Wij willen ikea matrassen, getest als boxspring combinatie en op lattenbodem. Beiden waren goed behalve het uiterlijk. De matrassen willen we dus leggen op een boxspring of ledikant uit een andere winkel. De maat is 1.80 x 2.20 welke winkels kan ik gaan kijken?
Die hadden wij ook (alleen 2m lange), heb ze na 4 jaar van ellende er uit gegooid! Wat het probleem van die matrassen is is dat je 1 grote hoes hebt om twee 90cm matrassen waardoor je als je snachts gezellig tegen elkaar aan kruipt na een paar maand een enorme deuk van zo'n 10 cm in het midden krijgt (die je dus niet bij aankoop of de eerste paar maanden merkt). Is echt helemaal niets tegen te doen helaas, heb van alles geprobeerd. De 90cm matrassen los is echt helemaal niets mis mee, de 160 is ook nog 1 matras aan elkaar vast en dus ook prima slapen. Het is alleen met de 180cm matrassen. Doordat de buitenste 3 tot 4 cm schuim is zonder veren en je dat dus x2 krijgt in het midden heb je gewoon geen steun meer Wij hadden er trouwens lattenbodems onder, maar geloof niet dat dat heel veel verschil uit maakt.
Ik heb het onderstel gekocht van de ikea en heb bij de ikea ook zwarte stof gekocht en dat heb ik langs de zijkant gedaan. En dan aan de binnenkant vast geniet. Ziet er heel mooi uit en als het beschadigd of vies is haal je gewoon weer nieuwe stof of een keer een kleurtje... Ik heb dan wel het onderstel boxspring met verstelbare lattenbodem.
En nog over de matrassen... Wij hadden 2.5 jaar geleden 2 losse matrassen gekocht en bij mij zat er al een poosje een deuk in en bij mijn man begon het ook al een beetje door te liggen. Zijn gisteren terug gegaan met de matrassen en ze hebben niet eens gekeken mochten twee nieuwe uitzoeken... En nu slapen we weer als een roosje.
Met een goede topper schijn je het probleem niet te hebben toch? Van de 2 losse matrassen? Dat was inderdaad onze grootste vraag, aangezien wij gezellig tegen elkaar aan liggen te slapen. Andere optie is een te kort bed :S
Hier geen problemen. We hebben het onderstel met een groot matras er op en dan een dekmatras. Geen probleem met doorliggen of zo.
Maar wel 1 matras dus? Over dat doorliggen zit ik niet zo in, de garantie is erg goed bij ikea. Alleen het comfort moet niet minder zijn doordat het 2 matrassen zijn...
Wij hebben de topper erbij genomen. Dus 2x90 breed en 2.20 lang. Daar dus een topper bovenop van 1.80 bij 2.20. Tot nu toe geen klagen. Sowieso keren wij regelmatig. Zowel ondersteboven als achterstevoren.
hier weer terug naar 1 volledig matras juist door het gat. De 2 matrassen waren dan niet van ikea hoor maar goed als je tegen elkaar aan slaapt ga je op een gegeven moment met of zonder topper erop toch wel een gat voelen.Dat bed hadden we in bed 2006 gekocht. Nu een gewoon ikea matras en weer een gewoon bed en dat bevalt prima. Nu waren de matrassen ook te zacht voor mij geworden na operatie daarom ook de keuze voor vorig jaar ander bed anders hadden we het nog wel even vol gehouden zo.
Dit probleem hebben wij. Al best een tijd eigenlijk, terwijl het bed (boxpring) pas 3 jaar oud is. Ik denk dat het probleem zich al wel 2 jaar voor doet. Stom dat we er niet mee terug zijn gegaan naar de winkel.