Ben zo verdrietig!!

Discussion in 'De lounge' started by mamavoorde2x, Jun 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

Jul 25, 2010
    602
    79
    28
    Dames ik moet even mijn verhaal kwijt.
    Gister avond nog een luchtig onderwerp gestart over de ontdekte hoofdluis en nu iets minder luchtigs.

Na gister drukke dag gehad te hebben ben ik lekker gaan forummen hier en ging vriend effe paar uurtjes naar cafeetje in de buurt.
    Doet ie niet vaak en heb ik op zich niet zo heel veel problemen mee.(nou ja had)
    Nadat hij bijna 3 uur weg was hoorde ik ineens iemand op de trap en schrok eigenljk waarop ik dus ging kijken en hoorde dat hij onder de douche stond met de deur op slot.
    Wist dat er dan wat aan de hand moest zijn en heb de deur met muntje openkunnen krijgen.En daar stond hij hoor met zijn hele gezicht onder het bloed. mond open.neus open,wenkbrouw open zag er vreselijk uit.
    Is hij naar huis gefiets en gevallen in een bezopen bui.
    Ik heb geroepen tgen hem dat ie maar op moest donderen en dat ie maar voorlopig ergens anders heen moest gaan.
    Ik ben naar bed gegaan en daar wonder boven wonder in slaap gevallen.Kon mij ff niet schelen of ie naar de eerste hulp moest.

Helaas is dit niet de eesrte keer.Loop al jaren tegen die k.. alcohol te vechten.Is absoluut niet zo dat hij elke dag bezopen is zeker niet maar hij lust ze veel te graag en heeft er wel problemen mee.
    We hebben er al heeeeel veel ruzie om gemaakt.
    De regel was nu doordeweeks geen bier.ging aardig maar als hj bijv vrijdags vrj was dan begon volgens hem het weekend al.
    Ook als ik wel eens weggeweest was dan vond ik wel eens flesje.
    Hij functioneert ook wel gewoon maar bier is toch wel heel belangrijk.
    Er gaat gem een kratje per week doorheen en die haalde ik op dond en was zaterdags vaak al op.
    Tuurlijk het is ook mijn fout want ik nam het mee van boodschappen doen maar zou normaal toch moeten kunnen.
    We hebben ook al afgepast meegenomen dan zei ik heel kinderachtig dat hij 5 blkjes per weeknd kreeg.Ook weekenden zonder.Gaat tijd goed en dan ineens gaat het weer fout.

Hoe vaak hij niet belooft te minderen/stoppen is niet meer te tellen.
    Ik vnd zo af een toe een rose bertje ook wel lekker of een wodkatje maar niet elk weekend.
    Lijkt voor hem onmogelijk.
    Zijn werk lijd er (nog)niet onder en we hebben het voor de rest over het algemeen best leuk samen maar iedere keer levert het ellende op.
    Vriendin die ik vanacht belde zei dat ik gewoon weg moet gaan bij hem tijdje maar ja vind ik ook best moeilijk.
    Niks lijkt hem meer te schelen als hij op heeft. bijv we hebben vorig weeknd nieuwe scooter gekocht voor hem voor werkverkeer.Gaat sneller als met auto. en hij was al maanden aan het kijken voor zo een ding.dus zat heeft hij er een gekocht.Als een kind zo blij en ook hoop geld.Nu ging ik net in de schuur kijkenb bij zijn fiets en heb ie fites zo tegen scooter aangegooid. is dan gewoon ff niet belangrijk ofzo.

Zonder bier is het echt een hele zorgzame en goede vader,partner en houd ik veel van hem.
    Zit dit nu te typen en hijhangt op de bank. Het lijkt deze keer wel wat doorgedrongen bij hem te zijn dat het niet goed gaat zo maar ja hoe lang duurt dat. Hij kwam net jankend zeggen dat ie er wat aan wil doen en naar afkickkliniek maar ja dat kan ook niet zo maar en wat kost dat,en hij heeft sinds 4 maanden nieuwe baan.
    Maar ja wat nu?

Heb gezegd dat hij maar ff paar daagjes bij zijn broer moet gaan logeren en ik hem ff niet meer hoef te zien

sorry voor het onsamenhangende verhaal maar weet het ff niet meer

2. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    He bah, ik weet wat het is het is heel moeilijk om tegen een verslaving te vechten, de persoon moet het ECHT willen.
    Ik zelf ben nooit verslaafd geweest aan alcohol of iets anders maar mijn vader wel, die heeft zijn gezin verlaten toen ik 10 was, nu ben ik 23 en heb hem sinds die tijd niet weer gezien.
    Hij vond alcohol belangrijker dan zijn kinderen.

Moraal van dit verhaal is dat hij het toch echt zelf moet willen en doen, je kan hem wel bijstaan maar hij moet hiervoor kiezen en hij moet het doen.
    Vind het zo rot dit te horen want iemand die verslaafd is ziet door een andere bril dan wij doen.
    Wat zal je je rot voelen...

Sterkte meid!
    je kunt altijd een PB sturen als je er over wil praten.

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Als hij er echt wat aan wil doen, maar niet uit zijn thuis situatie wil dan zou hij refusal kunnen gaan slikken.
    Dit is een tabletje wat er voor zorgt dat als hij wel alcohol drinkt, hij meteen hondsberoerd wordt.
    Maar dit werkt alleen als stok achter de deur.
    En hij moet het echt willen, aangezien hij zelf de refusal moet innemen.
    Het is te verkrijgen via de huisarts.
    Maar het allerbelangrijkste is dat hij zelf gaat inzien dat hij een probleem heeft.

4. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

hoi lieverd

wat erg zeg voor jou.
    ik weet jammer genoeg wat alcohol kan doen met je.
    mijn ouders waren alcolisten en er was dagelijks ruzie ,zonder alcohol waren ze sjarijning.

ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je man t ooit in gaat zien,waar hij mee bezig is.

dikke knuffel voor jou

groetjes

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    wat een vervelende situtatie, moet zeggen dat het hier ook een probleem is geweest. Dus herken je verhaal behoorlijk.

Hoop dat het voor jullie ook beter wordt! hier is het gelukt. Ik koop 6 biertjes in de week en soms staan ze er nog zelfs!

Heel veel sterkte

6. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Heftig meis!

Het feit dat hij zelf zegt te willen afkicken is al heel wat, de ontkenningsfase is hij dan al door. Kan afkicken niet via doorverijzing huisarts en verzekering? Ik zou voor nu niet te veel aan die baan denken. Als hij nu kan afkicken, pak die kans. Voir je het weet is het te laat en heb je sowieso niks meer aan die baan. ( Hier vaderverloren op mijn 17e door alcohol)

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Als hij zich aanmeld bij een plek om hulp te krijgen met afkicken kan dat gewoon. Je hoeft er niets extra voor te betalen. Ook is het zo geregeld dat hij de gehele periode in de ziektewet kan en hierdoor zijn baan niet hoort te verliezen. Is net zo als een ziekenhuisopname.
    Ook jij kan hulp krijgen als partner en moeder. Misschien kan je dan wat steun/ advies krijgen hoe het beste hiermee om te gaan.

Voor het de juiste plek google verslavingszorg dan je regio erachter.

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Oh jakkes zeg! Ik herken je verhaal in zekere mate wel (vader).
    Altijd en eeuwig gezeur over bier, zo ontzettend jammer dat het echt een prominente rol in hun leven speelt.

Je zou het weer kunnen instellen: alleen bier in het weekend en dan inderdaad alleen maar een paar blikjes halen.

En misschien aangeven bij de HA? Die weten meestal wel welk pad je moet bewandelen.

Goed van je dat je hem de waarheid hebt gezegd en ik zou hem vandaag ook even in zijn sop lateg garen, maar steun hem waar je kan!

9. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmmm sja... ik lees het misschien anders maar dat is misschien omdat ik er anders in sta...
    Hij is een keer wezen stappen naar een cafeetje en is dronken geworden en daarna van zijn fiets gevallen... sja kan gebeuren toch?
    En hij drinkt een kratje per week... dat is 3 biertjes per dag gemiddeld... is dat een reden om je relatie te verbreken?

Mijn man drinkt wel meer dan dit. Wij hebben er ook vaak discussie over gehad. Nou intresseert het me geen reet hoe veel die drinkt zolang ie maar functioneert maar hij had op een gegeven moment dat ie steeds ruzie ging zoeken als ie gedronken had. Nu is ie wel een heel stuk geminderd...

en kom op... ieder weekend drinken is dat nou zo een ramp? je zou ze de kost moeten geven die ieder weekend drinken.

Dus als ik het zo lees (en misschien lees ik het verkeerd hoor) hij gaat niet vaak naar een cafeetje, nu wel, en nu is ie een keer bezopen geworden... en normaal drinkt ie wel redelijk maar niet dat ie elke keer alcohol drinkt.
    Ik vind dit geen reden om bij iemand weg te gaan...

en nog iets... ben jij zijn moeder dat jij bepaald hoeveel hij drinkt? Hij is toch een volwassen vent? Ga je toch niet verbieden? Je kan alleen vragen of hij er rekening mee houdt...

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,170
    10,680
    113
    Zoals ik t lees zijn er wel vaker dingen gebeurd door drank. Deze keer is ie van z'n fiets gedonderd ja. Ts vertelt nietvwat er eerder is gebeurd. En nee, ik vind het niet normaal dat een volwassen vent zoveel drinkt dat ie van z'n fiets lazert, of zichzelf anderszins niet in de hand heeft. Als vader moet je je verantwoordelijkheid nemen. Een gemiddelde over de week berekenen heeft geen zin als ie ze op 1 of 2 avonden wegtikt. Als ts vindt dat het een problematische situatie is door het drankgebruik, op basis waarvan spreek jij dat dan tegen?

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

amen

12. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,005
    128
    63
    Hoi meid,

Ook ik weet helaas precies wat je bedoeld en hoe je je eigen voelt.
    Mijn man heeft ook een alcoholprobleem.
    Hij ziet het ook in gelukkig en is alweer een jaar clean.
    In dat jaar heeft hij 2x een terugval gehad dmv een paar biertjes te drinken.
    Het werkt idd alleen als hij wil, maar ik wilde dat hij helemaal zou stoppen met alcohol, in mijn ogen werkt het niet om af en toe wat te drinken.

Voor Wesdaan werkt het gelukkig wel want ik vindt het wel is jammer dat hij niks kan drinken maar ja liever dat dan elke keer dronken.

Die medicijnen werken bij sommige mensen misschien goed maar hier had het totaal geen nut, hij dronk er gewoon doorheen en mijn buurman is zelf overleden door een reeks stomme dingen maar uiteindelijk wel door alcohol en refusal.

Zoek idd hulp voor jullie samen!!!

Lieve meid heel veel sterkte.....ik weet zo goed hoe jij je voelt!!

Liefs

13. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

Jul 25, 2010
    602
    79
    28
    Dank jullie wel voor de lieve reacties.
    Ja ben mij ervan bewust dat hij het zelf moet doen,maar ja heb het dan al wel heel vaak gehoord,al lijkt het nu wel goed binnen te komen.Hij ziet er nu ook wel heel erg uit.

Hij zegt nu dat ie vanaf nu ook helemaal niks meer drinkt maar ja ook dat heb ik vaker gehoord.Willen morgen naar de huisarts en om dat middel vragen.weet natuurlijk niet of dat de juiste oplossing is want dat zorgt niet dat je de drang niet hebt enkel krijg je last daarna las ik. maar ja is mischien al een begin.

Kan even niet meer terugkjken wie het nou zei over dat ik hem weinig kan verbieden en dat ik zijn moeder niet ben .Daar heb je helemaal gelijk in en zo ging dat hier ook wel ja. als ik zei dat hij er maar een paar per week mocht dan was het altijd ruzie en op een gegeven moment wil je er niet elke keer ruzie over.
    En idd drinkt hij door de weeks niet heel veel maar hij kent als hij dan wel drinkt ook niet echt een grens.
    Hij word niet vervelend of wat dan ook eerder lui.
    En natuurlijk gun ik het hem dat hij even wat voor zichzelf gaat doen maar ja dit is dan wel een rot resultaat.
    Soms trekt hij zaterdag middag om 3 uur al biertje open en zelfs dat zou dan nog niet zo een probleem zijnn maar hij gaat dan door .
    Hij drinkt ze ook ontzettend snel.als we ergens op visite zijn dan heeft hij ze als eerste op.

Hij zegt nu dat hij echt niet snapt dat het nu zo ver gekomen is maar blijft wel zeggen dat het de laatste tijd toch best goed ging.maar ja dat schijnt ook bij de verslaving te horen.

En over de baan tja blijf dat wel eng vinden.zaten in dec allebei even zonder werk en dat wil ik niet graag weer meemaken.Maar ja er moet wel wat gebeuren.Zijn er trouwens mensen die ervaring met dat middel hebben.

En voor degene waarvan de familieband verbroken is door de alcohol een dikke knuffel,hoop het niet mee te hoeven maken ,want tuurlijk hou ik heus wel van hem.
    Heb hem wel gezegd dat ik wil dat hij zelf fam en vrienden inlicht want komende tijd wat feestjes.

Heb geprobeerd zijn gezicht schoon te maken maar lukt echt niet.

14. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

Jul 25, 2010
    602
    79
    28
    he romy wat goed dat het nu goed lukt bij je man!!!
    Las ook je reactie dat het middel dus niet altijd werkt.Gaan het er met dokter over hebben.
    Snap ook dat je het jammer voor hem vind dat ie gewoon niks meer kan drinken maar ja idd beter dan dronken.

Ik heb mij in de keren dat we afgesproken hadden helemaal net te drinken ook wel eens een kreng gevoeld hoor.Waren we ergens en dan ging ie terwijl er mensen bijwaren heel zielig vragen ach kan er toch wel eentje en als ik dan zuchtend nee schudde dan voelde ik de blikken.Maar ja ze weten niet wat voor drama we thuis ervoor gehad hadden.

15. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sorry maar pfoe wat leg jij je man je wil op zeg...
    ik lees helemaal geen verslaving in je verhaal moet ik zeggen...
    en hem dan op een feestje dat gaan te verbieden... ik snap dat die mensen kijken, ik zou het ook achterlijk vinden als ik dat zou zien.

mijn advies, waar jullie samen beter van worden.
    Laat het los en accepteer het.
    Hij drinkt wel eens veel maar dan wordt hij niet vervelend... sja dat gebeurd... zolang het niet elke week is...

16. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,005
    128
    63
    he meid,

Dat vragen herken ik wel idd, dat deed mijn man in het verleden ook vaak, net zolang tot ik toegaf maar daar kan je aan zien dat hij er eigenlijk nog niet klaar mee is want nu vraagt mijn man het echt niet meer.
    Hij wil nu zelf ook niet meer en staat er 100% achter alleen heeft hij dus 2x een terugval gehad maar ook dit is "normaal" en hoort bij afkicken.

Heel veel sterkte lieverd.....naar de huisarts is idd de 1e stap in de goede richting.

Liefs

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou als mijn man 3 uur naar een cafe'tje zou gaan en dan op het terugweg van de fiets donderd omdat hij bezopen is mag hj echt oprotten, we hebben het hier over volwassen mensen.. gen pubers!

18. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

Jul 25, 2010
    602
    79
    28
    Debby maar er word dus wel elk weekend heel stevig gedronken.Alleen thuis al een krat in het weekend en dan nog eens bij ouders vrienden of dergelijke.
    En zeur er zeker niet iedere keer over maar als hij kwaad word als ik geen bier in huis heb in weekend of ze soms door de weeks verstopt dan heb je volgens mij wel een probleem.
    Laatst een feestje en nou prima dat hij zou drinken maar als hij dan na een uurtje zowat met zijn tong uit zjn mond apatisch op de bank hangt en beetje zit te grijnzen dan baal ik.
    Hij liet tijdje geleden zelfs bijna de jongste vallen

19. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Zolang het drinken als een probleem word ervaren is het een probleem. Ik denk dat hier op het forum daar niet over geoordeeld kan worden.

Dat medicijn refisal is geen wondermiddel maar een hulpmiddel waarva het de bedoeling is om tijdens een behandeling te zorgen dat iemand geen alcohol meer drinkt.
    Om er zo eventjes mee te starten lijkt me onmogelijk en zelfs gevaarlijk. Als je door de refisal heen gaat drinken kunnen er gevaarlijke situatie's ontstaan waardoor je zelfs kan overlijden aan bv een hartaanval.

Als ik de rest zo lees zou ik echt hulp zoeken bij de verslavingszorg. Als je partner niet wil, maak voor jezelf een afspraak zodat jij hem kan helpen.

20. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

Jul 25, 2010
    602
    79
    28
    Romy jou verhaal geeft mj weer beetje moed! hoop dat je man het goed vol blijft houden.
    En nogmaals tuurlijk gun ik hem gewoon ook lekker in het weekend, op een feestje,na het werk, of wat dan ook een bertje maar hij kent dan geen stop.

En als we wel eens afspreken dat ik mag drinken op feestje of verjaardag dan is hij daar niet te genieten en wil heel snel weer naar huis.

maakt hem ook totaal niet uit wat voor bier het is. of het nou heineken,amstel of euroshopper is als het maar bier is

Share This Page