ervaring weer Mallorca/Algarve/Costa del Sol in MEI?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lomi, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Met ons zoontje willen we graag een week op vliegvakantie in mei. Hij is dan net 1 jaar en we willen niet te lang vliegen, max 3 uur.
    We komen dan al snel uit op de Balearen (Mallorca/Menorca), de Algarve, Costa del Sol/Costa de la Luz of Corfu (heeft niet onze voorkeur).

Maar hoe zonzeker zijn deze gebieden begin mei? Iemand ervaringen/tips hier?
    Het hoeft geen 30 graden te zijn (liever niet zelfs) maar een graadje of 22/23 zou lekker zijn.

Bedankt alvast

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wij zijn vorig jaar in de meivakantie (9/16 mei) en dat was ok (18-20) helaas niet lekker warm, op sommige momenten was het wel lekker maar zwembaden heeeeeeel erg koud.
    Ik zou niet meer naar mallorca gaan in mei, tenzij 20 gr goed genoeg is.

3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Idd wij gaan ook niet meer naar Mallorca in de meivakantie. Veel te fris, weinig zon en alle avonden was het ronduit koud!
    De zwembaden zijn over het algemeen niet verwarmd en dus echt ijskoud. De zee vond ik wel redelijk aangenaam.

Zeker nu de meivakantie zo vroeg valt: eind april.
    Dan zou ik zeker kiezen voor de canarische eilanden oid.

4. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie berichten!
    Mallorca zal dan afvallen.
    Canariche eilanden vind ik voor de eerste keer vliegen nog net iets te ver.
    Misschien wordt het dan toch Corfu.

5. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Ben afgelopen meivakantie op. Mallorca geweest was prima te doen kwa weer 25 gr gemiddeld eenkel zwemwater was fris..
    2.5 jaar terug zelfe periode naar gran canaria was t weer ook lekker en water ook fris..

Gaannnu in iuli gran canaria vanwege het koude zwemwater en we echt verzekerd willen zijn van lekker weer..

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn een paar jaar terug in de meivakantie op Mallorca geweest. Toen was hier een hittegolf, maar daar was het een graadje of 20, haha. Het was te koud om te zwemmen. We hebben wel veel van het eiland gezien en lekker in de zon gezeten op terrasjes, dat kon wel.

De Algarve is net zoiets qua weer. Daar ben ik 2 jaar terug in april geweest. Overdag was het soms wel lekker, kon je wel buiten zitten in je shirtje, maar 's avonds was het nog vroeg donker en koud en het regende ook een aantal keer.

Ik zou voor de Canarische Eilanden gaan. Het is maar een uurtje langer vliegen, wat maakt dat nu uit. En dan heb je wel veel meer kans op warm en zonnig weer.

7. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Wij zijn drie jaar geleden in de meivakantie op Mallorca geweest. Prachtig zonnig weer gehad! De temperatuur weet ik niet meer precies, maar het was warm genoeg om buiten te zwemmen 😎

Deel Deze Pagina