Ervaring Zantac mbt reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jeanette17, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, je wordt erg snel weggezet als overbezorgd en hormonaal bezeten enzo... ;)
    Wat helpt is vragen terug stellen. Dus bij: dat hoort erbij, vragen: Hoeveel huilen is normaal volgens u? Dat soort vragen. Dan kun je vaak vervolgens wel goed duidelijk maken dat je situatie wel wat anders dan normaal/hoort erbij is...

2. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Dit in eerste instantie. Wij hebben ranitidide dat is alcoholvrij en inderdaad juist opbouwden en pas als het goed gaat voorzichtig minderen.

3. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    de formule staat ook in de bijsluiter

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hier ervaring met nexium. Twee keer per dag half zakje. werd ook aangeraden na 2 maanden gebruik een halve dosis per dag te geven. Om te kijken of dat ook voldoende werkt, immers als met minder medicijnen hetzelfde bereikt kan worden is dat natuurlijk altijd beter.(als je het nooit zou testen weet je ook niet of minder medicatie ok had gekund) Hier ging het weer slechter bij een halve dosia dus weer terug op tweemaal per dag.

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wij hebben alleen opgehoogd wanneer mijn dochter echt meer klachten kreeg. Ging inderdaad volgens een bepaalde formule, ik weet niet meer welke. Voor afbouwen bij jouw kleine vind ik het vroeg, mij werd door de kinderarts verteld dat het afbouwen vaak pas na het eerste jaar gebeurd en regelmatig nog later. Bij mijn dochter ging het afbouwen pas goed toen ze bijna 2 was. Ik zou even erover praten met je huisarts en anders om een doorverwijzing vragen naar de kinderarts.

Succes en sterkte!

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik heb de dosering toen niet opgehoogd maar dus ook niet afgebouwd echt pas veel later

7. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, vanochtend contact gehad met de huisarts. De dosering is verhoogd naar 2x 3 ml per dag. Eens kijken hoe hij het hierop gaat doen. Mocht het niet lukken ga ik vragen naar losec mups of nexium. Die zie ik vaak voorbij komen hier. Wij gebruiken trouwens ook de alcoholvrije ranitidinedrank.

8. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pas na het eerste jaar en regelmatig nog later? Oke.. Ik kijk even aan hoe hij het gaat doen op de verhoogde dosering, mocht het niet goed gaan kan ik inderdaad wel om een doorverwijzing vragen.
    Bedankt voor je reactie!

9. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff, het gaat nog niet echt beter hoor. Vannacht heeft hij vanaf 3 uur liggen kreunen. Hij huilt gelukkig niet en slaapt tussendoor ook hazeslaapjes, maar echt lekker gaat het nog niet.
    Kan pas maandag bij de huisarts terecht.. :(
    Overdag trekt hij het aardig, maar de nachten zijn te lang. Ik denk dat ik maar ga vragen om losec mups omdat ik hier las dat deze werden gebruikt vanwege doorbraakpijn in de nacht. Volgens mij heeft onze kleine man daar ook last van.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Losec is qua toedienen echt een drama. Ik zou om nexium vragen. Als je de dosis dan verdeelt over 2 keer per dag, gaan de nachten ook goed.

11. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik vind 2 x 2ml al een forse dosering voor zijn leeftijd. Misschien even met de kinderarts overleggen?

Mijn kleine jongen is 18 maanden en weegt ruim 11kg en zit op 2 x 3ml per dag. Hij heeft ook een soort van verborgen reflux door zijn neus/maagsonde (door het slangetje wat via zijn slokdarm zijn maag ingaat staat het klepje altijd iets open.

Maar ik ben natuurlijk geen arts. Omhogen gaat bij ons altijd via de kinderarts.

12. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja losec is met pilletjes he. Had ik al gelezen... Gelukkig mag hij over een paar weekjes beginnen met groente en fruithapjes. Ik hoop dat het dan ook beter gaat met de reflux.
    Zantac in combinatie met motilium zie ik ook veel voorbij komen.. Kan ik ook es navragen of dat wat is. Dit is niks in ieder geval. Hij heeft vandaag overdag ook amper geslapen. Bij elkaar 2,5 uur misschien. Terwijl hij in een goeie periode zo 5-6 uur slaapt overdag.
    Ik zal het volgende week wel horen van de huisarts. Misschien worden we dan doorgestuurd naar een kinderarts.

2x 2 ml al fors? Intussen zit hij al op 2x 3 ml.. :( Uiteraard alles in overleg met de huisarts. Ik verhoog niet zomaar zijn dosering hoor.. 1,5 week geleden moesten we alleen afbouwen naar 2x 1,5 ml. Dat werkte niet dus toen heb ik wel zelf weer opgehoogd naar 2x 2 ml. Daarna heb ik de huisarts gebeld of ik nog verder omhoog kon omdat ook 2x 2 ml niet voldoende bleek.

Deel Deze Pagina