die wil ik zo graag horen. Is de relatie met je broer/zus goed? Kunnen je eigen kinderen het heel goed vinden? Ik ben zelf enig kind en binnen mijn familie, die van mijn man en binnen mijn vriendenkring zijn alle relaties met broers en zussen ofwel zeer verstoord, of helemaal spaak gelopen. Mijn moeder met haar broer, mijn man met zijn zus, een goede vriendin met haar broer. Ik heb twee kindjes en ondanks dat mijn zoontje best weleens jaloers is op de aandacht die hij moet delen, wordt het steeds leuker om ze samen te zien. Ik wil nooit van mijn leven iets gaan forseren of verplichten maar hoop zo dat zij in de toekomst wat aan elkaar zullen hebben. Dus, misschien zijn jullie verhalen wel totaal niet van toepassing op hoe het hier straks gaat lopen, toch ben ik wel geinteresseerd in de leuke en goede verhalen. Ook omdat ik zelf niet weet hoe het is om een broer of zus te hebben.
Ja hoor, hier 2 broertjes en goed contact. We verschillen wel erg van levenswijze op dit moment. Ik woon samen met een kind. Zij wonen beide nog thuis en zijn van lang leve de lol, uitgaan, drankje hier drankje daar Maar we kunnen het altijd al erg goed met elkaar vinden!
We vallen niet wekelijks over de vloer maar als er iets is ... dan wel leuk dan wel wat minder leuk dan weten we dat we er voor elkaar zijn. Ik moet zeggen dat ik ook niet een persoon ben die mega veel vrienden heb die ik wekelijks zie ... hetzelfde voor familie. Dat hutje mutje moet ik allemaal niet hebben.
Ik ben erg blij met mijn zus en jongere broer!! Vroeger ups en downs. Nu we allemaal kinderen hebben is het stabieler dan ooit. De 6 neefjes en nichtjes hebben het ook ontzettend leuk met elkaar. Natuurlijk kan het niet altijd maar leuk zijn, wat je zegt, je kunt het ze niet opleggen... Soms werkt het gewoon niet, zijn ze te verschillend? Ik vrees dat je dat niet in de hand hebt. Probeer gewoon lekker van ze te genieten en probeer je tijd te verdelen over hun interesses. Lief dat je je zo'n zorgen maakt!
xd, en twee leuke ooms voor je zoontje Nic, zo ben ik ook. weinig vrienden en ook niet wekelijks bij elkaar over de vloer. Datzelfde geldt voor ouders en schoonouders. Maar als ik mijn man zie met zijn zus bijvoorbeeld, die zien elkaar alleen maar met de feestdagen omdat het dan een soort van verplichting is, vroeger was het al water en vuur, zijn moeder baalt daar zo van.
Hier ben ik ook heel blij met mijn zus, we kunnen heel goed met elkaar opschieten en mijn kinderen zijn gek op haar. Met mijn broer is het contact ook gewoon goed en mijn kinderen zijn ook gek op hem. Ze hebben nog geen neefjes of nichtjes.
Ik heb een hele goede en nauwe band met mijn broers en zussen. Komen uit een groot gezin. Ik kan het met iedereen en onderling ook heel goed vinden. We doen veel dingen samen. Ik ben de jongste en afgezien van de gebruikelijke kinderruzietjes hebben we in ons volwassen leven nooit trammelant.
Ja zeker, hij kijkt erg op tegen die 2 grote 'mannen' Lijkt me als moeder zijnde idd niet leuk als je kinderen niet met elkaar overweg kunnen
Elmo, dat is ook erg fijn, dat de kleintjes het contact vanzelfsprekend weer wat sterker maken. Tot nu toe kunnen ze het hier goed vinden, maar ze zijn nog maar 2 en 10 maanden. haha
je hebt nooit garantie... mijn broertje en ik zijn 2 handen op 1 buik, denk zo'n 6 dagen pw wel contact, komt vaak ff binnenvallen, zijn heel heel hecht. ik was na de geboorte van dochter net 1 minuut op de kamer, en hij stond al naast t bed.
Hier is het erg leuk met mijn broer,zusje en broertje... Mijn broer woont hier om de hoek bij ons en doet super veel voor ons (verbouwingen in ons huis en recent heel de tuin gedaan voor ons) Ook als we even oppas nodig hebben voor Nina mag ze daar altijd komen. Ook zijn we al een keer met mijn broer en schoonzus naar Egypte geweest super geslaagd! Mijn zusje is 5 jaar jonger dan mij en daar heb ik een hele goede band mee ze past ook vaak op ons dochtertje als ik een ochtenddienst heb (dan komt ze bij ons slapen meestal wel 1 keer in de week) Mijn broertje is 10 jaar jonger en daar kan ik ook goed mee opschieten en dat gaat steeds beter ook omdat hij nu volwassener is geworden (15 jaar oud) Ook met de broer en zusjes van mijn man hebben we een goed contact! Vooral zijn ene zusje en haar man zijn hele goede vrienden en wonen hier ook vlakbij. Mijn vader heeft 8 broertjes en zusjes en die doen alles voor elkaar! Mijn ma heeft 1 zusje waar ze super goed contact mee heeft en ze heeft 1 broer maar die woont in Nieuw-Zeeland vanaf zijn 18de jaar daar heeft ze een hele andere band mee.
Mijn broer (2 jaar jonger) is mijn beste maatje. We zien elkaar meerdere malen per week en weten alles van elkaar. We hebben een soort van tweelingen-band.
Ga door! zo leuk om te lezen allemaal. uiteraard is er nooit garantie, ik hoop dat wij in ieder geval de juiste sturing kunnen geven en in ieder geval de waarde van familie kunnen overbrengen. Als je zelf in je leven door dierbaren in de steek gelaten wordt, is het vertrouwen in familiebanden soms ver te zoeken. Je gaat het dan vooral zwart zien en dit soort verhalen maakt het dan weer wat meer wit
Ja, ik heb een hele goede band met mijn broertje. Hij is 4 jaar jonger en studeert aan de andere kant van het land. Maar als er wat is, springt hij meteen op de trein. Hij was ook de eerste die wist dat de bevalling begonnen was, zodat hij de trein kon nemen. Bij beide dames was hij in het ziekenhuis voordat de dames geboren waren. Vroeger konden we elkaar wel de hersens in slaan en dat hebben we ook wel gedaan. Totdat we 17 en 13 waren, vanaf toen ging het steeds beter. Hij heeft me wel eens verdedigd in de kroeg, of kwam een gozer vrager wat ie wilde Hij is de meest trotse oom die er is! Hij is zelfs mijn getuige over een maand! Mijn vriend en zijn broer hebben samen een bedrijf, gaan dus zowel zakelijk als prive goed met elkaar om. Schelen wel 8 jaar. Zijn kinderen zijn wel een stukje ouder, maar zijn echt van die "grote" nichtjes voor onze kinderen. Ze zijn 8 en 11. En zijn broer is ook zijn getuige Verder gaan mijn ouderes ook goed met hun broers en zussen om. Ze komen ook hier op verjaardagen, zelfs op die van mijn kinderen
he hallo, Ik ben er 1 van een tweeling, mijn zus en ik zijn 4 handen op 1 buik. Soms wel een woordenwisseling maar we kunnen niet zonder elkaar. Zij is net bevallen en ik net zwanger, dus we hebben ook wat aan elkaar. Ons zusje de na komeling die heeft ook geluk scheelt 12 jaar met ons, en die word ook lekker verwent. Ook al vind zij dat ze nooit verwent word maar ze heeft alles wat haar hartje zicht maar wensen doet. groetjess
Ik kan niet met mijn broertje en zus het is heel wisselend dan jaar contact dan jaar weer niet en ga zo maar verder. Kunnen niks met elkaar delen. Hun zijn ook heel anders dan mij. Mijn 2 oudste dochters kunnen ook niet met elkaar altijd ruzie en vechten. Met de jongste gaat prima dat werkt nog wel. Ik weet niet voor hoelang.
Ik heb een broer (3,5 jaar ouder) en zus (2 jaar ouder) en ik ben daar erg blij mee! Toen we klein waren was het regelmatig oorlog in huis, maar ik had nooit zonder ze gewild. Mijn man heeft een zus maar die is 4,5 jaar ouder dan hem en daar is de relatie toch iets anders mee dan ik met mijn broer/zus. Zelf denk ik dat het komt door het (grotere) leeftijdverschil. Ons zoontje krijgt er binnenkort ook een zusje bij en ik hoop heel erg dat hij dezelfde band met haar krijgt als ik heb met mijn broer en zus.
Ik heb 1 broertje, tje ja hij is nog altijd 6 jaar jonger Als kinderen vochten we als kat en hond, maar sinds de pubertijd is dat wel over. Doen geregeld wat met zn 4tjes, zijn vriendin is 7 jaar jonger dan ik, maar ook dat klikt goed. Zijn al 2x samen op vakantie geweest, komen regelmatig bij elkaar op visite. Niet iedere week en zelfs soms niet iedere maand, maar dat maakt niet uit. Nu wordt ik EINDELIJK tante van die kant (mijn zwager heeft al 2 kindjes) en heb echt gejankt toen ik t nieuws hoorde, van blijdschap dan. Kan niet wachten tot hun kleintje en mijn kids samen op gaan groeien. Dus je kunt zeker wel een zeer goede band hebben met een broer/zus en zelfs als er wat meer leeftijdsverschil tussen zit
Ik heb de liefste zus die er bestaat! Ze is wel 11 jaar ouder en dat was vroeger niet altijd even fijn (ik had soms echt 2 moeders ) maar dat is in de loop der tijd heel erg veranderd. Zij is de eerste waar ik aan zal kloppen als ik iets kwijt wil of ergens mee zit, na mijn vriend natuurlijk. Ik denk dat het ook komt doordat ik een jaar bij haar heb gewoond toen haar eerste man overleed. Zij was toen 27, ik 16 en ik woonde nog thuis. Ze kon heel moeilijk alleen zijn in die periode, logisch, en mijn vader en moeder vonden het ook een fijn idee dat er iemand bij haar was. Ik heb die periode als heel intens en verdrietig meegemaakt, maar ook ontzettend dierbaar omdat ik er kon zijn voor mijn zus. Tegenwoordig zie ik haar wat minder dan vroeger, ik woon sinds 6 jaar in Zeeland, zij nog in Friesland, maar zodra we kunnen zoeken we elkaar op. Ze is dol op Dennis, ze houdt echt van hem, net als ik van haar jongens (die inmiddels 18 en 20 zijn ), we zijn altijd heel hecht geweest en dat is nog zo. Grappig detail is dat mijn stiefzoon en mijn eigen zoontje ook 11 jaar schelen, en ik kan alleen maar hopen dat zij later nog net zo gek met elkaar zijn als mijn zus en ik.
Hi Luna! zoals je leest is het bij iedereen weer anders.. ik heb zelf 2 broers, 1 is 2,5 jaar ouder, de ander bijna 4 jaar jonger.. als kind natuurlijk wel kibbelen en kleine ruzietjes soms maar verder altijd een goede relatie gehad, nu we volwassen zijn en het huis uit is het contact -uiteraard- wat minder frequent maar kan zeker zeggen dat we een goede relatie hebben we spreken elkaar vaak online en proberen met regelmaat bij elkaar langs te gaan of tegelijk bij onze ouders te zijn mijn broers hebben nog geen kids maar zodra die er komen lijkt het me ook heel leuk als onze kindjes met elkaar kunnen opschieten