'blaffende honden'

Discussie in 'De lounge' gestart door WLE, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WLE

WLE Niet meer actief

even graag jullie mening?

Vandaag stond mijn (gepensioneerde) buurman voor de deur!
    Mijn honden blaffen van 7 uur s'ochtend tot laat in de avond volgens de beste man.
    Tuurlijk blaffen mijn honden wel eens vooral al de hond van de buurvrouw van 2 deuren verderop begint te blaffen (die zit altijd buiten)!

Nu ben ik eigenlij altijd thuis, ik werk niet en ga eigenlijk niet vaak de deur uit!
    En de honden blaffen eigenlijk nooit valt mij op.
    Toch blijft de buurman volhouden dat ze ALTIJD blaffen!
    Hij zei zelfs tot ze gister avond tot 10 uur hebben geblafd.. alleen kan dat helemaal niet wij waren niet thuis en de hondjes waren allemaal mee!

De buurman laat me vnooit uitpraten en praat voordurend over en door mij heen!
    Ook komt ie altijd even klagen als me vriend niet thuis is!

Hij zei dat ik maar muilkorven aan moest schaffen (ik heb 2 chihuahua's :D & 1 golden retriever pup).
    Ik heb hem op een beleefde manier verteld dat ik daar niet aan ging beginnen omdat ze eigenlijk amper blaffen!
    Verder heb ik ook nog nooit geklaag gehoord van anderen buren terwijl ik met veel buren regelmatig contact heb.

We wonen in een oud herenhuisje uit 1900 aan de rand van centrum en er wonen veel honden stuk of 15(!!) alleen al aan onze kant van de straat!

Na mijn gevoel zit deze man de hele dag thuis en heeft niks omhanden en zoekt maar wat om te klagen.
    Maar nu heeft ie gedreigd dat ie stappen gaat ondernemen en ook onze kat iets aan doet als hij de kans krijgt!

We wonen hier pas en voel me nu al niet meer op me gemak en ben bang dat me hondjes dadelijk onterecht worden afgenomen of onze kater iets aangedaan wordt!
    Weet iemand hoe dit zit en wat hij kan ondernemen?

2. WLE

WLE Niet meer actief

Sorry voor het lange verhaal!

3. 1234

1234 Niet meer actief

Wat een vervelend probleem. En kinderachtig van die buurman zeg.

Kan je vriend niet even een keer praten met die man? Aangezien hij altijd met jou gaat praten als je vriend van huis is zeg je.

En als het probleem blijft zou ik met een wijkagent gaan praten wat je hier tegen kunt doen, of eerst met de woningbouw? (Weet natuurlijk niet of het een huurhuisje is...)

Succes!

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik zou zeggen: 'sorry ik versta u niet, mijn honden blaffen er doorheen'. en als hij dan zegt dat hij niks hoort zeg je 'jawel, ze blaffen er heel hard doorheen'.....

Misschien is de boodschap dan duidelijk?

rare vent.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Misschien hoort hij de honden van andere buren blaffen als het oude huisjes zijn? Ik heb ook wel eens in een gehorig huis gewoond, de buurman dacht dat ik constant met hakken door het huis wandelde, maar dat was de buurvrouw die zelfs weer naast ons woonde.
    Anders gewoon eens contact opnemen met de wijkagent voor die vent gaat flippen of je kat wat aandoet.

6. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    ten eerste helpt een muilkorf niet tegen blaffen en ten 2de zit die man je verdikkeme te bedreigen!
    ik zou me er niet veel van aantrekken.
    je dieren worden je echt niet zomaar afgepakt hoor!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik denk dat dat de reden is dat hij juist jullie lastig valt. Hij zal in jullie wel een makkelijk nieuw slachtoffer hebben gevonden.

Weet je ook hoe jullie andere buren over deze buurman denken? Als er veel honden in je buurtje wonen, heeft hij vast ook wel eens bij andere buren geklaagd over hun honden.

Je zou inderdaad je vriend met die buurman kunnen laten praten. Dat hij jou niet lastig moet vallen als hij niet thuis is.
    Ook zou je de wijkagent kunnen vertellen wat er speelt. Dan ben je de buurman wat dat betreft, in elk geval voor.
    En even bij de rest van de buren peilen of zij ook door deze buurman zijn lastiggevallen.

8. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, waarschijnlijk zal de oude man niks verzinnen, maar gewoon denken dat het jullie honden zijn die blaffen, terwijl het misschien de honden van andere buurtbewoners zijn! Zeg hem gewoon nog een keer duidelijk dat hij het geblaf van jouw hondjes niet gehoord kan hebben, aangezien de honden mee waren, dus niet thuis waren! Laat de man desnoods aanbellen als hij denkt de honden te horen. Aangezien jij toch vaak thuis bent.......misschien als ie eenmaal bij jouw voordeur is aangekomen, komt hij er zelf misschien wel achter dat het toch niet jouw honden zijn!

En als de beste man echt niet voor rede vatbaar is, dan zou ik idd zorgen dat ik hem voor ben en zelf al de wijkagent bellen oid!

En reken maar dat ze na een klacht echt niet zomaar je honden in beslag nemen hoor. Daar komt dan eerst een onderzoek naar!

9. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    :D:D

10. WLE

WLE Niet meer actief

Het is een koop huis en daarom vind ik het eigenlijk nog erger.
    Dat deze man ons geluk beetje probeerd te verpesten.
    Ik ga straks mijn vriend eens vragen of hij even langs wil gaan misschien helpt het.

Mijn beesten zijn alles voor me vind gewoon heel erg vervelend dat iemand zo kan doen om niks!

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

WLE, hier hetzelfde. Ook net verhuisd en problemen met de buren omdat wij van hun onze auto niet op onze oprit mogen zetten, omdat dat hun uitzicht belemmerd.

Heel vervelend om het gevoel te hebben niet welkom te zijn in de buurt, maar ik heb het van me af gezet. Dan maar niet! Er zijn nog genoeg andere mensen waarmee ik een praatje kan maken.

Kop op!

12. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik zou ook even de wijkagent inlichten, wees die buurman een stap voor.
    En zoals eerder gezegd, je honden worden niet zomaar afgepakt, enkel bij mishandeling of agressiviteit (heb zelf een hond die veel op een stafford kruising lijkt en dus een paar jaar geleden nog op de zwarte lijst voorkwam en ben toen bij de politie geweest met haar en heb het een en ander nagevraagd).
    Ik zou ook zeker melden dat ie gedreigd heeft om je kat wat aan te doen, als er dan ooit iets voorvalt ( wat ik natuurlijk niet hoop!) dan weet de agent er van af.

Groetjes Sas

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    En hij doet jullie kat ook iets aan als hij die te pakken krijgt? Wattan, blaft die ook? Haha, alsof dat arme beest er iets aan kan doen. Ik zou die buurman even flink de waarheid vertellen als ik jou was!

14. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Dat betreft zijn wij echt tokkies..

Mijn vriend zal wel even met de buurman praten.. en durf te wedden dat de beste man dan nooit meer klaagt...

Wij kunnen niet tegen onrecht en ook niet tegen bejaarden, dus dan is de keus al gauw gemaakt.

Ik zeg niet dat mijn vriend hem alle hoeken van de straat laat zien.. maar er zal vast wel een dreigend toontje in zijn stem zitten..

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

maak je iig niet teveel zorgen
    hiernaast een echte blaffende voor overlast bezorgende hond, we hebben zelf al de politie gebeld en dierenbescherming en de hond zit er nog steeds...

wel vervelend en ik zou een keer flink boos worden dat het jou honden NIET zijn en verder moet die dan maar gewoon zn bek houden

jou beestjes een beetje vals beschuldigen! kom op zeg!

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Melding bij de politie doen van bedreiging ( dat hij jullie kat iets aan wil doen ) en verder zo'n man negeren.
    Als jij toch 100% zeker weet dat je honden niet blaffen , ik bedoel , je bent er zelf bij!, dan zou ik zo'n vent negeren. Laat hem fietsen, tuinieren of een andere hobby zoeken i.p.v. de buurvrouw lastig te vallen.

17. WLE

WLE Niet meer actief

Bedankt voor al jullie reacties en meningen!
    Voel me al een stuk beter er over en ga het maar proberen 'los' te laten.

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    wij hadden hier ook zo'n fijne buurman!!
    hij klaagde over dat de honden teveel blaften enz.
    dat ze snachts altijd blaffen enz enz
    (dit kon idd ook niet want wij zijn snachts altijd thuis en overdag blaft ze alleen alss er iemand aan de deur staat)

dit was idd ook nadat wij er kwamen wonen.
    hij klaagde over de gekste dingetjes!!
    ( me honden mochten niet te hard heen en weer lopen enz)

de buurman kwam ook altijd als mijn man niet thuis was

op een gegeven moment kregen wij een nieuw bankstel en die werd dus binnengebracht en geplaatst tja dat maakt wel eens herrie, dus toen zag ik dus dat de buurman voor de deur stond, maar toen zag hij me man en broer staan en toen liep hij gauw door!

toen zijn me man en broer erheen gegaan en hebben hem even heel goed duidelijk gemaakt dat hij moet ophouden met zeuren en dat hij het uit ze hoofd moest laten om nog bij mij aan de deur te komen, en dat als hij wat te klagen had dat hij maar moest wachten tot me man thuis was..

dit is bijna 3 jaar geleden
    en deze man heb ik dus nooit meer aan de deur gehad! en hij heeft nooit meer geklaagd!!

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik wilde nog op mijn handen gaan zitten, maar ik MOET het weten ;)
    WAT hebben jullie tegen bejaarden!? Zelf word je hopelijk ook bejaard.
    En weet je wel wat die bejaarden allemaal voor ons hebben betekend in het verleden?

Misschien bedoel je het heel anders, maar dit staat echt heel raar hoor :(

Om niet te erg off topic te gaan mag je me ook pb'en hoor ;) Ben gewoon te nieuwsgierig.

Sorry TS. :) Gelukkig heb je al veel tips gekregen. Ik heb ook honden en katten en zou hier ook niet blij mee zijn. Maar idd, je beesten worden niet zomaar van je afgepakt hoor! Denk dat je je niet te druk hoeft te maken en dat de tips ddie je hier hebt gekregen bruikbaar zijn!

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou lekker laten zeiken, als hij weer aan de deur staat hem toch vriendelijk maar dringend verzoeken nu op te houden met die aandachttrekkerij en dat hij maar een ander huisje moet gaan zoeken voor zn beklachten anders laat je de honden op hem los haha nee maar als dit echt niet zo is en jij veel thuis bent zou ik hem de volgende keer echt de wacht aanslepen. Misschien kun je een videocamera aanzetten en hem laten zien dat hij echt overdrijft!
    ach die man heeft toch geen bewijs dus hij kan weinig tenzij hij echt zo slecht is en je honden wat aan zal doen.

Deel Deze Pagina