Ik ben op zoek naar een leuke en vooral leerzame workshop om zelf brood te leren bakken. Wie heeft ervaring/tips? Ik woon in het midden van Nederland, maar een uurtje rijden is geen probleem. Oh en qua budget houd ik het graag onder de €100 (als dat realistisch is..)
Ik heb, jaren terug, een cursus gedaan bij Robert van Beckhoven. Dat was toen een heel weekend. Had er hotel bij geboekt want woon niet in die buurt. Zeer veel geleerd. Echter wel een duur grapje. Was niet klaar met 100,-
Je zou hier eens kunnen kijken. Momenteel geloof ik geen plek, maar ze geeft dezelfde workshops steeds opnieuw. https://www.supersaas.nl/schedule/eenvoudigleven/eenvoudig_leven_workshops
Oei, ik wilde heel enthousiast Levine van Doorne aanbevelen, maar als ik t zo zie is ze gestopt. Overigens, met haar boeken kun je het jezelf heel makkelijk aanleren. Echt heel duidelijk en voor de thuisbakker.
Ik heb vorig jaar een cursus broodbakken gevolgd bij de rooij pannen (Eindhoven). Ik vond het erg leuk om te doen. Het waren 4 lessen (17.30-22.00 maar duurde meestal tot 23 uur) en ik ging met tassen vol naar huis. Ik heb broden broodjes, krentenbollen, worstenbroodjes, stokbrood enz gemaakt.
Ik ben ook al even op zoek, in dezelfde regio. Ik denk nu aan een workshop van Bakkerij Remon. Volgens mij is dat een goede bekende van Levine. Ik zit in hun fb groepen. Levine vind ik daar regelmatig onaardig overkomen. Mede daardoor heb ik nooit een workshop bij haar overwogen. Remon komt sympathieker over.
Daar was een schoonzus van mij afgelopen voorjaar geweest inderdaad! Daardoor kwam ik op het idee. Maar ik zag nu niks staan, vandaar mijn vraag.
Volgens mij geeft Teunie Luijk ook nog steeds deze workshops. Zij woont in de buurt van Rotterdam. Zelf heb ik het brood bakken uit mezelf (aan)geleerd, al zullen er vast wel wat bijzondere technieken zijn die ik nog niet machtig ben. Maar denk eigenlijk ook niet dat je dergelijke technieken tijdens zo'n workshop echt leert, er zijn niet voor niets hele opleidingen voor.
Die wilde ik ook noemen. Die geeft ze idd nog steeds. Op dit moment heeft ze geen openstaande datums, maar in januari komen er weer nieuwe datums. Zelf geen ervaring met haar workshops hoor, maar sowieso qua prijs een heel aantrekkelijke denk ik. https://eenvoudigleven.blogspot.com/p/workshops.html?m=1
Dat laatste verwacht ik ook niet inderdaad. Ik heb alleen altijd wat moeite met instructies volgen die alleen geschreven zijn. Ik vind zoiets vele malen makkelijker als ik het eerst een keer met hulp in de praktijk geoefend heb.