Hallo allemaal, Ik heb een vraag over verschillende zwangerschapstesten, ik heb een zoontje van ruim 2 jaar oud en voor hem heb ik een aantal miskramen gehad, sins begin dit jaar proberen wij een tweede kindje te krijgen. Het was snel raak, maar helaas kreeg ik bij 13 weken een miskraam, na 1 menstruatie weer zwanger, maar helaas na 9 weken weer een miskraam (dit was 14 augustus), daarvoor sta ik nu onder behandeling/controle bij een gynaecoloog. Nu vermoed ik weer zwanger te zijn, heb meerdere testen gedaan van verschillende merken en ze geven allemaal positief, maar nu begin ik te twijfelen, ben ik echt zwanger of is het oud HCG van de miskraam van 14 augustus. Want de clearblue test met indicator gaf eerst 2-3 weken aan (dit was 1 okt) en gaf 4 okt 1-2 weken aan en 15 okt. nogmaals getest en gaf toen nog steeds 1-2 weken aan. Ook meerdere tests van kruidvat gedaan, hierbij blijft het streepje steeds dezelfde kleur houden, niet heel licht, maar ook niet zo donker zoals ik ze bij vorige zwangerschappen wel eens gezien heb (net zo donken als de controlelijn). Als ik advieslijnen bel geven ze aan dat dit best mogelijk is, dat het HCG per dag varieert en dat het ook uitmaakt hoelang de urine al in je blaas zit. Maar de clearblue met indicator is toch voor 92% betrouwbaar. Ik heb pas 19 november een afspraak bij de gynaecoloog, maar dat is i.v.m. de miskramen. Ik heb er aan zitten denken om bij de huisarts bloed te laten prikken om het HCG te laten bepalen, maar ik ben zo bang voor de uitslag! Mijn vraag is wie heeft er nog meer ervaring met de clearblue zwangerschapstest en daarbij wisselende uitslagen. Of wie heeft er ervaringen met zwangerschapstesten waarbij de lijn ook niet zo donker was maar waarbij de zwangerschap wel goed ging. Ik test nu al 2 weken positief, mijn laatste miskraam was 14 augustus, ik heb lang bloedverlies gehad, ben 17 september bij de gynaecoloog geweest en die gaf toen aan dat de baarmoeder leeg was, omdat ik lang bloedverlies had werd er gedacht dat er nog een restje van de zwangerschap achtergebleven was. Ik nam dus aan dat het HCG weg was, zou het toch nog oud HCG kunnen zijn? Ik weet dat het een lang verhaal is geworden met meerdere vragen, maar ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen.
Allereerst: wat verdrietig wat je hebt moeten meemaken! Ik zou toch inderdaad even bloed laten prikken bij de huisarts. Het zou kunnen dat je opnieuw zwanger bent geworden en dat dat helaas weer is misgegaan? Of dat je HCGproductie heel langzaam op gang komt? Veel sterkte in elk geval, hopelijk heb je snel duidelijkheid!
Wat verdrietig dat je dit hebt mee moeten maken. Kan me voorstellen dat je erg onzeker bent. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een mk gehad. Ik heb toen na mijn mk nog getest om te zien hoelang het zou duren eer hcg uit mijn lichaam was. Binnen twee weken was mijn test weer negatief. Ik zou anders de assistente van je gyn bellen en vragen of ze jou vraag wil overleggen met je gyn, die kan jou vast en zeker antwoord op je vraag geven over hcg. Veel sterkte meid! Ik hoop dat je zwanger bent en dat het deze keer helemaal goed gaat komen!
ik zou ook bloed laten prikkten.. je zult dat dan wel 2x moeten laten doen om te kijken of t stijgt of daalt... heel veel sterkte nog met t verwerken van je miskramen.. dat moet vreselijk zwaar zijn zeg.. pffff...
Ik heb 9 aug een Mk gehad en na 2 weken had ik al een negatieve test. Het ligt er ook aan hoelang je zwanger was dus hoeveel hcg er in je lichaam zit. Ik had 11 weken moeten zijn maar het was gestopt met groeien na 9 wk 3 dgn. Denk dat dit geen oud hcg is en dat je een bloedtest moet vragen. Succes