Status quo na twee kinderen (en te veel snoepen ) zijn een hoop extra kilo's. En die wil ik dus kwijt. Heb me aangemeld bij weight watchers online. Dit lijkt me een gezonde manier om af te vallen en weer een gezond eetpatroon te ontwikkelen. Ik ben nog een beetje zoekende in het hele programma... Wie heeft er ervaring mee? Maakte je je weekpunten bijvoorbeeld ook op? En hoeveel ben je kwijt geraakt? Heb je ook zin om mee te doen en elkaar te motiveren (mag uiteraard ook ander afvalprogramma zijn!), laat het weten!
Jaren terug heb ik het gedaan. Toen ben ik er 13 kg mee afgevallen. Afgelopen jaar weer begonnen nadat beide kinderen geboren waren en helaas was dit nu niet meer de methode voor mij. Ik kreeg de kilo's er niet af. Het is vooral erg belangrijk dat je je punten opmaakt iedere dag! Anders kom je in de problemen als je afgevallen bent en de dagpunten naar beneden gaan.
Ik ben er 30 kilo mee afgevallen heb nog wat van m'n zwangerschap eraan zitten omdat ik niet goed heb gedaan (te weinig tijd voor mezelf genomen) maar het werkt prima, makkelijk en ipv crashen leer je jeElf een beter eetpatroon met de voeding die je al was gewend dus geen rare fratsen maar gewoon normaal!
Hetgeen wat Jo85 zegt. Ik ben er een paar jaren terug mee op mijn oude gewicht gekomen,alleen afgelopen jaar heb ik de "gratis" versie gedaan,my fitness pall,en daar val ik niet mee af. Ik moet weer gaan sporten,alleen ik kan niet alles op dit gebied ivm rug en bekken klachten...
Dagpunten moeten echt op en ok raad ook aan om te spelen met je weekpunten dan kom je geen plateau tegen, sportpunten is ook raadzaam om in elk geval een deel op te maken anders ga je stilstaan of erger je spiermassa verbranden!
Ik ben er 2 jaar geleden 11 kilo mee afgevallen. Ik at alle dagpunten ook echt op. Weekpunten niet altijd, omdat ik ook best veel sportpunten had. Die at ik wel op, zeker na het sporten had ik wat extra voeding nodig. Voor mij was het een uitkomst, echter afgelopen jaar wilde ik nog een paar kilo kwijt, en toen lukte WW niet meer. Was mijn motivatie kwijt. Succes met afvallen!
geen ervaring met ww. naar mijn idee werkt dat allemaal maar voor korte duur. je mag bv bij ww gewoon ook ongezonde dingen. kijk en als je dan alleen maar 2 gebakjes eet op een dag en je zit dan aan je punten zul je misschien ook afvallen maar leer je jezelf geen gezond eetpatroon aan. ( extreem voorbeeld misschien maar ik bedoel ermee hoe het zou kunnen gaan) ik ben sinds 1 september nu 16.5 kilo kwijt alleen door puur mn eetpatroon anders te gaan doen en 3x per week sporten. minder koolhydraten ( ik eet ze wel maar veel minder want je hebt ze ook gewoon nodig) at ik eerst 5-6 boterhammen op een dag en s avonds nog aardappels of pasta of rijst, dat is dus niet meer. alleen in de ochtendkoolhydraten in de vorm van brood, volk crackers of brinta, smiddags veel salades met bv ei linzen, kikkererwten, veel vette vis als zalm, haring, makreel, kip, mager rundvlees, magere vis. veel groenten, rauwkost ( fruit lust ik niet helaas op een banaan na) savonds geen volle borden pasta maar ipv meer groente of meer mager vlees, bulgur of zilvervliesrijst. tussendoortjes geen koek snoep chips, maar olijven, blokje kaas, noten ( niet teveel) yoghurt/kwark/snack a jack. ik ben er inmiddels helemaal aan gewend. op zondag eet ik gewoon een frietje met snack en 1 avond in de week iets ongezonds/slechts zoals een blokje chocola of een plakje ijs oid. maar dan echt afgepast en geen hele reep/bak etc etc
Ik denk juist dat je met WW hier inzicht in krijgt. Als je 2 gebakjes eet heb je geen punten meer en zit je de hele dag aan de groente en fruit. Sport je die dag, heb je weer ruimte voor een boterham. Zo leer je al snel dat je die gebakjes gewoon niet moet eten! Ik ben geen grammetje meer aangekomen na een half jaar WW, want ik weet echt precies wat ik kan doen en wat ik moet laten. Het is een deel van mijn leven geworden. Kom ik een pondje aan, moet im minder snoepen of meer sporten.
voor sommigen werkt het misschien wel maar ik ben van mening dat in 8 vd 10 gevallen je gewoon weer in je oude gewoontes terugvalt als je ermee stopt. je leert niet wat gezonde voeding is. punten/calorieen tellen is naar mijn idee niet belangrijk. in vette vis bv zitten misschien veel calorieen, even als in noten, avocado etc maar het zijn wel goede calorieen die je nodig hebt waar je niet van aankomt. ( tenzij je iedere dag 10 avocados en een pond noten naar binnen werkt) maar nogmaals ieder zijn mening. ww hou je naar mijn idee gewoon niet je leven lang vol. een ander eetpatroon wel
Maar door WW leer je juist anders eten. Na het afvallen moet je nog een tijdje stabiliseren bijvoorbeeld. Het is niet alleen punten tellen? Ik heb heel goed geleerd dat vis veel beter is dan een gehaktbal, en rundvlees beter dan varkensvlees. Door het punten te geven krijg je een goed beeld hiervan. En dat optimel eigenlijk net zo goed is als halfvolle melk etc............ En dat een half uur hardlopen, maar 2 boterhammen aan kcal verbrand dus niet die zak chips.
kijk en hierin verschillen we dan ook weer van mening. in principe is er niets mis met een gehaktbal van mager rundergehakt. varkensvlees is niet per definitie slechter dan rund. het gaat erom welke soort je neemt. een varkenshaas bv of een filetlapje is niks mis mee. uiteraard geen speklappen of varkensgehakt. over optimel wil ik het maar niet hebben ( is helemaal troep) daar zit echt niet gezonds in
Ik heb goeie ervaringen met WW, ik ben toen echt anders gaan eten want dat leer je zeker wel. Ik ben toen zwanger geworden dus moest ik ermee stoppen, als de zw kilo's er weer af moeten dan ga ik weer voor WW!
Ik ben erg blij met Weight Watchers! Ben in feb. '13 begonnen en was een jaar later 30 kilo kwijt. Inmiddels is er 37 kilo af en blijf ik netjes op gewicht. Het fijne is dat je alles kan en mag eten. Omdat je de fitformule moet bijhouden "leer" je automatisch gezondere keuzes te maken. In het eerste jaar gebruikte ik mijn weekpunten nooit, maar nu gebruik ik af en toe wel wat extra punten voor een etentje/feestje. Dagpunten moeten altijd op! Succes!!
Tannie, wat knap! Heb je de online versie gedaan of ook de cursussen gevolgd? Ik weet niet zo goed of de cursussen voor mij toegevoegde waarde hebben zeg maar. Online vond ik het wel onwijs veel werk om alles op te zoeken en in te vullen/bij te houden. Vond jij dat niet?
Ik heb me ook aangemeld maar ik moet nog even puzzelen merk ik. Omdat ik nog borstvoeding geef zal het niet zo snel gaan.
Ik ging/ga naar de cursus. Voor mij werkt dat het beste omdat je dan elke week op de weegschaal 'moet' en dus een stok achter de deur hebt. En het contact met de medecursisten stimuleert ook, je geeft elkaar steun en tips. Ik gebruik wel de app om alles bij te houden, lekker makkelijk.
Ik ben 37 kg met weight watchers afgevallen, middels het online programma. Door punten te tellen kreeg ik heel veel inzicht in wat ik at en ben ik steeds meer gezonde keuzes gaan maken. Tuurlijk is rundergehakt niet perse beter of slechter dan ander vlees maar als ik moet kiezen voor een rundersaucijs (90 gram) van 5 punten of kipfilet (90 gram) voor 3 punten eet ik op bepaalde dagen kipfilet zodat ik die 2 punten ergens anders aan kan besteden. Bijv deels aan een stuk slagroom gebak :-D Het doel van WW is keuzes leren maken. Niet twee croissants, een pizza, slagroom bij mijn toetje en 'slechte' tussendoortjes op één dag nemen maar soms juist keuzes maken voor andere voedingsmiddelen zodat één van voornoemde dingen wel gewoon kan zonder weer naar mijn oude gewicht toe te werken. Ik werd creatiever en leerde dat ik liever drie geroosterde boterhammen eet dan slechts één croissantje. Want dat vulde meer maar is redelijk gelijk aan elkaar. Als broodbeleg leerde ik wat juiste porties zijn en neem ik nu producten die mager zijn. Daarnaast kosten groenten en fruit geen punten bij WW, dus als tussendoortjes neem ik bij trek groente en fruit. Ik snap dat mensen zeggen dat volle producten niet slecht zijn, gezonde vetten nodig zijn, etc. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar door juist op andere momenten betere keuzes te maken creëer je ruimte voor dat soort producten en krijg je alles binnen wat je nodig hebt! Tuurlijk zijn er mensen die alsnog slecht eten en daardoor wel afvallen zonder voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Maar dat is een eigen keuze en totaal niet nodig met de tips die je via WW krijgt. WW werkt voor mij dus heel goed! Ik hoef me niet aan een dagmenu te houden maar eet gewoon normaal. Dat betekent brood, groente, fruit, aardappelen, vlees en voldoende tussendoortjes. Zo nu en dan iets extra's en op verjaardagen doe ik gezellig mee met het gebak of de hapjes (dat calculeer ik vooraf in). In mijn hele volwassen leven had ik nooit gedacht ooit slank te zullen zijn... Maar het is gelukt en zonder enige moeite! Succes meid! Als je je aan het begin goed inzet wordt het vanzelf een norm voor je! Voor je het weet zit je op een gezond gewicht en weet je niet beter! Je kunt het
Hier ook bezig met WW, ik volg het online programma. Het geeft mij de juiste stimulans en motivatie, iedere dag weer. Ik leer juist bewustere keuzes te maken op deze manier, en daardoor soms ruimte te maken waardoor ik juist wel een wijntje kan drinken, of toch een klein stukje chocolade te pakken. Ik maak iedere dag mijn dagpunten op en dat kost soms wel moeite hoor! Mijn activiteiten punten kom ik niet aan, nog niet. Ik heb een fitbit One gekocht en die gekoppeld aan mijn WW account. Ideaal! Alle stappen die ik zet worden geregistreerd en weer vertaald naar activeitspunten. Zo zie je hoeveel stappen je moet zetten om bijv 1 punt te verdienen. En daardoor loop je 's avonds net even een extra rondje Mijn weekpunten gebruik ik deels wel, deels niet. Ik gebruik mijn week punten om in het weekend iets extra's te kunnen doen. Ik volg 3 keer per week de lessen van start to run en dat doet ook enorm veel goeds! Ik val er in iedergeval heel goed mee af, zonder dat het me enkele moeite kost. Geen honger, geen onhoudbare trek in lekkere dingen, ideaal!
Ik ben nu 26 kg met de ww afgevallen. Bevalt heel goed. Je leert de juiste keuzes maken. Ik kan gewoon mijn wekelijkse patatje eten en kan gewoon alles eten. Afgelopen maand is de klas er een beetje ingekomen, maar vanaf morgen ga ik er weer tegen aan..... Nog 15 kg