Heeft iemand een was/droog combinatie? Dus zo'n machine van 2 in 1 Wij moeten een nieuwe wasmachine, en we hebben er weinig ruimte voor. Nu lijkt het ons qua ruimte wel makkelijk om de wasmachine en droger in 1 machine te hebben. Maar werkt dit nou goed, ik hoor er namelijk nooit iemand over.
wij hebben er 1 en het bevalt hier heel goed! omdat we een app van 90m2 hebben is het ideaal, het neemt nl weinig ruimte in!
En welke hebben jullie dan? Bij ons moet het op de badkamer en die is erg klein. Staat nu een wasmachine en een droger, maar als dat 1 apparaat kan worden scheelt dat erg veel ruimte
wij hebben er 1 van indesit, die hebben we besteld op modern.nl. de persoon in kwestie van modern heeft hem netjes op 1 hoog afgeleverd en aangesloten. de pomp van de machine zelf is vorig jaar wel stuk gegaan (3 jaar na aankoop) dit heeft ons wel een paar tientjes gekost! ik weet niet of dit ligt aan de kwaliteit van de machine, hij werd op dat moment wel heel intensief gebruikt door ons omdat we toen in een nog kleiner appartement woonden ook wisten we niet zo goed hoe we hem het beste schoon konden houden, inmiddels kunnen we dit wel de was/droog combinatie zelf werkt dus heel fijn, hij staat nu in de keuken omdat daar de aansluiting is. ik had nooit eerder een droger gehad en gebruik deze nu vooral voor handdoeken, hydrofiel luiers en dat soort dingen, vind het echt super fijn! de rest hang ik meestal op, om energie en geld te besparen. van was/droog combinaties heb ik verder geen verstand, ik weet dus niet precies wel merk het beste is, maar ik denk dat je wel veel reviews kunt vinden op internet! je kunt ook verschillende winkels afgaan. met modern.nl hebben we dus goede ervaringen, ook onze tv komt er vandaan en de service is gewoon goed.
Hier ook een combi van indesit. Die hebben we inmiddels al dik 6 jaar en bevalt prima. Ook hier trouwens alleen in gebruik voor handdoeken, beddegoed, sokken en ondergoed: bovenkleding gaat allemaal aan de waslijn, vanuit energie/milieu-oogpunt en omdat ik geen zin heb om constant te strijken, (hij gaat hier vaak begin van de dag aan, als ik ga werken, en dan trek ik het er 's avonds uit).
En ik lees ook vaak dat er bijvoorbeel 5kg gewassen kan worden en maar 2,5kg in de droger. Is dat bij jullie ook? Indesit hebben we nu de droger van en die bevalt ook prima.
Ik heb ook de droogcombinatie van indesit. Verwacht niet dat je was er direct ook weer droog uitkomt, dat valt tegen en de trommel is inderdaad niet al te groot. Maar ik hang toch alles op en soms gooi ik de handdoeken of het kleed van de hond even snel in de droger. Werkt prima voor mij!
Ik heb ook een was droor combi van Indesit de WIDL 148 maar ben er echt niet tevreden over. Als we weer geld hebben dan is dat het eerste wat vervangen wordt. Ik kan er 4 kg in wassen en moet dan twee keer de droger aanzetten. Die overigens heel erg lang moet draaien wil het een beetje droog er uit komen ... en dat is dan vol kreukels. Inmiddels heb ik mijn oude droger hier op zolder staan en die bevalt me wel. Maar dat is dus weer en losse van Zanker. Een top ding daar gooi ik weet ik wat in en komt er droog en ongekreukt uit. Dus nee voor mij niet meer. Weet ook niet of er veel merken een combi hebben ... ik zie het niet vaak namelijk.
Dat is al iets wat ik dus niet wil, een volle wasmachine en dan eruit om vervolgens 2 machines te drogen. Hij moet evenveel kg kunnen wassen als drogen...
Wij hebben ook een was/droog combi.. Van AEG. Zijn er superblij mee, hebben hem al 6 jaar. Nog geen grote problemen mee gehad, alleen sluiting v deurtje was jaar geleden kapot, maar da's voor paar tientjes vervangen. Je kan altijd meer tegelijk wassen dan drogen, omdat als je bij drogen de trommel te vol stopt er niet genoeg warme lucht tussen de was door kan.. Hier moeten we idd 2x drogen, maar we drogen alleen handdoeken en ondergoed enzo, de rest hangen we op. Wij draaien 5 wassen in de week en dus 2x drogen.. Enige nadeel wat ik kan bedenken is als je groot gezin hebt dat je dan niet tegelijk een was kan wassen en een ander kan drogen, maar aangezien wij toch met z'n 2en zijn hebben we daar nog geen last van
ik zou het persoonlijk niet doen. ken een aantal mensen die zo'n ding hebben maar er allemaal spijt van hebben. de helft van de was kan maar gedroogt worden. dus als de was klaar is moet je die splitsen in 2'en en dus 2x droger aan. kost veel tijd en energie. daarnaast kan je dus niet in de tussentijd even een wasje erin gooien zoals je normaal met losse apparaten doet. hier gaat een was in de droger en de wasmachine staat ondertussen al weer te draaien. kennis van me is reperateur bij de miele en die raadde het zelfs af. zijn ondingen. hij ziet er erg veel problemen mee en als er echt iets goed kapot aan is, dan heb je dus niets meer. dan is zowel je was als droger kapot. of 1 kapot en zal je een nieuwe moeten komen. zit je zo meteen alsnog met 2 apparaten. kan je niet gewoon de droger op de wasmachine zetten?? hier ook een klein huisje/badkamer maar hier staat ze gestapeld. scheelt erg veel ruimte.
Wij hadden een was/droger in ons vorige huis. Er stond een aparte droger naast wat handig was, want sommige was kwam er idd niet zo heel droog uit. Voornamelijk je handdoeken etc. Ik vind het idee geweldig van deze dingen, maar denk niet dat ik zelf zo'n ding zal kopen als onze wasmachine het begeeft (wat hopelijk heel lang duurt, even de wasmachine lief aankijken haha!). Ik hou wel van een losse droger, kun je lekker veel in proppen haha!
ik denk dat we het idd maar niet doen, op internet lees ik ook maar weinig positieve verhalen. Op elkaar zetten is ook nog een idee ja!
Ik heb er ook 1, maar ben er niet blij mee. Ik gebruik alleen de wasmachine en hang dus alles uit (extra werk). Ik kan 7 kilo wassen en maar 3,5 kilo drogen. Ik moet dan of maar halve wasjes draaien en gelijk drogen of steeds tussendoor delen eruit halen. En 3,5 kilo aan natte handdoeken zijn echt maar een paar handdoeken hoor. Mijn droger moet ruim 3,5 a 4 uur draaien om de was een beetje fatsoenlijk droog te krijgen. Tegen die tijd is het op het wasrek buiten ook bijna droog. En dan kan ik tenminste weer een nieuw wasje meteen aanzetten. Nee, ik ben er niet blij mee. Wil zsm een aparte droger en machine maar moet de aansluiting laten omleggen.
Ook hier totaal niet positief erover. 2 jaar geleden dat ding de deur uitgedaan en 2 losse apparaten gekocht... HEERLIJK!! En hoe raar het ook klinkt het scheelde heel wat energie aan het eind van het jaar.. Idd omdat je in 2x moet drogen en omdat dat ding er dus veel langer over deed dan een gewone droger! Bij ons komt er nooit meer een combi in!
Wij hebben een indesit was/droog combi gehad en waren er zeker niet over te spreken. Wassen is niet echt het probleem maar de droger 'droogde' niet goed en moest hem vaak 2x aanzetten en nee we deden hem echt niet te vol. En stinken als je dan thuiskwam na een dag werken ( zaten op 1 kamer met z'n 2e en werd daar nogal warm ook in de zomer) Nu wonen we iets groter en hebben dat ding meteen toen de deur uit gedaan nee zo eentje komt er bij ons niet meer in!
En het probleem bij mij is. Als ik hem wil gebruiken omdat ik het in mijn rug heb of zo en niet de zolder op kom ... dan kan ik er dus het dekbed overtrek niet in droog krijgen. Nee zoals ik al aan gaf die wordt als eerste vervangen van alles wat in huis staat! Wassen doet hij namelijk ook niet al te best. Heb ik een beetje vlek ergens in zitten had ik met mijn oude zanker wasmachine no problemo en hier kan ik er zeker van zijn dat ondanks alle wasmiddelen en toebehoren het t-shirt of zo weg kan gooien. Zo ik geloof dat ik nu wel negatief genoeg ben geweest of niet? Was niet de bedoeling maar frustratie alom en eindelijk een uitlaadklep dus!!!
Haha, gooi al je frustraties er maar uit Mede door al jullie reacties weet ik nu al dat we hier nu dus niet voor gaan. Bedankt!
Ons werd het vorig jaar ook afgeraden door diverse mensen, waaronder een reparateur cq kennis. Inderdaad extra energie kosten, kortere levensduur, met niet goed genoeg drogen, met niet goed genoeg wassen. Voor studenten, prima was zijn idee, maar een gemiddeld gezin waar meer dan 2 wassen in de week worden gedaan is het een waardeloos iets. Er zullen vast wel een aantal goeie tussen zitten, maar over het algemeen zijn er meer met problemen dan niet...