Wij hebben in februari een midweek winterberg - neuastenberg (vlak onder winterberg) geboekt. We willen dan onze dochters ook op skiles doen. Ben benieuwd of er dames zijn die ervaringen hebben met skileraren voor kinderen in winterberg? Ik zie meerdere skischolen. Onze jongste is 3,5 jaar en oudste is net 6. Twijfel sowieso beetje over de jongste of dat qua leeftijd wat is. Wat zijn jullie ervaringen? Ze is motorisch niet erg vooruitstrevend, bijvoorbeeld fietst ze nog niet zonder zijwielen. Verder vrij gemiddeld. Zal even afwachten zijn dus. Evt nog tips qua voorbereidingen?
Ruime ervaring met Winterberg hier. Komen er een paar keer per jaar Welke week van februari gaan jullie? Als jullie in de krokus midden-zuid gaan, reserveer dan op tijd de skiles. Het is namelijk de drukste week van het seizoen. Vol is vol is mijn ervaring. Afhankelijk van waar jullie in Neuastenberg verblijven, zou ik daar ook de skiles boeken en niet in Winterberg zelf (ligt 4-5 km verder). Dan verlies je namelijk heel veel tijd. Bovendien blijven beginnende kinderen toch op de oefenweide. Volgens mij zijn er geen skischolen die les aanbieden voor kinderen onder de 4 jaar. Skischule Hochsauerland-Neuastenberg (Postwiese) staat goed aangeschreven, zij hebben uiteraard ook vele Nederlands sprekende skileraren in dienst. Wij hebben onze jongste (destijds 3 ) vorig jaar in Oostenrijk op les gedaan, een bambini-klas. Maar daar doen ze niet veel meer dan spelen in de sneeuw. Skiën wordt er weinig gedaan. Alleen wat oefeningen en glijden. Dochterlief vond er niets aan. Dus hebben we haar na 2 dagen van de les af gehaald. Dit jaar, ondernemen we poging 2. We zijn al gaan oefenen in Landgraaf en een paar keer in het Sauerland. Onze oudste van nu 6 jaar skiet na 1,5 week lessen al gecontroleerd blauwe pistes af en kan zelf in sleepliften en stoeltjesliften zonder hulp. Als je vragen hebt, stel ze gerust
@ butchke: bedankt voor je reactie! Wat leuk dat jullie er regelmatig komen. We willen volgend jaar naar Oostenrijk. Ik heb even de skischopl opgezocht. Ziet er goed uit! Wel jammer dat het pas vanaf 4 jaar mogelijk is. Ik ga sowieso even bellen om te vragen of er wellicht mogelijkheden zijn voor 3,5 en te reserveren. We gaan in voorjaarsvakantie noord dus zal sowieso druk zijn. Ik zag dat poppenserie wel iets aanbied voor 3 jarige maar dat ligt in winterberg zelf dus wat minder handig. Zijn er verder wel wat skimogelijkheden in neuastenberg? Ik ben niet gevorderd maar kan me goed redden op Blauw en rood. En heb je voor de kinderen een skihelm aangeschaft? Of kan je daar huren?
Dat is het voordeel van relatief dichtbij wonen . Wij gaan geregeld een dagje. Voorjaarsvakantie Noord is niet de drukste week, dus dat is wel fijn voor jullie! Zeker door de week kan het best rustig zijn, omdat de duitsers met Carnaval vrij zijn. Neuastenberg is een erg klein skigebied en is niet te vergelijken met Winterberg. Het is een grote helling met diverse afdalingen in alle moeilijkheidsgraden, een kleinere helling sluit aan op de grote helling en heeft een drietal verschillende afdalingen. De relaxte piste 7 is de ideale piste om mee te beginnen. Let wel op dat je Postwiese sleeplift pakt, want deze blauwe piste gaat over in een pittige zwarte piste richting de stoeltjeslift! Als je niet al te gevorderd bent kun je jezelf best een dag of 2-3 vermaken. Echter een uitstapje richting Winterberg blijft leuk, daar vindt je wat meer uitdaging en afwisseling. Wij hebben voor onze kinderen al het materiaal gekocht (dus ook helmen) Die moeten gewoon perfect passen en gaan verschillende jaren mee. Omdat wij vaak skiën, hebben wij helmen uit het duurdere segment, echter de kinderhelmen van Lidl/Aldi of Sinner zijn ook prima hoor!