Consumentenbond fietstest 2016

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jootje1985, 25 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jootje1985

Jootje1985 Nieuw lid

30 sep 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Is er misschien iemand die lid is van de consumentenbond? En die mij de uitslag van de fietsstoeltjes kan vertellen. Die van 2014 weet ik maar 2016 was net nadat wij ons lidmaatschap opgezegd hebben 😕
    Het gaat om de stoeltjes achterop..
    En als het dan helemaal niet veel moeite is dan hoor ik ook graag het rapport cijfer specifiek voor veiligheid

(Sorry als dit bericht niet mag... maar hoop dat iemand mij kan helpen 😊)

2. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb het nu open staan, het is van april 2016.
    Bobike one max is de beste koop cijfer 7,8
    Dan heb je de Yepp maxi die krijgt een 7,9 als cijfer en als laatste komt de Thule ride along die een 7,5 als cijfer krijgt.

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.793
    493
    83
    Maar de Yepp heeft een hoger cijfer? Of typefoutje? ;)

In ieder geval kan ik de Bobike one zeker aanraden, ik heb hem al een lange tijd en vind het nog steeds een heel prettig stoeltje! Enige nadeel is dat hij soms wat lastig open te maken is, maar dat is een kwestie van oefenen (je moet hem er iets in drukken en dan die dingen in knijpen, klinkt nu heel raar maar als je besluit deze te kopen zal je wel begrijpen wat ik bedoel :D). En aan de andere kant vind ik dat juist een voordeel, wat meneer hier is heel handig in dingen open maken en dit krijgt hij voorlopig nog niet voor elkaar.

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Volgens mij ontlopen die 2 stoeltjes elkaar niet zo veel (bobike one en yepp maxi), zelfde generatie/prijsklasse. Ik heb de Yepp en ben prima tevreden, maar dat zou ik waarschijnlijk ook zijn met de Bobike one. Dus kijk ook welke je mooier/goedkoper vindt, dan wat het verschil is tussen 7,8 en 7,9.

Het enige waar ik specifiek op heb gelet bij het uitzoeken van een achterzitje is of de voeten goed beschermd zijn tegen de spaken (alle modernere stoeltjes wel). En het tweede waar ik achter kwam of je de hoogte kan bepalen. Ik had namelijk eerst een tweedehands Qibbel, prima stoeltje, maar als de voetensteuntjes in de laagste stand zette, dan zou ik met mijn hiel tegen de neus van dochters schoenen schoppen/tikken. Dus die heb ik uitgeprobeerd en weer voor dezelfde prijs verkocht op MP.
    Vervolgens de Yepp met zadelbuisbevestiging gekocht, die kon ik wat hoger monteren, zodat ik het probleem met voeten schoppen niet ga hebben. Hij is wel relatief duur (net als Bobike one denk ik), maar tweedehands krijg je er nog een behoorlijk bedrag voor terug dus dan scheelt het niet zoveel met een goedkoop bijvoorbeeld Polisport/Kruidvat zitje. Die goedkope stoeltjes zijn vaak minder gebruiksvriendelijk in bijvoorbeeld voetensteuntjes aanpassen. Maar als je hem weinig gebruikt of niet veel eisen stelt voldoen die ook prima volgens mij.
    Ik heb de Yepp Maxi trouwens wel nieuw gekocht. De nieuwste generatie heeft gespen aan de voorkant zodat je de gordels heel makkelijk kan aanpassen als het bijv van winterjas naar zomerjas/zonder jas wisselt. De oudere Yepp's moet je dat ingewikkelder aan de voorkant+ achterkant schuiven, gaat wat lastiger. Bij bol.com varieert de prijs heel erg, alsof het over de beursgang gaat haha. Toen hij slechts 78 euro was (met zadelbuisbevestiging) heb ik hem met boekenbonnen gekocht :D

5. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik zie online dat er in de gids een test heeft gestaan in april, maar online test kan ik alleen van februari zien.
    1. Hamax caress 8,1 (veiligheid 7,9) Best getest
    2. Yepp maxi 8,0 (veiligheid 8,1)
    3. Bobike one 7,8 (veiligheid 7,6) Beste koop

6. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Vreemd dat ze in de consumentengids van april 2016 geen lijst met veilige fietsstoeltjes hebben staan. Alleen het lijstje dat ik eerder plaatste maar dat is vooral op gebruikersvriendelijkheid gericht.

@ Noelle85, nee geen typefout. De Bobike vinden ze met het harnasje makkelijker in gebruik waardoor het de beste koop is geworden maar qua voetplateautjes bv scoort Yepp beter vandaar dat die een net wat hoger cijfer krijgt.

Deel Deze Pagina