Ik kwam ook even kijken of jullie goed nieuws hebben gehad, hoop zo dat t best mogelijke scenario mag zijn.
Sorry, lag er helemaal vanaf gisteravond. Maar bij deze een enigszins positieve update. Gisteren hebben we opnieuw een echo gehad in het Radboud waarbij de kindercardioloog aanwezig was. Hieruit is gebleken dat de linker hartkamer nog steeds wat achterblijft in groei ten opzichte van de rechterkant. Hoe het zich verder gaat ontwikkelen is nog steeds koffiedik kijken en ook hoe het na de geboorte gaat is nog niet te zeggen. Wat wel zeker is, is dat we met 28 en 32 weken weer echo’s krijgen in het Radboud en ik vanaf 36 weken overgedragen wordt aan het Radboud en daar zal moeten bevallen. De baby wordt na de geboorte op de intensive- of high care opgenomen, afhankelijk van hoe het na de geboorte gaat nadat de ductus venosus gesloten is en het hartje echt zelf het werk moet gaan doen. Na de geboorte zijn verschillende scenario’s mogelijk, zoals een (open hart) operaties, ballonplaatsing e.d. Dit zal dan plaatsvinden in het Erasmus in Rotterdam, maar ook dit weten we pas na de geboorte allemaal, het kan ook een mild verloop hebben zonder operaties maar wel met vele controles. De eerste 3 dagen mag ik op de kraamafdeling verblijven en daarna mogen we in het Ronald McDonald huis verblijven omdat het er naar uitziet dat het een lange opname gaat worden gezien de baby 24/7 gemonitord wordt. Het zal een enorme impact op ons gezin hebben, maar we zijn enorm opgelucht weer wat perspectief te hebben en dat we geen afscheid hoeven nemen van deze zwangerschap.
Wat ontzettend fijn dat je geen afscheid hoeft te nemen van de zwangerschap! Zo te horen wordt het nog een hele spannende en moeilijke weg, maar wat fijn dat er nu een plan is. Ik hoop van harte dat je door dit nieuws nog een klein beetje kan 'genieten' van het laatste staartje zwangerschap. Wat heb ik een bewondering voor hoe je hier mee om lijkt te gaan. Powervrouw!
Dank voor de update @JosjeM Velen hier hebben denk ik steeds gespiekt en ben heel blij dat de zwangerschap niet hoeft te worden afgebroken. Een kleine strijder dus! Hopelijk vandaag tijd om een en ander te laten bezinken en een beetje tot jezelf te komen. De periode na de bevalling gaat heel intens worden schrijf je. Heb je sociaal netwerk waar je op terug kan vallen? Sterkte!
Wat fijn dat jullie perspectief gekregen hebben! Al is het allemaal natuurlijk alsnog super onzeker. Een tip mbt de Ronald McDonald huis. Sommige zorgverzekeraars vergoeden het. In eerste instantie denk je, de kosten vallen reuzen mee maar zodra dagen weken worden gaat het echt aantikken. Snap als je er helemaal nog niet mee bezig 'wilt' zijn. Maar was zelf achteraf echt super blij aanvullend verzekerd te zijn.
Begrijpelijk dat je gisteren eerst even alles moest laten landen, wat een achtbaan. Gelukkig voor nu een positief bericht! Er zal nog een intense periode volgen maar wat fijn dat er hoop is. Dikke knuffel!
Ach lieve @JosjeM wat fijn dat het een enigzins positieve update is en zo fijn dat jullie het kindje bij jullie kunnen houden. Het zal zeker nog een achtbaan worden, maar stap voor stap. Heel veel sterkte nog de komende periode <3
Fijne update voor nu. Hopenlijk worden de komende weken zwangerschap wat fijner om door te komen. Ik neem jullie in gebed voor een goede afloop van de zwangerschap en mooi begin van dit wonder in jullie gezin.
Fijn dat jullie kindje bij jullie mag blijven. Hopelijk verloopt het na de bevalling positiever dan verwacht en blijft het bij extra controles. Jouw man heeft ook een hartafwijking toch? Heeft hij operaties oid gehad?
Inderdaad een fijne update voor nu. Sterkte voor de komende periode, het zal erg spannend blijven voor jullie.