ervaring weghalen moedervlek

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosao, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Een op mijn rug bij de huisarts, niks van gevoeld verder en ook geen lelijk litteken.
    Een op mijn kin bij de dermatoloog, niks van gevoeld en geen zichtbaar litteken.
    tja de verdovingsprikjes zijn altijd een beetje vervelend, maar dat is nou eenmaal zo en vreselijk pijn doet het ook niet. (bij mij dan).

2. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik heb er de afgelopen jaren meerderen (+20) (moeten) laten weghalen en in het ziekenhuis ging dit prima. Door lange wachttijden daar ben ik overgestapt naar een huidkliniek, maar of dat de juiste keuze was….
    Bij mij worden ze verdoofd en dan weggesneden en gehecht. Je voelt er echt niets van.
    Wel belangrijk vind ik, die plek toch de eerste dagen wat ontzien. Puur omdat er spanning op het litteken staat, de hechting trekt en het echt een wondje, meestal wat dieper, is.
    De plek zelf verschilt of je er last van hebt. Toen er bij mij een moedervlek werd verwijderd bij mijn oksel en ik na een paar dagen mijn arm alleen nog maar horizontaal kon houden omdat het zo geïrriteerd en ontstoken was, moest ik wel rust houden. Maar een verwachtte plek op mijn buik thv broekrand, gaf helemaal geen problemen.
    De meest recente behandeling, draaide bij mij wel uit op een klein 'drama'. Toen de hechtingen werden verwijderd en ik na een aantal uren mijn shirt uittrok om te douchen, bleek dat de hechting van een verwijderde moedervlek op mijn bovenarm blijkbaar niet had gewerkt, en was open gesprongen. Dan heb je wel even een stevig gat in je arm, en durfde ik even niets meer te bewegen ;), uit angst dat alles open zou springen…
    Nu, een flink aantal weken later is het dicht, en is het best goed genezen, alleen ja, litteken hou je, maar hiervoor hebben ze aangeboden om dit te behandelen op hun kosten, maar dat kan pas na een jaar.

Litteken crèmes kunnen helpen, maar geeft geen zekerheid. Ik kreeg de tip om een silliconen gel te gebruiken, dit werkt wél bij littekens.

Succes!

3. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik ben bij de Maurits kliniek in den haag geweest. Daar schaven en/of branden ze de moedervlek weg. Heb er twee in m'n gezicht weg laten halen en nagenoeg geen litteken. Ik zou daar eens informeren.

4. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik heb er een keer 2 op mijn rug weg moeten laten halen. Ook met hechtingen. Ik had daarna wel last van mijn rug heel de dag, ik was ook gewoon gaan werken maar had beter thuis gebleven.

Deel Deze Pagina