Hoi allemaal, ik kan volgende week maandag pas bij de dokter terecht, dus ik wilde alvast hier vragen of sommigen van jullie dit herkennen, dan ben ik misschien wat gerustgestelder: Ik heb sinds vorige week last van mijn rechterkant van mijn gezicht. Ik heb al jaren last van oogmigraine (flikkerend vlekje wat steeds groter word voor je oog en een half uur aanhoud en weer afzakt en daarna heel moe zijn), en dacht dat ik dit weer zou krijgen: niet dus. Vorige week is mijn oma begraven, ik was hier zo zenuwachtig voor en zag hier zo tegenop! Toen we rouwdienst hadden zag ik gewoon echt mijn hart kloppen in mijn oog, vlekjes die op het ritme van m'n hart meegingen. Sindsdien heb ik last van de rechterkant van mijn gezicht, nu dus al bijna een week: ik heb een doof gevoel aan die kant van het gezicht, en met name bij mijn oog: ik heb het gevoel of de hele bovenkant van mijn ooglid is opgezet, terwijl dit niet zo is, een drukkend gevoel op m'n oog dus. Soms kijk ik was wazig, maar dit is niet altijd zo, en soms het gevoel dat ik scheel kijk, dit is ook niet zo. Ik vreet me helemaal op, want juist aan die kant heb ik ook al jarenlang oorsuizen, een drukgevoel in mijn oor, en last van duizeligen. Ben zo vreselijk bang dat ik wat ergs in mijn hoofd heb, en dit beangstigd mij helemaal! Nu kan ik maandag pas bij de huisarts terecht, maar misschien vind ik hier wat herkenning. Collega van mijn zei gister dat ze wel zeker wist dat dit nog spanning is, wat eruit komt van vorige week van de begrafenis.. Zij herkende dit op een andere uiting in haar lichaam. Maar ik ben zo bang voor iets anders! Herkenning? Zou jullie dankbaar zijn!
toevallig herken ik het wel een beetje bij mij was er ook een vitamine tekort (weet niet welke krijg je ook uit vlees is alweer 7 jaar geleden namelijk) daarna was de oogmigraine ook een heeeeel stuk minder. door de stress kan de migraine erger worden uitbreiden. even afkloppen heb het nu nog maar zelden. zorg voor een beetje ontspanning duik lekker onder een warme douche vanavond even afleiding zoeken ga een spelletje doen (tv kijken vermeed ik altijd dan daar werd het alleen maar erger van ) zodat je niet aan het erge uiterste gaat denken ga ervan uit dat dat al een hoop voor je zal schelen.
Ik moet denken aan een hoge bloeddruk, en die kan door spanning opgevoerd zijn natuurlijk, zou gewoon dit eens allemaal laten checken in t ziekenhuis. Dan weet je tenminste dat t niks ergs is.
Ik zou met een oog geen risico nemen ( al is het waarschijnlijk niks) en toch even aandringen op een afspraak voor vandaag...