram en heb haar met 2090gram mee naar huis gekregen... Kennelijk is tegenwoordig gewicht 2500gram? Maar toen mijn middelste werd geboren heb ik die ook meegekregen met 2 kilo.. en mijn oudste ook... Ik heb mijn dochtertje lekker even mogen vasthouden hoor toen ze geboren werd, mocht niet mee naar de kamer.. Had magnesium gekregen en daarom moest ze 48uur aan de monitor... Is na een half uurtje met de kinderarts mee gemoeten naar de couveuse afdeling. Ik mocht mijn andere dochtertje ook even kroelen hoor naar de geboorte en die woog maar 1 kilo...
Fijn dat je ze gewoon lekker vast hebt kunnen houden! Volgens mij is het in ieder ziekenhuis anders. Me zoontje mocht wel op me buik toen de navelstreng doorgeknipt werd en moest daarna meteen mee. Ik zag m pas ongeveer 2 uur later voor het eerst. Ik hoop echt dat het nu anders zal lopen. Het is nog niet door gezet maar het rommelt wel volop..
Ik ben bevallen met 36.1 vorige keer en de kleine woog toen 3080gram. Zag er echt uit als een a terme baby vond ik! Hij had wel een afwijking, moest geopereerd worden dezelfde dag en heeft nog 5 weken op de nicu gelegen, maar dat is natuurlijk een verhaal apart weer... Qua gewicht had hij zo mee naar huis gekund denk ik hoor! En gezien het gewicht van je eerste zou ik zeggen dat je goede kansen maakt! Tweede is meestal wat zwaarder toch?
Netjes hoor dat gewicht! Onze eerste zat boven de middellijn en deze zit ietsje eronder dus verwacht dat het niet een hele grote baby is. Maar ik ben al 1,5 week verder als bij bij mijn zoontje! Toen is het begonnen met gebroken vliezen. Is de kans groot dat het nu weer zal beginnen met gebroken vliezen?
Hier bevallen met 36+5, ze woog 3335gr dus prima gewicht, maar moest wel worden opgenomen ivm randprematuriteit. Puur protocol. Na twee dagen mochten we naar huis. Ik vond de opname belachelijk, vooral omdat zij niet bij mij op de kraamafdeling mocht liggen, we lagen dus op andere afdelingen. Zij lag gewoon in een bedje, geen monitor ofzo, dus écht dikke onzin dat ze niet naast mij kon liggen.
Purk ja dat is echt belachelijk en dat is dus ook iets waar ik bang voor ben! Maar hij zit nog steeds in me buik dus moet maar tot zondag blijven zitten dan hebben we iig niet met protocollen te maken!
Ik ben bij de eerste met 36+6 bevallen. 48 cm en 3575 gram. We moesten 3 dagen blijven, eerst omdat zijn suiker niet goed was en daarna omdat hij niet goed dronk/veel afviel. Hij hoefde niet in de couveuse en mocht lekker bij me blijven. Daarna thuis nog wel veel gedoe gehad met temperatuur en voedingen. Was een echt randprematuurtje. Borstvoeding is oa daardoor ook niet gelukt. Bij mij zijn beide bevallingen overigens begonnen met gebroken vliezen. Succes! Ik hoop voor je dat je kindje nog even blijft zitten
Ik ben ingeeid met 36 week omdat ik al 6 week met weeen liep en die nacht weer binnen kwam met echte weeen en spugen, die nacht vielen de weeen weer weg en omdat de keine niet meer groeide besloten hem geboren te laten worden. We gingen van conveuse uit, maar hij woog bij de geboorte 2820 gram en was 48 cm ipv 2200gram wat ze dachten. Hij is geijk bij me komen iggen en kon gelijk borst drinken. zijn temp bleef goed en ook de suikers en omdat hij boven de 2500 gram was, mocht hij bij mij blijven en mochten we de dag er naa smorgens naar huis. omdat ik zelf niet goed was moesten we een nachtje blijven.
Dit verschilt wel per zkh; ik hoorde van iemand anders dat zij gewoon naast haar kind op neonatologie kon liggen en je hoort ook vaak dat kindjes gewoon op de kraamafdeling mogen liggen. Maar hier was dat geen optie, waarom het geen optie was is me niet duidelijk. Maar we stonden echt op het punt haar gewoon tegen medisch advies in mee naar huis te nemen, want ik wilde borstvoeding geven en werd door dit protocol erg gedwongen om op de klok te voeden en dan weer naar m'n eigen afdeling te gaan. Heeeel frustrerend!
Zo te lezen is het idd in elk ziekenhuis weer anders. Bij mijn zoontje lag ik op de kraamafdeling en hij op de kinderafdeling en had ook het zelfde gevoel als jij had met dat voeden op uur en tijd. Maar hij zit nog steeds in me buik! Het rommelt nog steeds maar het zet niet door. Nog 2 daagjes binnen blijven kleine man zul je dat deze tot de 40 weken blijft zitten..
Met 36 WK's bevallen van tweeling. Hebben direct bij mij op kamer gelegen en mochten na 4 dagen naar huis.
Twee keer bevallen rond dat termijn en twee verschillende ervaringen. Nummer 1 heeft ruim een week in het ziekenhuis gelegen met 'opstartproblemen' en met 9 weken is ze weer een week opgenomen, omdat ze teveel bleef afvallen. Nummer 2 mocht na een nachtje observatie naar huis en deed het direct goed. Ze mochten beiden naast me liggen, maar toen het slechter gingen met ons oudste kindje, moest ze helaas wel naar de kinderafdeling. Wel veel gedoe met borstvoeding gehad. Te weinig kracht om goed te drinken. Dat was een kwestie van 6 weken lang kolven, aanleggen, bijvoeden en een abonnement op de lactatiekundige. Daarna ging het wel goed met de borstvoeding, maar het was hard werken.
het ligt echt aan je kindje hoe dat het zal gaan lopen. als het gewicht goed is en goede temp en ademhaling en drinkgedrag dan zou het kunnen dat je snel naar huis mag. hier met zoon bevallen met 36.2weken. spoedkeizersnede, hij ademde niet zelf dus heb hem snel gezien en weg was hij. heeft 2 dagen op de medium care gelegen en daarna ik bed met 3 kruiken bij mij op de kamer. zo nu en dan kwam de zuster van de nicu om hem te laten drinken en zn neus/longen uit te zuigen. hij mocht na 4 dagen naar huis samen met mij, woog bij de geboorte 2345 gram en toen hij mee ging 2105gram.
Ik ben officieel (volgens de berekening van het ziekenhuis) op 36+2 bevallen van mijn jongste dochter. Ze woog net geen 3kg en was 47,5cm. Apgar was telkens 10 op 10 (na 1, 5 en 10min). Ze dronk meteen goed aan de borst, mocht bij mij op de kamer. Ze heeft enkel 8u lichttherapie gekregen omdat ze te geel zag. Verder geen opstart problemen, ze hield zich goed warm en ademde prima door. Op dag 4 begon ze bij te komen en mochten we naar huis. Ze woog toen 2,8kg. Na 15 dagen zat ze boven geboortegewicht. Zoon was officieel 37+2 bij geboorte, woog 10g minder dan zijn zus en was een halve cm langer. Hij had 9, 10 en 10 op de Apgars. Verder zelfde verhaal als zus, maar hij moest niet onder de lamp en hij zit al sinds dag 12 weer op geboortegewicht.. In gedrag merk ik weinig verschillen. Zus had iets meer krampjes, broer voorlopig nog niet (kan natuurlijk nog komen, hij is nog jong). Maar 36/37 weken is een heel ander verhaal dan de 32/33 weken van mijn oudste dochter (exact 3 weken neonatologie, waarvan 1 week high care en pas op dag 20 sondeloos en volledig aan de borst). Veel succes, ik hoop dat je nog wat verder kan komen.