Hoi We hebben een tuintafel van 220 cm lang met een donker glazen blad heel mooi maar nu zijn er een paar krassen in gekomen...weten jullie waar ik het mee kan behandelen zodat ze niet meer opvallen? het zijn geen diepe krassen dus dat scheelt..... ik dacht zelf tandpasta maar weet het niet meer zeker alvast bedankt Knuffel Janette
Dit vond ik op het fokforum voor je: krassen uit een glasplaat halen is wel mogelijk alleen een zeer langdurig werkje e.a. afhankelijk van de diepte van de beschadigingen , de hardheid en ouderdom van het glas. Het is te polijsten met dodekop , een donkerrode polijstpasta. Als de krassen niet te diep zijn kun je ze beter maskeren dit kan o.a. met RAIN-X dit is een speciale was die gebruikt wordt om autoruiten glad te maken en de krassen te maskeren.
En dit vond ik op de rtl site van hoe schoon is jou huis; Wanneer de glasplaat van een tafel of een vitrinekast gekrast is, dan zie je de krassen in het zonlicht. Het is niet mogelijk om de krassen geheel te laten verdwijnen, maar je kan ze lichtelijk laten vervagen. Neem een zilverpoetsmiddel en een doek. Wrijf de zilverpoets in en om de krassen met een cirkelvormige beweging. De scherpe kantjes van de krassen zullen vervagen.
Je kan ook eerst idd tandpasta proberen hoor! Dit helpt vaak ook, als de krassen niet te diep zijn natuurlijk!
nee ze zijn niet diep je voelt ze licht als je met je nagel er over heen gaat het is gekomen omdat er wat zand onder het boekje van Teun zat...
ik las de titel en dacht dat het over het boek ging haha maar dit was toch echt de praktijk offtopic, sorry, heb helaas geen tips voor je.
RAINX helpt geen moer, dat is om water van je autoruiten te laten lopen. je moet van D2 KRASVERWIJDERAAR kopen, bij een autozaak. dat vult de kras met microkristalletjes waardoor de kleur van het glas geweertkaatst wordt en je de kras niet meer ziet. Gebruik ik ook op mn auto en niet als te diepe krassen zie je niets meer van.